Cinema, with its power to reflect and reproduce reality, is an art closely related to human experience. A vast spectrum of human emotions and ideas, from social issues to personal experiences, can be seen in films. In addition to its ability to reproduce and reflect reality, cinema has a close relationship with philosophy. By presenting philosophical concepts with the help of its unique apparatuses, cinema gives viewers the opportunity to experience and question abstract ideas. In this way, cinema encourages them to think, question and look at the world from a different perspective. Among these perspectives, existentialism, as a philosophical movement, paves the way to explore individual's freedom, responsibility and the necessity of creating one's own meaning. Cinema benefits largely from existentialism because it presents a suitable framework to depict individuals’ struggle to exist in this world. This study explores how cinema portrays existentialist themes, focusing on the film The Pigeon to examine the connection between individuals and the social world. A combination of descriptive and thematic analyses was performed to uncover existential themes in the film, such as "the absurd", "alienation", "unhomeliness", "anxiety", "forlornness" and "authenticity". The analysis concluded that these recurring themes are prevalent throughout the film. The film clearly shows that the protagonist is pressured by social norms to conform. However, he chooses to follow his own path and finds an authentic way to live his life.
Existentialism Alienation Unhomeliness Authenticity The Pigeon
Sinema, gerçekliği yansıtma ve yeniden üretme gücüyle, insan deneyimiyle yakından ilişkili bir sanattır. Toplumsal meselelerden kişisel deneyimlere kadar geniş bir yelpazede insani duygu ve fikirler filmlerde görülebilir. Gerçekliği yeniden üretme ve yansıtma yeteneğinin yanı sıra felsefeyle de yakın bir ilişki kuran sinema, felsefi kavramları kendine özgü aygıtlar yardımıyla sunarak izleyicilere soyut fikirleri deneyimleme ve sorgulama fırsatı verir. Bu sayede sinema izleyiciyi düşünmeye, sorgulamaya ve dünyaya farklı bir perspektiften bakmaya teşvik eder. Bu perspektifler dâhilinde, felsefi bir akım olarak varoluşçuluk, bireyin özgürlüğünü, sorumluluğunu ve kendi anlamını yaratma gerekliliğini keşfetmenin yolunu açar. Sinema, varoluşçuluktan büyük ölçüde yararlanır çünkü bir felsefe akımı olarak varoluşçu düşünce, bireylerin bu dünyada var olma mücadelesini anlatmak için uygun bir çerçeve sunar. Bu çalışma, Güvercin filmi örneğinde sinemanın varoluşçu temaları nasıl işlediğini incelemeyi ve bireyler ile sosyal dünya arasındaki bağlantıyı araştırmayı amaçlamaktadır. Filmdeki “absürd (abes)”, “yabancılaşma”, “evsiz olma”, “kaygı”, “kimsesizlik” ve “otantik olma” gibi varoluşsal temaları ortaya çıkarmak için betimsel analiz ve tematik analiz yöntemleri kullanılarak bir değerlendirme yapılmıştır. Bu değerlendirmede, varoluşsal felsefenin tarihi boyunca yinelenen temalarının film boyunca yaygın bir şekilde örneklendirildiği sonucuna varılmıştır. Filmin görsel ve işitsel öğeleri ile birlikte anlatısı, kahramanın sosyal normlara uyması için baskı altında olduğunu açıkça göstermektedir. Ancak bu karakter, yaşam serüveninde kendi rotasını izlemeyi seçmekte ve hayatını yaşamak için özgün bir yol arayışını ısrarla sürdürmektedir.
Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı, TOJDAC'ın tüm şartlarını ve koşullarını kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim.
Destekleyen kurum bulunmamaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Film Eleştirisi |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)