Kurumsal arşiv sistemleri, üniversiteler ve araştırma merkezleri tarafından üretilen entelektüel çalışmaların elektronik ortamda arşivlendiği ve herkesin serbestçe erişilebildiği platformlardır. Üniversitelerin, kurumsal arşiv sistemlerinin, sürdürülebilir olabilmesi için öğretim elemanları tarafından sürekli olarak beslenmesi gerekmektedir. Bu sürekliliğin sağlanmasında açık erişim ve kurumsal arşiv konusunda öğretim elemanlarının bilgi ve farkındalık düzeylerinin yüksek olmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmada, Bartın Üniversitesinde görev yapan akademisyenlerin açık erişim ve kurumsal arşiv konusundaki bilgi ve farkındalık düzeylerini yükseltmek amacıyla bir eğitim gerçekleştirilmiş ve akademisyenlerin eğitim öncesi ve sonrasında bu konudaki düşüncelerinde yaşanan değişimin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda nicel araştırma yöntemleri kullanılmış ve tek örneklem ön test son test deseni kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 22.0 paket programından yararlanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, akademisyenlerin açık erişim ve kurumsal arşivlerin etkin ve etkili kullanımı konusunda eğitimlere ihtiyaç duydukları belirlenmiştir. Ayrıca verilen eğitim sonrasında akademisyenlerin açık erişim ve kurumsal arşivler konusundaki bilgi ve farkındalıklarında istatistiksel olarak anlamlı pozitif değişim gözlendiği sonucuna varılmıştır.
açık erişim kurumsal arşiv üniversiteler dijital dönüşüm akademisyen
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kütüphane ve Bilgi Çalışmaları |
Bölüm | Örnek Olay İncelemeleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 27 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 34 Sayı: 3 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.