Thepurposeof thiswork isbasedonseekingan answer to the question whatthe primalsubstanceofthelibrary,itsarch is. Whileconsideringthe prehistoric situation of “knowledge” emergingasananswertothatquestion andthe production ofknowledge andits transfer to nextgenerations byprimitive legendbased groupsinprehistorictimes,thehypothesisof theworkisthat knowledge existedinprehistorictimesand its priorandmain owners andcontrollerswere magicians. Scientificdevelopment covers thephasesof magic,religion andmind. Duringprehistoric timesofmagic therewasno writing but knowledgereflectingcharacteristicsofscientific disciplines ofnowadays andespeciallyimportant developments inthefield ofclassification areto be observed.Besides,inprehistoric times the meaningof magic covers the concept ofknowledgeandthe meaning of magician covers the conceptof the onewho knows,who iswise.Theotherway, itwould beimpossibletoexplaintherushproductiontabletswiththeinvention ofwriting
Bu çalışmanın amacı, kütüphanenin kendisinde olan, değişmeden günümüze gelen ilk temel maddesi; archesi tözü nedir? sorusuna karşılık arama üstüne kuruludur. Soruya karşılık olarak belirlenen ‘bilgi’nin tarih öncesi dönemdeki durumu; yazı/tarih öncesi dönemlerde ilkel/yaban efsane temelli toplulukların bilgiyi üretip, sonraki kuşaklara aktarması ele alınırken; çalışmanın varsayımı, kütüphane/yazı/tarih öncesinde bilgi vardı ve bilginin öncelikli ve ağırlıklı sahipleri ve denetleyicileri büyücülerdi, biçiminde belirlenmiştir. Bilimsel gelişme büyü, din, akıl aşamalarını içerir. Büyü döneminde yazı yoktur ama, günümüz bilimsel disiplinlerin özelliklerini yansıtacak nitelikte bilgi, özellikle de sınıflama konusunda önemli gelişmeler vardır. Ayrıca tarih öncesi dönemde, büyü kavram olarak bilgiyi, büyücü bilgili olan / bilge olanı içeren anlamlarla çıkar karşımıza. Yoksa, yazının bulgulanmasıyla tabletlerin hızla üretilmeye başlamasını açıklamak olanaklı değildir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 19 Sayı: 3 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.