Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TEACHERS’ MULTICULTURAL COMPETENCE PERCEPTIONS

Yıl 2023, , 305 - 317, 01.04.2023
https://doi.org/10.7456/tojdac.1229592

Öz

Teachers are the most important actors in the adoption of the multicultural education approach in schools. Determining the multicultural competence perceptions of teachers will enable the development of practices that can be put forward to create a multicultural education environment in classrooms and therefore schools. The purpose of the current study is to determine the multicultural competence perceptions of classroom teachers and preschool teachers and to examine them according to the different variables. The study was carried out in a survey model suitable for quantitative research methods. The measurement tool was applied to 283 teachers working in a city center and its districts located in the Marmara Region. The data were analyzed and interpreted with the SPSS package program. The multicultural competence perceptions of the teachers differed statistically significantly according to the branch, having students from different cultures in the classroom, working in different regions of the country, the region where he was born/raised, and the working year. There was no significant difference according to the educational status related to multicultural education

Kaynakça

  • Abu-Ghazalah, M. H. (2017). Examining the multicultural competency of early childhood teachers in Dubai: A multiple regression analysis [Unpublished Ph.D. Thesis], Northcentral University.
  • Akar, C. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin çokkültürlülük değerlerini yordama düzeyi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(1), 741-762.
  • Akkaya, N., Susar-Kırmızı, F. & İşçi, C. (2018). Öğretmen adaylarının çokkültürlülüğe ilişkin algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(29), 308-335.
  • Aktoprak, A., Yiğit, P. & Güneyli, A. (2018). Attitudes of primary school teachers toward multicultural education. Quality & Quantity, 52(1), 181-194.
  • Alabay, E. & Ersal, H. (2020). Sınıflarında farklı kültürden çocuk olan okul öncesi öğretmenlerinin uyguladıkları eğitim programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilgiler Dergisi, 4(1), 107-134.
  • APA (2002). Guidelines on multicultural education, training, research, practice, and organizational change for psychologists. http://www.apa.org/pi/oema/resources/ policy/multicultural-guidelines.aspx. Access Date: 14.07.2022.
  • Arsal, Z. (2019). Critical multicultural education and preservice teachers’ multicultural attitudes. Journal for Multicultural Education, 13(1), 106-118.
  • Arslan A. & Çalmaşur, H. (2017). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin çokkültürlü eğitim tutumları ve demokratik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 90-109.
  • Aslan, M. & Kozikoğlu, İ. (2017). Öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik tutumları: Van ili örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 729-737.
  • Banks, J. A., & Banks, C. M. (Eds.). (2019). Multicultural education: Issues and perspectives. USA: Wiley.
  • Başbay, A., Kağnıcı, D. Y., & Sarsar, F. (2013). Eğitim fakültelerinde görev yapmakta olan öğretim elemanlarının çokkültürlü yeterlik algılarının incelenmesi. Turkish Studies, 8(3), 47-60.
  • Bekerman, Z. (2004). Potential and limitations of multicultural education in conflictridden areas: Bilingual Palestinian Jewish schools in Israel. Teachers College Record, 106(3), 574-610.
  • Bektaş, Ö. Ş. (2022). Öğretmenlerin çokkültürlü eğitim algıları ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişki [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Kastamonu Üniversitesi.
  • Berthelsen, D. & Karuppiah, N. (2011). Multicultural education: The understandings of preschool teachers in Singapore. Australasian Journal of Early Childhood, 36(4), 38-42.
  • Bulut, C., & Başbay, A. (2014). Öğretmenlerin çok kültürlü yeterlik algılarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 957-978.
  • Bulut, M., & Sarıçam, H. (2016). Okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarinda çokkültürlü kişiliğin çokkültürlü eğitim tutumlari üzerindeki etkisinin incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 295-322.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Örnekleme yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Carens, J. H. (2000). Culture, citizenship, and community: A contextual exploration of justice as evenhandedness. United Kingdom: Oxford University Press.
  • Çalışkan, H. & Gençer, R. (2016). “Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitime ilişkin tutum düzeylerinin incelenmesi.” V. Sakarya’da Eğitim Araştırmaları Kongresi. 13-14 Nisan, Sakarya. 52-63.
  • Çapçı, S. (2020). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çok Kültürlü Yeterlik Algıları ve Çok Kültürlü Eğitim Uygulamaları [Yayımlanmamış Doktora Tezi], Hacettepe Üniversitesi.
  • Çelik, H. (2008). Çokkültürlülük ve Türkiye’deki görünümü. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(15), 319-332.
  • Çoban, A. E., Karaman, N. G., & Doğan, T. (2010). Öğretmen adaylarının kültürel farklılıklara yönelik bakış açılarının çeşitli demografik değişkenlere göre incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 125-131.
  • Demirdağ, S. (2018). Öğrenci çeşitliliği ve çokkültürlü eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Eldering, L. (1996). Multiculturalism and multicultural education in an international perspective. Anthropology & education quarterly, 27(3), 315-330.
  • Forrest, J., Lean, G., & Dunn, K. (2017). Attitudes of classroom teachers to cultural diversity and multicultural education in country New South Wales, Australia. Australian Journal of Teacher Education, 42(5), 17-34.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N., & Hyun, H. (2012). How to design and evaluate research in education. USA: McGraw-Hill.
  • García-Peñalvo, F. J. (2012). Multiculturalism in technology-based education: Case studies on ICT-supported approaches. USA: IGI Global.
  • Güven, E. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının farklılıklara saygı düzeyleri ile özerklik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], On Dokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Habermas, J. (2002). “Öteki” Olmak, “Öteki”yle Yaşamak: Siyaset Kuramı Yazıları. Çev: İlknur Aka. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Hong, E., Troutman Jr, P. L., Hartzell, S., & Kyles, C. R. (2010). What influence the development of multicultural teaching competencies?. Journal of Multiculturalism in Education, 5(2).
  • Hong, Y. (2017). Facing diversity in early childhood education: teachers’ perceptions, beliefs, and teaching practices of anti-bias education in Korea [Unpublished Master’s Thesis], Missouri State University.
  • Karacabey, M. F., Ozdere, M., & Bozkus, K. (2019). The attitudes of teachers towards multicultural education. European Journal of Educational Research, 8(1), 383-393.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kervan, S. (2017). Öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik tutumları ile epistemolojik inançları ve öğretim yaklaşımları arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış Doktora Tezi], Balıkesir Üniversitesi.
  • Määttä, S. (2008). Teachers’ perceptions of multicultural education and their competence to teach children from different cultural backgrounds [Unpublished Master’s Thesis], University of Jyväskylä.
  • Ndemanu, M. T. (2012). Exploring preservice teachers’ perspectives about human diversity: Experiences in multicultural education courses [Unpublished Ph.D. Thesis], Indiana University.
  • Onur-Sezer, G. & Bağçeli-Kahraman, P. (2017). Sınıf ve okul öncesi öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumları ile kültürlerarası duyarlılıkları arasındaki ilişki: Uludağ Üniversitesi Örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 550-560.
  • Park, M. H. (2014). Increasing English language learners’ engagement in instruction through emotional scaffolding. Multicultural Education, 22(1), 20-29.
  • Perkins, R. M. (2012). The multicultural awareness, knowledge, skills, and attitudes of prospective teachers: A quantitative and heuristic phenomenological study [Unpublished Ph.D. Thesis], University of Missouri.
  • Sönmez, V. & Alacapınar, G. F. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Szabo, S. & Anderson, G. (2009). Helping teacher candidates examine their multicultural attitudes. Educational Horizons, 87(3), 190-197.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics. USA: Pearson.
  • Taştekin, E., Bozkurt-Yükçü, Ş., İzoğlu, A., Güngör, İ., Işık-Uslu, A.E., & Demircioğlu, H. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının ve algılarının incelenmesi. Hacettepe Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 1-20.
  • Taylor, C. (2014). Tanınma Politikası. A. Gutmann (Ed.) içinde, Çokkültürcülük (Çev. Y. Salman). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Tortop, H. S. (2014). Öğretmen adaylarının üstün yetenekli ve çok kültürlü eğitime ilişkin tutumları. Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 2(2), 16-26.
  • Vygotsky, L. S., & Cole, M. (1978). Mind in society: Development of higher psychological processes. USA: Harvard University Press.
  • Watson, C.W. (2000). Multiculturalism. USA: Open University Press.
  • Whitaker, M. C., & Valtierra, K. M. (2018). The dispositions for culturally responsive pedagogy scale. Journal for Multicultural Education, 12(1), 10-24
  • Yıldırım, S. (2016). Kosova’daki öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik bilgi, inanç, tutum ve özyeterliklerinin sınıf içi uygulamalarıyla ilişkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış Doktora Tezi], Balıkesir Üniversitesi.
  • Zakin, A. (2012). Hand to hand: Teaching tolerance and social justice one child at a time. Childhood Education, 88(1), 3-13.

ÖĞRETMENLERİN ÇOK KÜLTÜRLÜ YETERLİLİK ALGILARININ İNCELENMESİ

Yıl 2023, , 305 - 317, 01.04.2023
https://doi.org/10.7456/tojdac.1229592

Öz

Çok kültürlü eğitim anlayışının okullarda benimsenmesinde en önemli aktör öğretmenlerdir. Öğretmenlerin çok kültürlü yeterlik algılarının belirlenmesi, sınıflarda ve dolayısıyla okullarda çok kültürlü eğitim ortamı oluşturmaya yönelik ortaya konulabilecek uygulamaların geliştirilmesini sağlayacaktır. Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin ve okul öncesi öğretmenlerinin çok kültürlü yeterlik algılarını belirlemek ve farklı değişkenlere göre incelemektir. Çalışma, nicel araştırma yöntemlerine uygun tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Ölçme aracı Marmara Bölgesinde yer alan bir il merkezi ve ilçelerinde görev yapan 283 öğretmene uygulanmıştır. Veriler SPSS paket programı ile analiz edilerek yorumlanmıştır. Öğretmenlerin çok kültürlü yeterlik algılarının branşa, sınıfta farklı kültürden öğrenci olmasına, ülkenin farklı bölgelerinde görev yapmasına, doğduğu/büyüdüğü bölgeye ve görev yılına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği görülmüştür. Çok kültürlü eğitime ilişkin eğitim durumuna göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.

Kaynakça

  • Abu-Ghazalah, M. H. (2017). Examining the multicultural competency of early childhood teachers in Dubai: A multiple regression analysis [Unpublished Ph.D. Thesis], Northcentral University.
  • Akar, C. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin çokkültürlülük değerlerini yordama düzeyi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(1), 741-762.
  • Akkaya, N., Susar-Kırmızı, F. & İşçi, C. (2018). Öğretmen adaylarının çokkültürlülüğe ilişkin algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(29), 308-335.
  • Aktoprak, A., Yiğit, P. & Güneyli, A. (2018). Attitudes of primary school teachers toward multicultural education. Quality & Quantity, 52(1), 181-194.
  • Alabay, E. & Ersal, H. (2020). Sınıflarında farklı kültürden çocuk olan okul öncesi öğretmenlerinin uyguladıkları eğitim programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilgiler Dergisi, 4(1), 107-134.
  • APA (2002). Guidelines on multicultural education, training, research, practice, and organizational change for psychologists. http://www.apa.org/pi/oema/resources/ policy/multicultural-guidelines.aspx. Access Date: 14.07.2022.
  • Arsal, Z. (2019). Critical multicultural education and preservice teachers’ multicultural attitudes. Journal for Multicultural Education, 13(1), 106-118.
  • Arslan A. & Çalmaşur, H. (2017). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin çokkültürlü eğitim tutumları ve demokratik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 90-109.
  • Aslan, M. & Kozikoğlu, İ. (2017). Öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik tutumları: Van ili örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 729-737.
  • Banks, J. A., & Banks, C. M. (Eds.). (2019). Multicultural education: Issues and perspectives. USA: Wiley.
  • Başbay, A., Kağnıcı, D. Y., & Sarsar, F. (2013). Eğitim fakültelerinde görev yapmakta olan öğretim elemanlarının çokkültürlü yeterlik algılarının incelenmesi. Turkish Studies, 8(3), 47-60.
  • Bekerman, Z. (2004). Potential and limitations of multicultural education in conflictridden areas: Bilingual Palestinian Jewish schools in Israel. Teachers College Record, 106(3), 574-610.
  • Bektaş, Ö. Ş. (2022). Öğretmenlerin çokkültürlü eğitim algıları ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişki [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Kastamonu Üniversitesi.
  • Berthelsen, D. & Karuppiah, N. (2011). Multicultural education: The understandings of preschool teachers in Singapore. Australasian Journal of Early Childhood, 36(4), 38-42.
  • Bulut, C., & Başbay, A. (2014). Öğretmenlerin çok kültürlü yeterlik algılarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 957-978.
  • Bulut, M., & Sarıçam, H. (2016). Okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarinda çokkültürlü kişiliğin çokkültürlü eğitim tutumlari üzerindeki etkisinin incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 295-322.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Örnekleme yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Carens, J. H. (2000). Culture, citizenship, and community: A contextual exploration of justice as evenhandedness. United Kingdom: Oxford University Press.
  • Çalışkan, H. & Gençer, R. (2016). “Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitime ilişkin tutum düzeylerinin incelenmesi.” V. Sakarya’da Eğitim Araştırmaları Kongresi. 13-14 Nisan, Sakarya. 52-63.
  • Çapçı, S. (2020). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çok Kültürlü Yeterlik Algıları ve Çok Kültürlü Eğitim Uygulamaları [Yayımlanmamış Doktora Tezi], Hacettepe Üniversitesi.
  • Çelik, H. (2008). Çokkültürlülük ve Türkiye’deki görünümü. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(15), 319-332.
  • Çoban, A. E., Karaman, N. G., & Doğan, T. (2010). Öğretmen adaylarının kültürel farklılıklara yönelik bakış açılarının çeşitli demografik değişkenlere göre incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 125-131.
  • Demirdağ, S. (2018). Öğrenci çeşitliliği ve çokkültürlü eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Eldering, L. (1996). Multiculturalism and multicultural education in an international perspective. Anthropology & education quarterly, 27(3), 315-330.
  • Forrest, J., Lean, G., & Dunn, K. (2017). Attitudes of classroom teachers to cultural diversity and multicultural education in country New South Wales, Australia. Australian Journal of Teacher Education, 42(5), 17-34.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N., & Hyun, H. (2012). How to design and evaluate research in education. USA: McGraw-Hill.
  • García-Peñalvo, F. J. (2012). Multiculturalism in technology-based education: Case studies on ICT-supported approaches. USA: IGI Global.
  • Güven, E. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının farklılıklara saygı düzeyleri ile özerklik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], On Dokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Habermas, J. (2002). “Öteki” Olmak, “Öteki”yle Yaşamak: Siyaset Kuramı Yazıları. Çev: İlknur Aka. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Hong, E., Troutman Jr, P. L., Hartzell, S., & Kyles, C. R. (2010). What influence the development of multicultural teaching competencies?. Journal of Multiculturalism in Education, 5(2).
  • Hong, Y. (2017). Facing diversity in early childhood education: teachers’ perceptions, beliefs, and teaching practices of anti-bias education in Korea [Unpublished Master’s Thesis], Missouri State University.
  • Karacabey, M. F., Ozdere, M., & Bozkus, K. (2019). The attitudes of teachers towards multicultural education. European Journal of Educational Research, 8(1), 383-393.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kervan, S. (2017). Öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik tutumları ile epistemolojik inançları ve öğretim yaklaşımları arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış Doktora Tezi], Balıkesir Üniversitesi.
  • Määttä, S. (2008). Teachers’ perceptions of multicultural education and their competence to teach children from different cultural backgrounds [Unpublished Master’s Thesis], University of Jyväskylä.
  • Ndemanu, M. T. (2012). Exploring preservice teachers’ perspectives about human diversity: Experiences in multicultural education courses [Unpublished Ph.D. Thesis], Indiana University.
  • Onur-Sezer, G. & Bağçeli-Kahraman, P. (2017). Sınıf ve okul öncesi öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumları ile kültürlerarası duyarlılıkları arasındaki ilişki: Uludağ Üniversitesi Örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 550-560.
  • Park, M. H. (2014). Increasing English language learners’ engagement in instruction through emotional scaffolding. Multicultural Education, 22(1), 20-29.
  • Perkins, R. M. (2012). The multicultural awareness, knowledge, skills, and attitudes of prospective teachers: A quantitative and heuristic phenomenological study [Unpublished Ph.D. Thesis], University of Missouri.
  • Sönmez, V. & Alacapınar, G. F. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Szabo, S. & Anderson, G. (2009). Helping teacher candidates examine their multicultural attitudes. Educational Horizons, 87(3), 190-197.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics. USA: Pearson.
  • Taştekin, E., Bozkurt-Yükçü, Ş., İzoğlu, A., Güngör, İ., Işık-Uslu, A.E., & Demircioğlu, H. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının ve algılarının incelenmesi. Hacettepe Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 1-20.
  • Taylor, C. (2014). Tanınma Politikası. A. Gutmann (Ed.) içinde, Çokkültürcülük (Çev. Y. Salman). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Tortop, H. S. (2014). Öğretmen adaylarının üstün yetenekli ve çok kültürlü eğitime ilişkin tutumları. Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 2(2), 16-26.
  • Vygotsky, L. S., & Cole, M. (1978). Mind in society: Development of higher psychological processes. USA: Harvard University Press.
  • Watson, C.W. (2000). Multiculturalism. USA: Open University Press.
  • Whitaker, M. C., & Valtierra, K. M. (2018). The dispositions for culturally responsive pedagogy scale. Journal for Multicultural Education, 12(1), 10-24
  • Yıldırım, S. (2016). Kosova’daki öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik bilgi, inanç, tutum ve özyeterliklerinin sınıf içi uygulamalarıyla ilişkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış Doktora Tezi], Balıkesir Üniversitesi.
  • Zakin, A. (2012). Hand to hand: Teaching tolerance and social justice one child at a time. Childhood Education, 88(1), 3-13.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Merve Uslu 0000-0001-9727-4160

Tuba Özgün 0000-0003-4259-2908

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2023
Gönderilme Tarihi 6 Ocak 2023
Kabul Tarihi 24 Şubat 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Uslu, E. M., & Özgün, T. (2023). TEACHERS’ MULTICULTURAL COMPETENCE PERCEPTIONS. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 13(2), 305-317. https://doi.org/10.7456/tojdac.1229592


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png