Bu analiz, sosyal medyada Kürt kadın savaşçıların
imgelerini incelemektedir. Makale Kürt kadın savaşçıların, özellikle DAEŞ'e
karşı yürütülen savaş bağlamında çeşitli resimlerini yaymaya başlayan
uluslararası medya ve imgelerin halkla ilişkiler açısından değerini anlayan Kürt
siyasetçiler tarafından nesnelleştirildiğini savunmaktadır. Edward Said’in
tezinin temel ilkeleri, Suriye iç savaşında yer alan aktörlerin oryantalist ve
cinsiyetçi temsillerini açıklamaya devam etmektedirve bu nedenle oryantalizm,
kadın Kürt savaşçılarının baskın batı betimlemelerine eleştirel bir biçimde
bakmak için mevcut çalışmada analitik bir araç olarak kullanılmaktadır. Bu
amaçla Kürt kadın savaşçılara ait imgeler, Barthes’in “Mitolojiler” adlı önemli
çalışmasında önerdiği semiyotik (göstergebilimsel) yöntem kullanılarak analiz
edilmektedir. Analiz, imgeler ile uluslararası ve iç politika arasındaki
ilişkiyi hakikat sonrası kavramını da kullanarak açığa çıkarmayı
amaçlamaktadır. Makale, Kürt kadın savaşçılarına ait imgelerin, Batılı güçler
ve Kürt siyasi grupları tarafından Suriye'deki uzun süreli iç savaşta siyasi
konumlarını meşrulaştırmak için kullanıldığı sonucuna ulaşmaktadır.
Kadın Kürt savaşçılar mit Göstergebilim Roland Barhtes sosyal medya hakikat sonrası
This analysis looks at images of Kurdish female fighters in social
media. It argues that Kurdish female fighters have been objectified by
international media and Kurdish politicians, who have realised the public
relations value of images, and started to disseminate variegated images of
Kurdish female fighters, particularly in the context of the war against DAESH
(ISIS). The basic tenets of Edward Said’s thesis remain relevant in orientalist
and gendered representations of the actors involved in Syrian civil war, and
therefore the study uses orientalism as an analytical tool to critically engage
with dominant western depictions of female Kurdish fighters. To this aim, news
images of Kurdish female fighters are semiotically analysed using Barthes’
framework as proposed in his seminal work “Mythologies”. The analysis aims to unleash
the interrelationship between imagery and international and domestic politics
using the concept of post-truth politics. The imagery of Kurdish female
fighters is used by Western powers and Kurdish political groups to legitimize
their political positions in the prolonged civil war in Syria.
Female Kurdish fighters myth Semiotics Roland Barhtes social media post-truth
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 1 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
TOÇD'nde yayınlanan makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.