Reading habits contributeboth tothe cognitiveandsocial developmentsofindividuals in so many aspects. This function of the readinghabit continues in the rapid socialchangingprocessoftoday's world. However, children's habitsoftelevision watching and computer using havebeenrecentlyseen to affect theirreadinghabits. Therefore, definingthe positiveor negative impacts oftelevision and computers onchildrenandfinding solutions carriessignificant importance.Theaim of thisstudy is to determine theinfluencesof thetelevision watchingandcomputerusing on children's reading habits. In order to find out theinfluences,a surveywas performed onallth grade students at BilkentPrivate Primary School and ÇankayaPublic Primary Schoollocated withinAnkaraBüyükşehir Municipality borders. The questionairewas appliedto222 students inthese two schools. As aresultof the study, it is clearthat students prefertoplayoncomputersand watch television in theirleisure time toreadingbooks.There isan inverse proportionapparentbetweenthe timespent using computers andwatchingtelevisionandthe timespent on reading
Okuma alışkanlığı, bireylerin zihinsel ve toplumsal gelişimlerine çok yönlü katkıda bulunması işlevini, yaşanan hızlı toplumsal değişim sürecinde de sürdürmektedir. Ancak, son dönemlerde çocukların televizyon izlemelerinin ve bilgisayar kullanmalarının, onların okuma alışkanlıklarını etkilediği görülmeye başlanmıştır. Olumlu ya da olumsuz yönde olabilecek bu etkinin belirlenmesi ve bu yönde çözümler üretilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma, öðrencilerin televizyon izleme ve bilgisayar kullanmalarının, onların okuma alışkanlıkları üzerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, Ankara Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde bulunan Özel Bilkent İlköğretim Okulu ve Çankaya İlköğretim Okulu’nda eğitim gören beşinci sınıf öğrencileri üzerinde 2005 yılında gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede, bu okullardaki 222 öğrenciye anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin boş zamanlarında kitap okumayı, bilgisayar kullanma ve televizyon izleme etkinliğinden daha sonra tercih ettiği, bilgisayar kullanma süresi ve televizyon izleme süresi ile kitap okuma sıklığı arasında ters orantılı bir ilişkinin olduğu anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 21 Sayı: 1 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.