BibTex RIS Kaynak Göster

What is Philosophy?What isKnowledge?

Yıl 2009, Cilt: 23 Sayı: 1, 119 - 133, 01.01.2009

Öz

The purpose of this essay is to make an explanatory discussion on philosophy and knowledge in historical context. In addition to an elaboration of the question of what philosophy is the problem of knowledge is also considered. Furthermore, the relationship between philosophy and other disciplines, and social and socie­tal functions are discussed

Kaynakça

  • Aster, E. von. (1999). İlkçağ veortaçağ felsefe tarihi. (V. Okur, Çev.). İstanbul: İm Yayıncılık.
  • Capelle, W. (1995). Sokrates'ten önce felsefe. (O. Özügül, Çev.). Cilt 2. İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Cevizci, A. (1999). “Epistemoloji”. Paradigma Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Para­ digma.
  • Cevizci, A. (1998). İlkçağ felsefesi tarihi. Bursa: Asa Kitabevi.
  • Cevizci, A. (1999).Ortaçağ felsefesi tarihi. Bursa: Asa Kitabevi.
  • Diemer, A. (1999). “Bilgi Kuramı”, Günümüzde Felsefe Disiplinleri. (D. Özlem Derleyen/Çev.). İstanbul: İnkilap Kitabevi.
  • Gökberk,M. (1980). Felsefe tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Guthrie, W. K. C. (1988). İlkçağ felsefesi tarihi. (A. Cevizci, Çev.). Ankara: Gün- doğan Yayınları.
  • Hall, Rupert A. (1985). The Revolution in science 1500-1750. London: Longman, London.
  • Heimsoeth, H. (1986). Immanuel Kant'ın felsefesi. (T. Mengüşoğlu, Çev.). İstan­ bul: Remzi Kitabevi.
  • Jeauneau, E. (2003). Ortaçağ felsefesi. (B. Çotuksöken, Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Küyel, M. T. (1976). Türkiye'de Cumhuriyet Döneminde Felsefe Eylemi. Ankara.
  • Küyel, M. T. (1977). “Klasik, Skolâstik, Modern”, Klasik Çağ Düşüncesi ve Çağ­ daşKültür. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Platon(1982). Gorgias, Diyaloglar I. (M. C. Anday, Çev.). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Platon, (1986). Sofist ya da Varlık: DilÜstüne, Diyaloglar 2. (Ö. N. Soykan, Çev.)İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Platon (1997). Sokrates'in savunması. (A. Yardımlı ve D. Canefe, Çev.). İstanbul: İdea.
  • Popper,K. R. (1998). Bilimsel araştırmanın mantığı. (İ. Aka ve İ. Turan, Çev.). İstanbul:Yapı Kredi Yayınları.
  • Sahakian, W. S. (1990). Felsefe tarihi. (A. Yardımlı, Çev.). İstanbul: İdea.
  • Sarton, G.(1962). “The Quest for Truth: ABrief Account of Scientific Progress During the Renaissance”, Sarton on The History of Science, (Dorothy Stim­ son, Ed.). Cambridge: Mass.
  • Störig, H. J. (1994). İlkçağ Felsefesi, Hint, Çin, Yunan, (Ö. C. Güngören, Çev.). İstanbul: Yol Yayınları.
  • Topdemir,H. G. (2008). Felsefe, Ankara: PegemA.
  • Zeller, E. (2001). Grek felsefesi tarihi, (A. Aydoğan, Çev.). İstanbul: İz Yayınları.

Felsefe Nedir? Bilgi Nedir?

Yıl 2009, Cilt: 23 Sayı: 1, 119 - 133, 01.01.2009

Öz

Makalenin amacı, felsefe ve bilgi konuları üzerinde tarihsel bağlamda açıklayıcı nitelikli bir tartışma yapmaktır. Bu amaçla öncelikle felsefe nedir sorusu ele alın­mış ve daha sonra da bilgi problemi üzerinde durulmuştur. Ayrıca felsefe ile di­ğer disiplinler arasındaki ilişki ve felsefenin toplumsal ve sosyal işlevi de tartışıl­mıştır

Kaynakça

  • Aster, E. von. (1999). İlkçağ veortaçağ felsefe tarihi. (V. Okur, Çev.). İstanbul: İm Yayıncılık.
  • Capelle, W. (1995). Sokrates'ten önce felsefe. (O. Özügül, Çev.). Cilt 2. İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Cevizci, A. (1999). “Epistemoloji”. Paradigma Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Para­ digma.
  • Cevizci, A. (1998). İlkçağ felsefesi tarihi. Bursa: Asa Kitabevi.
  • Cevizci, A. (1999).Ortaçağ felsefesi tarihi. Bursa: Asa Kitabevi.
  • Diemer, A. (1999). “Bilgi Kuramı”, Günümüzde Felsefe Disiplinleri. (D. Özlem Derleyen/Çev.). İstanbul: İnkilap Kitabevi.
  • Gökberk,M. (1980). Felsefe tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Guthrie, W. K. C. (1988). İlkçağ felsefesi tarihi. (A. Cevizci, Çev.). Ankara: Gün- doğan Yayınları.
  • Hall, Rupert A. (1985). The Revolution in science 1500-1750. London: Longman, London.
  • Heimsoeth, H. (1986). Immanuel Kant'ın felsefesi. (T. Mengüşoğlu, Çev.). İstan­ bul: Remzi Kitabevi.
  • Jeauneau, E. (2003). Ortaçağ felsefesi. (B. Çotuksöken, Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Küyel, M. T. (1976). Türkiye'de Cumhuriyet Döneminde Felsefe Eylemi. Ankara.
  • Küyel, M. T. (1977). “Klasik, Skolâstik, Modern”, Klasik Çağ Düşüncesi ve Çağ­ daşKültür. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Platon(1982). Gorgias, Diyaloglar I. (M. C. Anday, Çev.). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Platon, (1986). Sofist ya da Varlık: DilÜstüne, Diyaloglar 2. (Ö. N. Soykan, Çev.)İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Platon (1997). Sokrates'in savunması. (A. Yardımlı ve D. Canefe, Çev.). İstanbul: İdea.
  • Popper,K. R. (1998). Bilimsel araştırmanın mantığı. (İ. Aka ve İ. Turan, Çev.). İstanbul:Yapı Kredi Yayınları.
  • Sahakian, W. S. (1990). Felsefe tarihi. (A. Yardımlı, Çev.). İstanbul: İdea.
  • Sarton, G.(1962). “The Quest for Truth: ABrief Account of Scientific Progress During the Renaissance”, Sarton on The History of Science, (Dorothy Stim­ son, Ed.). Cambridge: Mass.
  • Störig, H. J. (1994). İlkçağ Felsefesi, Hint, Çin, Yunan, (Ö. C. Güngören, Çev.). İstanbul: Yol Yayınları.
  • Topdemir,H. G. (2008). Felsefe, Ankara: PegemA.
  • Zeller, E. (2001). Grek felsefesi tarihi, (A. Aydoğan, Çev.). İstanbul: İz Yayınları.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hüseyin Gazi Topdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Topdemir, H. G. (2009). Felsefe Nedir? Bilgi Nedir?. Türk Kütüphaneciliği, 23(1), 119-133.

Bu dergi içeriği CC BY 4.0cc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1 ile lisanslanmaktadır.