Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Karaoğlu, G. (Ed.). (2022). Digital Literacy. Efe Akademik. ISBN: 978-625-8217-07-0

Yıl 2023, Cilt: 37 Sayı: 3, 215 - 220, 30.09.2023
https://doi.org/10.24146/tk.1347750

Öz

In this study, it is aimed to examine the book titled "Digital Literacy" edited by Gülhanım Karaoğlu. The book, each chapter of which was written by different authors, focuses on traditional media literacy, digital media platforms, information/information literacy, digital economy, fake news in new media, digital media literacy in health, digital advertising literacy, etc. It consists of eighteen chapters that deal with a wide range of digital literacy issues such as. In the book, the subject of digital literacy has been comprehensively discussed in many aspects with theoretical and applied studies.The book has a quality that anyone interested in the subject can benefit from. In addition, academicians in the field of Information and Records Management can also benefit from the book within the scope of related courses. On the other hand, information specialists can also benefit from the book while planning training such as user/information literacy in information centers.

Kaynakça

  • Aksoy, N. C., Karabay, E. ve Aksoy, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Selçuk İletişim, 14(2), 859-894. https://doi.org/10.18094/josc.871290
  • Anisimova, E. (2020). Digital literacy of future preschool teachers. Journal of Social Studies Education Research, 11(1), 230-253. https://www.learntechlib.org/p/216438/
  • Breakstone, J., McGrew, S., Smith, M., Ortega, T. ve Wineburg, S. (2018). Why we need a new approach to teaching digital literacy. Phi Delta Kappan, 99(6), 27–32. https://doi.org/10.1177/0031721718762419
  • Karaoğlu, G. (Editör). (2022). Dijital okuryazarlık. Efe Akademik
  • Pala, Ş. M. ve Başıbüyük, A. (2020). Ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(3), 897-921. https://doi.org/10.30703/cije.672882
  • Silik, Y. ve Aydın, F. (2021). Dijital okuryazarlık ve teknoloji okuryazarlığı: karşılaştırmalı bir inceleme. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(4), 17-34. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.907788

Karaoğlu, G. (Editör). (2022). Dijital okuryazarlık. Efe Akademik. ISBN: 978-625-8217-07-0

Yıl 2023, Cilt: 37 Sayı: 3, 215 - 220, 30.09.2023
https://doi.org/10.24146/tk.1347750

Öz

Bu çalışmada, Gülhanım Karaoğlu’nun editörlüğünü yaptığı “Dijital Okuryazarlık” başlıklı kitabın incelenmesi amaçlanmaktadır. Her bölümü farklı yazarlar tarafından kaleme alınan kitap, geleneksel medya okuryazarlığı, dijital medya platformları, bilgi/enformasyon okuryazarlığı, dijital ekonomi, yeni medyada sahte haber, sağlıkta dijital medya okuryazarlığı, dijital reklam okuryazarlığı vb. gibi dijital okuryazarlık konusunu geniş bir yelpazede ele alan on sekiz bölümden oluşmaktadır. Kitapta dijital okuryazarlık konusu kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla pek çok açıdan kapsamlı bir şekilde ele alınmıştır. Kitap konuya ilgi duyan herkesin yararlanabileceği bir nitelik taşımaktadır. Bununla birlikte Bilgi ve Belge Yönetimi alanındaki akademisyenler de kitaptan ilgili dersler kapsamında faydalanabilirler. Diğer taraftan bilgi uzmanları da bilgi merkezlerinde kullanıcı/bilgi okuryazarlığı gibi eğitimleri planlarken kitaptan yararlanabilirler.

Kaynakça

  • Aksoy, N. C., Karabay, E. ve Aksoy, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Selçuk İletişim, 14(2), 859-894. https://doi.org/10.18094/josc.871290
  • Anisimova, E. (2020). Digital literacy of future preschool teachers. Journal of Social Studies Education Research, 11(1), 230-253. https://www.learntechlib.org/p/216438/
  • Breakstone, J., McGrew, S., Smith, M., Ortega, T. ve Wineburg, S. (2018). Why we need a new approach to teaching digital literacy. Phi Delta Kappan, 99(6), 27–32. https://doi.org/10.1177/0031721718762419
  • Karaoğlu, G. (Editör). (2022). Dijital okuryazarlık. Efe Akademik
  • Pala, Ş. M. ve Başıbüyük, A. (2020). Ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(3), 897-921. https://doi.org/10.30703/cije.672882
  • Silik, Y. ve Aydın, F. (2021). Dijital okuryazarlık ve teknoloji okuryazarlığı: karşılaştırmalı bir inceleme. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(4), 17-34. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.907788
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilgi Arama Davranışı
Bölüm Tanıtım-Değerlendirme
Yazarlar

Nermin Çakmak 0000-0002-3092-7339

Erken Görünüm Tarihi 29 Eylül 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2023
Gönderilme Tarihi 22 Ağustos 2023
Kabul Tarihi 27 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 37 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çakmak, N. (2023). Karaoğlu, G. (Editör). (2022). Dijital okuryazarlık. Efe Akademik. ISBN: 978-625-8217-07-0. Türk Kütüphaneciliği, 37(3), 215-220. https://doi.org/10.24146/tk.1347750

Bu dergi içeriği CC BY 4.0cc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1 ile lisanslanmaktadır.