Purpose: The study reveals the effects of group-based reading activities planned by the researchers on the process of acquiring reading culture and developing reading skills and habits of high school students.
Method: The study is action research. The data were obtained from nine 11th grade students selected by purposive sampling technique, studying in Danışment Gazi Anatolian High School affiliated to Niksar District Directorate of National Education. The data were collected via interview and observation forms developed by the researchers. The descriptive analysis technique was used to analyze the data collected via interview forms. Observational data were analyzed with the t-test.
Findings: The findings show that there is a significant difference in the students’ reading performance in favor of their final week scores. The activities contribute to student development, help them develop a reading habit and read more effectively, and positively affect their perception of the book.
Implications: According to the results, the students’ reading skills and habits improved significantly. In addition, they think that the reading activities contribute to their reading skills and that the practice can be carried out in all schools.
Originality: The study is original as it provides a design for the process of acquiring reading culture and reveals empirical data, practitioner observations, and student views on the effects of this process.
Amaç: Bu çalışmanın amacı, araştırmacılar tarafından planlanan okuma grubu temelli okuma etkinliklerinin lise öğrencilerinin okuma kültürü edinme, okuma beceri ve alışkanlıklarını geliştirme süreçlerine olan etkilerini ortaya koymaktır.
Yöntem: Çalışma, eylem araştırması yaklaşımına uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri, Niksar İlçe Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı Danışmet Gazi Anadolu Lisesinde öğrenim gören, amaçlı örnekleme tekniğiyle seçilen dokuz 11. sınıf öğrencisinden alınmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme ve gözlem formları aracılığıyla elde edilmiştir. Görüşmelerle ulaşılan verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Gözlem verileri ise t testi ile analiz edilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin okuma performanslarında son hafta puanları lehine anlamlı bir farklılık olduğu, etkinliklerin gelişimlerine katkıda bulunduğu, kitap okuma alışkanlığı edindirdiği, daha nitelikli okumalar sağladığı, kitaba yönelik algılarını olumlu yönde etkilediği gözlenmiştir.
Sonuç: Öğrencilerin okuma beceri ve alışkanlıklarının anlamlı bir biçimde geliştiği belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin, gerçekleştirilen okuma etkinliklerinin okuma becerilerine katkıda bulunduğunu, yapılan uygulamanın tüm okullarda yürütülebileceğini düşündükleri ortaya konulmuştur.
Özgünlük: Araştırma, okuma kültürü edindirme sürecine yönelik bir tasarım sunduğu ve bu sürecin etkilerine ilişkin deneysel verileri, uygulayıcı gözlemlerini ve öğrenci görüşlerini ortaya koyduğu için özgündür
Okuma kültürü okuma alışkanlığı okuma becerisi eylem araştırması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kütüphane ve Bilgi Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 20 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 36 Sayı: 2 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.