Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Pandemisinde Tıp Fakültesi Dönem II Öğrencilerinin Yaşam Tarzı ve Alışkanlıklarında Oluşan Değişiklikler

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 1, 5 - 20, 14.12.2021

Öz

Covid-19 pandemisi, insanlığın büyük bölümünde zorunlu yaşam tarzı değişikliklerine neden olmuştur. Uygulanan kısıtlamalar sonucu artan stres ve kaygı bozukluklarından tıp öğrencileri de etkilenmiştir. Çalışmamızda; pandeminin tıp fakültesi 2. sınıf öğrencilerinin yaşam tarzı ve alışkanlıklarında meydana getirdiği değişiklikleri ortaya koymayı hedefledik. Çoktan seçmeli veya açık uçlu 32 sorudan oluşan bir anket; Tıp Fakültesi Dönem 2 öğrencilerine 22 Aralık 2020 – 2 Ocak 2021 tarihleri arasında çevrimiçi olarak uygulandı. Ankete katılım linki katılımcılara gönderildikten sonra sorulara alınan yanıtlar kayıt edilerek analiz edildi. p<0.05 değeri istatistiksel olarak anlamlı kabul edildi. Çalışmaya katılan 105 öğrencinin 35’i (%33.3) erkek ve 70’i kadın (%66.6) olup mediyan yaş 19 (aralık: 19-22) yıl saptandı. Pandemi öncesi dönem ile karşılaştırıldığında pandemi sürecinde öğrencilerin günlük uyku sürelerinde anlamlı düzeyde artış mevcuttu (p<0.05). Öğrencilerin %39’u pandemi sürecinde kilo verdiğini, %78.1’i pandemi öncesi döneme kıyasla daha kaygılı hissettiğini belirtti. Öğrencilerin hazır yemek tüketim sıklığında anlamlı düzeyde azalma saptandı (p<0.05). Covid-19 pandemisi sürecinde görüntülü konuşma süresinin, video izleme süresinin ve sosyal medya kullanımının arttığı gözlendi. Ekrana bakma süresinde pandemi öncesine göre anlamlı bir artış tespit edildi (p<0.05). Pandemi öncesine göre ev dışında geçirilen sürenin ve aktif sosyal yaşamın da anlamlı düzeyde azaldığı saptandı (p<0.05). Öğrencilerin çoğu günlük yaşamda severek yaptığı aktiviteleri pandemi sürecinde devam ettirememekteydi. Pandemi öncesine göre, pandemi sürecinde öğrencilerin çoğunun öğrenme veriminin düştüğü, zorunlu dersler dışında eğitim faaliyetlerine günlük ortalama 1-3 saat ayırdığı, derslere interaktif katılımlarında değişiklik olmadığı, katılım sağlanan ders sayısının ise azaldığı ve geleceğe yönelik yeterlik endişesinin oluştuğu gözlendi. Pandemi sürecinde tıp fakültesi 2. sınıf öğrencilerinin evde kalma süreleri artmış, sosyal yaşamları ve aktiviteleri kısıtlanmış, elektronik cihaz kullanımı ve ekrana bakma süreleri anlamlı derecede artmış, çevrimiçi gerçekleştirilen tıp eğitimi açısından motivasyon kaybı ve yeterlik kaygısı ortaya çıkmıştır. Covid-19 pandemisi tıp öğrencilerinin yaşam tarzlarını olumsuz yönde etkilemiştir.

Destekleyen Kurum

Bu makale ile ilgili herhangi bir kurumdan destek alınmamıştır.

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Di Renzo L, Gualtieri P, Pivari F, Soldati L, Attinà A, Cinelli G, et al. Eating habits and lifestyle changes during COVID-19 lockdown: an Italian survey. J Transl Med. 2020;18(1):229. doi: 10.1186/s12967-020-02399-5.
  • World Health Organization. WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19 (2020). Erişim tarihi: 28.01.2021, https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020
  • Fahey R. Half the world in lockdown: 3.9 billion people are currently called on to stay in their homes due to coronavirus (2020). Erişim tarihi:28.01.2021, https://www.dailymail.co.uk/news/article-8181001/3-9-billion-people-currently-called-stay-homes-coronavirus.html
  • Antunes R, Frontini R, Amaro N, Salvador R, Matos R, Morouço P, et al. Exploring Lifestyle Habits, Physical Activity, Anxiety and Basic Psychological Needs in a Sample of Portuguese Adults during COVID-19. Int J Environ Res Public Health. 2020;17(12):4360. doi: 10.3390/ijerph17124360.
  • Cao W, Fang Z, Hou G, Han M, Xu X, Dong J, et al. The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Res. 2020;287:112934. doi: 10.1016/j.psychres.2020.112934.
  • Al-Rabiaah A, Temsah MH, Al-Eyadhy AA, Hasan GM, Al-Zamil F, Al-Subaie S, et al. Middle East Respiratory Syndrome-Corona Virus (MERS-CoV) associated stress among medical students at a university teaching hospital in Saudi Arabia. J Infect Public Health. 2020;13(5):687-691. doi: 10.1016/j.jiph.2020.01.005.
  • Tabatabai S. COVID-19 impact and virtual medical education. J Adv Med Educ Prof. 2020;8(3):140-143. doi: 10.30476/jamp.2020.86070.1213.
  • Tufan Yeniçıktı N. A semiotic examination on Instagram posts of the Ministry of Health: #Lifefitshome. Gaziantep University Journal of Social Sciences. 2020;19(COVID-19 Özel Sayısı):365-85. doi: 10.21547/jss.767280.
  • Twenge JM, Joiner TE. U.S. Census Bureau-assessed prevalence of anxiety and depressive symptoms in 2019 and during the 2020 COVID-19 pandemic. Depress Anxiety. 2020;37(10):954-6. doi: 10.1002/da.23077.
  • Husain W, Ashkanani F. Does COVID-19 change dietary habits and lifestyle behaviours in Kuwait: a community-based cross-sectional study. Environ Health Prev Med. 2020;25(1):61. doi: 10.1186/s12199-020-00901-5.
  • Hirshkowitz M, Whiton K, Albert SM, Alessi C, Bruni O, DonCarlos L, et al. National Sleep Foundation's sleep time duration recommendations: methodology and results summary. Sleep Health. 2015;1(1):40-3. doi: 10.1016/j.sleh.2014.12.010.
  • Son C, Hegde S, Smith A, Wang X, Sasangohar F. Effects of COVID-19 on College Students' Mental Health in the United States: Interview Survey Study. J Med Internet Res. 2020;22(9):e21279. doi: 10.2196/21279.
  • Ammar A, Brach M, Trabelsi K, Chtourou H, Boukhris O, Masmoudi L, et al. Effects of COVID-19 Home Confinement on Eating Behaviour and Physical Activity: Results of the ECLB-COVID19 International Online Survey. Nutrients. 2020;12(6):1583. doi: 10.3390/nu12061583.
  • Allafi AR, Saleh A, Aldughpassi A, Al-Haifi AR, Hersi A, Ahmad F, et al. Culture, gender and coffee drinking in Kuwait. Progress in Nutrition. 2020;22(2): 479-84. doi: 10.23751/pn.v22i2.8325.
  • Stanton R, To QG, Khalesi S, Williams SL, Alley SJ, Thwaite TL, et al. Depression, Anxiety and Stress during COVID-19: Associations with Changes in Physical Activity, Sleep, Tobacco and Alcohol Use in Australian Adults. Int J Environ Res Public Health. 2020;17(11):4065. doi: 10.3390/ijerph17114065.
  • Engin AB, Engin ED, Engin A. Two important controversial risk factors in SARS-CoV-2 infection: Obesity and smoking. Environ Toxicol Pharmacol. 2020;78:103411. doi: 10.1016/j.etap.2020.103411.
  • Castañeda-Babarro A, Arbillaga-Etxarri A, Gutiérrez-Santamaría B, Coca A. Physical Activity Change during COVID-19 Confinement. Int J Environ Res Public Health. 2020;17(18):6878. doi: 10.3390/ijerph17186878.
  • Diehl LA, de Souza RM, Gordan PA, Esteves RZ, Coelho IC. Gaming Habits and Opinions of Brazilian Medical School Faculty and Students: What's Next? Games Health J. 2014;3(2):79-85. doi: 10.1089/g4h.2013.0069.
  • Artan Özoran B. Covid-19 Salgınında Markaların Twitter Kullanımları Üzerine Bir İnceleme. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2020; 0(Salgın Hastalıklar Özel Sayısı): 429-58.
  • Sunal G, Bağdatlı Kalkan S. Üniversite Öğrencilerinin Film İzleme Alışkanlıklarının Covid-19 Pandemisi Sürecinde Değişiminin Belirlenmesi . İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 2020;2020(52):187-200 . doi: 10.47998/ikad.843067.
  • Güleryüz S, Esentaş M, Yıldız K, Güzel P. Sosyal İzolasyon Sürecindeki Bireylerin Serbest Zaman Değerlendirme Biçimleri: Sosyal Medya Kullanım Amaçları ile Sosyal Medya Bağımlılığı İlişkisinin İncelenmesi. FOCUSS Spor Yönetimi Araştırmaları Dergisi. 2020;1(1):31-45.
  • Keskin M, Özer Kaya D. COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2020;5(2):59-67.
  • Nair AG, Gandhi RA, Natarajan S. Effect of COVID-19 related lockdown on ophthalmic practice and patient care in India: Results of a survey. Indian J Ophthalmol. 2020;68(5):725-30. doi: 10.4103/ijo.IJO_797_20.
  • Mauro V, Lorenzo M, Paolo C, Sergio H. Treat all COVID 19-positive patients, but do not forget those negative with chronic diseases. Intern Emerg Med. 2020;15(5):787-90. doi: 10.1007/s11739-020-02395-z.
  • Usher K, Bhullar N, Jackson D. Life in the pandemic: Social isolation and mental health. J Clin Nurs. 2020;29(15-16):2756-7. doi: 10.1111/jocn.15290.
  • Kaur H, Singh T, Arya YK, Mittal S. Physical Fitness and Exercise During the COVID-19 Pandemic: A Qualitative Enquiry. Front Psychol. 2020;11:590172. doi: 10.3389/fpsyg.2020.590172.
  • Dost S, Hossain A, Shehab M, Abdelwahed A, Al-Nusair L. Perceptions of medical students towards online teaching during the COVID-19 pandemic: a national cross-sectional survey of 2721 UK medical students. BMJ Open. 2020;10(11):e042378. doi: 10.1136/bmjopen-2020-042378.
  • Alsoufi A, Alsuyihili A, Msherghi A, Elhadi A, Atiyah H, Ashini A, et al. Impact of the COVID-19 pandemic on medical education: Medical students' knowledge, attitudes, and practices regarding electronic learning. PLoS One. 2020;15(11):e0242905. doi: 10.1371/journal.pone.0242905.
  • Al-Balas M, Al-Balas HI, Jaber HM, Obeidat K, Al-Balas H, Aborajooh EA, et al. Distance learning in clinical medical education amid COVID-19 pandemic in Jordan: current situation, challenges, and perspectives. BMC Med Educ. 2020;20(1):341. doi: 10.1186/s12909-020-02257-4. Erratum in: BMC Med Educ. 2020;20(1):513. PMID: 33008392; PMCID: PMC7530879.

Changes in Lifestyle and Habits of Grade II Medical Students During the Covid-19 Pandemic

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 1, 5 - 20, 14.12.2021

Öz

The Covid-19 pandemic caused compulsory changes in the human lifestyle. Medical students have also been affected by excessive stress and anxiety due to lockdowns. Our study aimed to investigate the effects of the pandemic on second-year medical students’ lifestyle and habits. A survey consisting of 32 multiple choice or open questions was online applied to 2nd Grade Medical Students between December 22nd, 2020 – January 2nd, 2021. Received answers were recorded and analyzed. p<0.05 was accepted as statistically significant. Of the 105 medical students, 35 (33.3%) were men and 70 (66.6%) were women with a median age of 19 (range: 19-22) years. Compared to the pre-pandemic era, a significant increase was found in daily sleeping times of the students during the pandemic (p <0.05). Increased levels of anxiety was detected in 78.1% of the students compared to the pre-pandemic era, whereas 39% stated that they lost weight as there was a significant decrease in the consumption of fast food among the students (p <0.05). As a result of social media usage times, the screen time significantly increased during the pandemic (p <0.05). Compared to the pre-pandemic era, the time spent outside home and social activites significantly decreased as most of the students couldn’t continue their favourite daily activities (p <0.05). Learning efficiency of most students decreased and they spent 1-3 hours daily for education activities in addition to school time. Despite no change in their interactive participation to the lessons, the number of lessons attended decreased, and there was a concern for future competence. During the pandemic, 2nd Grade Medical Students' home stay period and screen time increased, social activities were restricted, motivation loss and future competence anxiety occured along with online medical education. Covid-19 pandemic unfavorably affected medical students' life styles.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Di Renzo L, Gualtieri P, Pivari F, Soldati L, Attinà A, Cinelli G, et al. Eating habits and lifestyle changes during COVID-19 lockdown: an Italian survey. J Transl Med. 2020;18(1):229. doi: 10.1186/s12967-020-02399-5.
  • World Health Organization. WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19 (2020). Erişim tarihi: 28.01.2021, https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020
  • Fahey R. Half the world in lockdown: 3.9 billion people are currently called on to stay in their homes due to coronavirus (2020). Erişim tarihi:28.01.2021, https://www.dailymail.co.uk/news/article-8181001/3-9-billion-people-currently-called-stay-homes-coronavirus.html
  • Antunes R, Frontini R, Amaro N, Salvador R, Matos R, Morouço P, et al. Exploring Lifestyle Habits, Physical Activity, Anxiety and Basic Psychological Needs in a Sample of Portuguese Adults during COVID-19. Int J Environ Res Public Health. 2020;17(12):4360. doi: 10.3390/ijerph17124360.
  • Cao W, Fang Z, Hou G, Han M, Xu X, Dong J, et al. The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Res. 2020;287:112934. doi: 10.1016/j.psychres.2020.112934.
  • Al-Rabiaah A, Temsah MH, Al-Eyadhy AA, Hasan GM, Al-Zamil F, Al-Subaie S, et al. Middle East Respiratory Syndrome-Corona Virus (MERS-CoV) associated stress among medical students at a university teaching hospital in Saudi Arabia. J Infect Public Health. 2020;13(5):687-691. doi: 10.1016/j.jiph.2020.01.005.
  • Tabatabai S. COVID-19 impact and virtual medical education. J Adv Med Educ Prof. 2020;8(3):140-143. doi: 10.30476/jamp.2020.86070.1213.
  • Tufan Yeniçıktı N. A semiotic examination on Instagram posts of the Ministry of Health: #Lifefitshome. Gaziantep University Journal of Social Sciences. 2020;19(COVID-19 Özel Sayısı):365-85. doi: 10.21547/jss.767280.
  • Twenge JM, Joiner TE. U.S. Census Bureau-assessed prevalence of anxiety and depressive symptoms in 2019 and during the 2020 COVID-19 pandemic. Depress Anxiety. 2020;37(10):954-6. doi: 10.1002/da.23077.
  • Husain W, Ashkanani F. Does COVID-19 change dietary habits and lifestyle behaviours in Kuwait: a community-based cross-sectional study. Environ Health Prev Med. 2020;25(1):61. doi: 10.1186/s12199-020-00901-5.
  • Hirshkowitz M, Whiton K, Albert SM, Alessi C, Bruni O, DonCarlos L, et al. National Sleep Foundation's sleep time duration recommendations: methodology and results summary. Sleep Health. 2015;1(1):40-3. doi: 10.1016/j.sleh.2014.12.010.
  • Son C, Hegde S, Smith A, Wang X, Sasangohar F. Effects of COVID-19 on College Students' Mental Health in the United States: Interview Survey Study. J Med Internet Res. 2020;22(9):e21279. doi: 10.2196/21279.
  • Ammar A, Brach M, Trabelsi K, Chtourou H, Boukhris O, Masmoudi L, et al. Effects of COVID-19 Home Confinement on Eating Behaviour and Physical Activity: Results of the ECLB-COVID19 International Online Survey. Nutrients. 2020;12(6):1583. doi: 10.3390/nu12061583.
  • Allafi AR, Saleh A, Aldughpassi A, Al-Haifi AR, Hersi A, Ahmad F, et al. Culture, gender and coffee drinking in Kuwait. Progress in Nutrition. 2020;22(2): 479-84. doi: 10.23751/pn.v22i2.8325.
  • Stanton R, To QG, Khalesi S, Williams SL, Alley SJ, Thwaite TL, et al. Depression, Anxiety and Stress during COVID-19: Associations with Changes in Physical Activity, Sleep, Tobacco and Alcohol Use in Australian Adults. Int J Environ Res Public Health. 2020;17(11):4065. doi: 10.3390/ijerph17114065.
  • Engin AB, Engin ED, Engin A. Two important controversial risk factors in SARS-CoV-2 infection: Obesity and smoking. Environ Toxicol Pharmacol. 2020;78:103411. doi: 10.1016/j.etap.2020.103411.
  • Castañeda-Babarro A, Arbillaga-Etxarri A, Gutiérrez-Santamaría B, Coca A. Physical Activity Change during COVID-19 Confinement. Int J Environ Res Public Health. 2020;17(18):6878. doi: 10.3390/ijerph17186878.
  • Diehl LA, de Souza RM, Gordan PA, Esteves RZ, Coelho IC. Gaming Habits and Opinions of Brazilian Medical School Faculty and Students: What's Next? Games Health J. 2014;3(2):79-85. doi: 10.1089/g4h.2013.0069.
  • Artan Özoran B. Covid-19 Salgınında Markaların Twitter Kullanımları Üzerine Bir İnceleme. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2020; 0(Salgın Hastalıklar Özel Sayısı): 429-58.
  • Sunal G, Bağdatlı Kalkan S. Üniversite Öğrencilerinin Film İzleme Alışkanlıklarının Covid-19 Pandemisi Sürecinde Değişiminin Belirlenmesi . İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 2020;2020(52):187-200 . doi: 10.47998/ikad.843067.
  • Güleryüz S, Esentaş M, Yıldız K, Güzel P. Sosyal İzolasyon Sürecindeki Bireylerin Serbest Zaman Değerlendirme Biçimleri: Sosyal Medya Kullanım Amaçları ile Sosyal Medya Bağımlılığı İlişkisinin İncelenmesi. FOCUSS Spor Yönetimi Araştırmaları Dergisi. 2020;1(1):31-45.
  • Keskin M, Özer Kaya D. COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2020;5(2):59-67.
  • Nair AG, Gandhi RA, Natarajan S. Effect of COVID-19 related lockdown on ophthalmic practice and patient care in India: Results of a survey. Indian J Ophthalmol. 2020;68(5):725-30. doi: 10.4103/ijo.IJO_797_20.
  • Mauro V, Lorenzo M, Paolo C, Sergio H. Treat all COVID 19-positive patients, but do not forget those negative with chronic diseases. Intern Emerg Med. 2020;15(5):787-90. doi: 10.1007/s11739-020-02395-z.
  • Usher K, Bhullar N, Jackson D. Life in the pandemic: Social isolation and mental health. J Clin Nurs. 2020;29(15-16):2756-7. doi: 10.1111/jocn.15290.
  • Kaur H, Singh T, Arya YK, Mittal S. Physical Fitness and Exercise During the COVID-19 Pandemic: A Qualitative Enquiry. Front Psychol. 2020;11:590172. doi: 10.3389/fpsyg.2020.590172.
  • Dost S, Hossain A, Shehab M, Abdelwahed A, Al-Nusair L. Perceptions of medical students towards online teaching during the COVID-19 pandemic: a national cross-sectional survey of 2721 UK medical students. BMJ Open. 2020;10(11):e042378. doi: 10.1136/bmjopen-2020-042378.
  • Alsoufi A, Alsuyihili A, Msherghi A, Elhadi A, Atiyah H, Ashini A, et al. Impact of the COVID-19 pandemic on medical education: Medical students' knowledge, attitudes, and practices regarding electronic learning. PLoS One. 2020;15(11):e0242905. doi: 10.1371/journal.pone.0242905.
  • Al-Balas M, Al-Balas HI, Jaber HM, Obeidat K, Al-Balas H, Aborajooh EA, et al. Distance learning in clinical medical education amid COVID-19 pandemic in Jordan: current situation, challenges, and perspectives. BMC Med Educ. 2020;20(1):341. doi: 10.1186/s12909-020-02257-4. Erratum in: BMC Med Educ. 2020;20(1):513. PMID: 33008392; PMCID: PMC7530879.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Berat Bozkır 0000-0001-8401-2479

Deniz Kaan Türker 0000-0003-1895-6898

Esma Gözüngü 0000-0002-5634-1635

Feyza Nur Şahin 0000-0002-7154-8255

Tunç Eren 0000-0001-7651-4321

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 14 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bozkır, B., Türker, D. K., Gözüngü, E., Şahin, F. N., vd. (2021). Covid-19 Pandemisinde Tıp Fakültesi Dönem II Öğrencilerinin Yaşam Tarzı ve Alışkanlıklarında Oluşan Değişiklikler. Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi, 3(1), 5-20.
AMA Bozkır B, Türker DK, Gözüngü E, Şahin FN, Eren T. Covid-19 Pandemisinde Tıp Fakültesi Dönem II Öğrencilerinin Yaşam Tarzı ve Alışkanlıklarında Oluşan Değişiklikler. TÖAD. Aralık 2021;3(1):5-20.
Chicago Bozkır, Berat, Deniz Kaan Türker, Esma Gözüngü, Feyza Nur Şahin, ve Tunç Eren. “Covid-19 Pandemisinde Tıp Fakültesi Dönem II Öğrencilerinin Yaşam Tarzı Ve Alışkanlıklarında Oluşan Değişiklikler”. Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi 3, sy. 1 (Aralık 2021): 5-20.
EndNote Bozkır B, Türker DK, Gözüngü E, Şahin FN, Eren T (01 Aralık 2021) Covid-19 Pandemisinde Tıp Fakültesi Dönem II Öğrencilerinin Yaşam Tarzı ve Alışkanlıklarında Oluşan Değişiklikler. Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi 3 1 5–20.
IEEE B. Bozkır, D. K. Türker, E. Gözüngü, F. N. Şahin, ve T. Eren, “Covid-19 Pandemisinde Tıp Fakültesi Dönem II Öğrencilerinin Yaşam Tarzı ve Alışkanlıklarında Oluşan Değişiklikler”, TÖAD, c. 3, sy. 1, ss. 5–20, 2021.
ISNAD Bozkır, Berat vd. “Covid-19 Pandemisinde Tıp Fakültesi Dönem II Öğrencilerinin Yaşam Tarzı Ve Alışkanlıklarında Oluşan Değişiklikler”. Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi 3/1 (Aralık 2021), 5-20.
JAMA Bozkır B, Türker DK, Gözüngü E, Şahin FN, Eren T. Covid-19 Pandemisinde Tıp Fakültesi Dönem II Öğrencilerinin Yaşam Tarzı ve Alışkanlıklarında Oluşan Değişiklikler. TÖAD. 2021;3:5–20.
MLA Bozkır, Berat vd. “Covid-19 Pandemisinde Tıp Fakültesi Dönem II Öğrencilerinin Yaşam Tarzı Ve Alışkanlıklarında Oluşan Değişiklikler”. Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi, c. 3, sy. 1, 2021, ss. 5-20.
Vancouver Bozkır B, Türker DK, Gözüngü E, Şahin FN, Eren T. Covid-19 Pandemisinde Tıp Fakültesi Dönem II Öğrencilerinin Yaşam Tarzı ve Alışkanlıklarında Oluşan Değişiklikler. TÖAD. 2021;3(1):5-20.