Storybooks areusedasanindispensable tool for theeducation of children.Therefore,thehigh-quality story books that arepreparedtaking theage and developmentcharacteristics,needs andinterestsof thechildren into account gaineven moreimportance.In thisstudy, theviolence andhorrorelements inthe textand illustration parts ofatotal of174 story bookspublishedin Turkeybetween 1995 and 2005 by 9 publishinghouses, 52 them being translations and122 writtenby Turkishauthors, are examined through an evaluation form createdby researchers. In general, an averageof percentof violenceand 11 percent of horrorelements werefound in thetexts and illustrations of the story books.Theseelements werefound mostly intranslatedbooks and booksthatarepublished under thecategory of worldclassics
preschoolchildren story book illustration text elements containing violenceand horror
Hikâye kitapları çocukların eğitiminde vazgeçilmez bir araç olarak kullanılmaktadır. Bunun için çocukların yaşları, gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları dikkate alınarak hazırlanmış nitelikli hikâye kitapları büyük önem kazanmaktadır. Bu araştırmada Türkiye ’de 1995-2005 yılları arasında 9 yayınevi tarafından basılmış 52 ’si çeviri, 122 ’si yerli olmak üzere toplam 174 hikâye kitabının metin ve resim kısımlarında bulunan şiddet ve korku öğeleri araştırmacılar tarafından oluşturulan bir değerlendirme formu ile incelenmiştir. Genel olarak hikâye kitaplarının metin ve resimlerinde ortalama % 8 şiddet, % 11 korku öğesi olduğu bulunmuştur. Söz konusu öğeler daha çok çeviri ve dünya klasikleri grubundaki kitaplarda tespit edilmiştir.
okul öncesi dönem çocukları hikâye kitabı resim metin şiddet ve korku içeren öğeler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 23 Sayı: 3 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.