Amaç: Bu çalışmada kadın hastalıkları ve doğum servislerinde çalışan sağlık profesyonellerinde iş tatmininin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırmanın evrenini il merkezinde bulunan hastanelerin kadın hastalıkları ve doğum servislerinde çalışan sağlık profesyonellerinin tamamı (29 doktor, 61 ebe ve 22 hemşire) oluşturmuştur. Çalışmaya katılan tüm sağlık profesyonellerinden kişisel bilgi formu ve Minnesota İş Tatmin Ölçeği (MİTÖ) kullanılarak veri toplanmıştır.
Bulgular: Çalışmamızda sağlık profesyonellerinin ortalamanın üstünde iş tatminine sahip olduğu, ayrıca genel iş tatmin düzeyinin; 45 yaş ve üzeri, eğitim durumu lisansüstü, evli, kurumda bir yıldan daha fazla çalışan, mesleğini bırakmak istemeyen ve seven sağlık profesyonellerinde daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Çalışanların içsel tatmin düzeyi arttıkça genel iş tatminlerinin de arttığı görülmüştür (p<0,05).
Sonuç: Sağlık profesyonellerinin bu bağlamda iş tatminlerini ve kurumsal bağlılıklarını artırmak üzere yöneticiler tarafından yeni stratejiler geliştirme ve süreç iyileştirme çalışmaları önem kazanmaktadır.
Purpose: In this study, it was aimed to determine the job satisfaction of health professionals working in gynecology and obstetrics services.
Materials and Methods: The population of the study consisted of all health professionals (29 doctors, 61 midwives and 22 nurses) working in the gynecology and obstetrics services of hospitals located in the city center. Data were collected from all health professionals participating in the study using the personal information form and the Minnesota Job Satisfaction Scale (MSQ).
Results: In our study, it was found that health professionals had job satisfaction above the average, and that the general job satisfaction level was; It has been determined that it is higher in health professionals who are 45 years of age or older, have graduate education, are married, work in the institution for more than one year, and do not want to leave their profession and love it. It has been observed that as the level of internal satisfaction of the employees increases, their general job satisfaction also increases (p<0,05).
Conclusion: In this context, managers need to develop new strategies and improve processes to increase the job satisfaction and organizational commitment of healthcare professionals
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2023 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 3 |