Technological development has flourished lately and its role in education might play a key role in young people's social, educational, and professional life. Educators must teach young people relevant information and skills not only to give them a chance to explore and understand the world around them but also to familiarize them with digital technologies. But before we can educate young people we must empower teachers using digital technology. Because teachers who use digital technologies appropriately are not only good models but also help students develop positive attitudes towards such technologies. Considering that, the purpose of this study is to determine the levels of teachers' digital enpowerment. Descriptive methods were used in this study to determine current level of teachers' digital empowerment. It was found that teachers have average levels of digital enpowerment. Looking closer at sub-categories, it was found that their awareness and motivation levels were higher, however, technical access and empowerment levels were average. Comparing males and females showed that both teachers had high scores on awareness and technical access but motivation, empowerment, and over all males and females were roughly average. When subcategories of digital empowerment was analyzed according to teachers' specialties, it showed that Computer and Science teachers' had high scores on awareness, motivation, technical access empowerment and overall average. However, Social Science, Turkish and Language teachers had high scores on awareness and motivation, but technical access, empowerment and overall average were average
digital empowerment digital divide digital technologies digital literacy
Teknolojide kaydedilen hızlı gelişmeler, günümüz dünyasında eğitim genç insanların sosyal yaşama, eğitime ve iş yaşamına katılımında anahtar bir görev üstlenebilir. Eğitim, genç insanlara bir yandan yaşadıkları dünyayı tanımaları ve anlamlandırmaları bir yandan da sayısal iletişim dünyasını tanımaları için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmalıdır. Bu noktada öğretmenlerin sayısal teknolojileri kullanma konusundaki yeterlikleri önem kazanmaktadır. Çünkü sayısal teknolojileri yeri geldiğince kullanan öğretmenler hem öğrencilerine bu teknolojilerin nasıl kullanıldığı konusunda örnek olacak hem de bu teknolojilere karşı olumlu tutum geliştirmelerine yardım edecektir. Bütün bunları dikkate alarak, bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin sayısal yetkinlik düzeyini belirlemektir. Öğretmenlerin halihazirda sahip olduklari sayısal yetkinlik düzeyini ortaya koyabilmek icin betimsel yöntem kullanılmıştır. Sonuç olarak, öğretmenlerin sayısal yetkinlikleri orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin sayısal yetkinlikleri alt kategoriler açısından incelendiğinde, öğretmenlerin farkındalık ve motivasyon düzeylerinin yüksek, teknik erişim ve yetkinlik düzeylerinin de orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin cinsiyetlerine göre sayısal yetkinlik ortalamaları alt kategoriler açısından incelendiğinde kadın ve erkek öğretmenlerin farkındalık ve teknik erişim düzeyleri yüksek iken, motivasyon ve yetkinlik düzeyleri ile genel ortalamalarının ise orta olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin branşlarına göre sayısal yetkinlik ortalamaları alt kategoriler açısından incelendiğinde Bilgisayar ile Fen ve Teknoloji branş öğretmenlerinin farkındalık, motivasyon, teknik erişim ve yetkinlik düzeyleri ile genel ortalamalarının yüksek olduğu görülmektedir. Sosyal Bilgiler, Türkçe ve Yabancı Dil branş öğretmenlerinin farkındalık ve motivasyon düzeylerinin yüksek, teknik erişim ve yetkinlik düzeyleri ile genel ortalamalarının orta olduğu görülmektedir.
sayısal yetkinlik sayısal ucurum sayısal teknolojiler sayısal okuryazarlık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 24 Sayı: 4 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.