Sivil toplum kuruluşlarının, yerel yönetimler ve markalarla işbirliği kurarak tasarladığı
projelerle toplumda giderilmesi istenen sorunların çözümünde, bireylerde istenilen yönde
davranış değişikliği yaratmak hedeflenmektedir. Bu çerçevede proje için tasarlanan iletilerin
aktarılmak istenen bilgi, duygu ya da düşünceyle bütünlük göstermesi önemlidir. HAYTAPHayvan
Hakları Federasyonu ve BGD-Barınak Gönüllüleri ve Hayvanlara Yaşam Hakkı
Derneği bu çerçevede toplumu, hayvanlara karşı duyarlı olmaya çağıran “empati” temalı bir
kampanya düzenlemiştir.
Kampanyanın, hedef kitle üzerinde davranış değişikliği yaratmasını destekleyen görsel-işitseldilsel
öğelerle iletiler tasarlanmıştır. Kamu spotu mantığıyla hazırlanan görsel ileti ile
oluşturulan kampanyada anlatılmak istenen mesajla, mesajı aktaran görüntülerin bütünlük
sağladığını ortaya koymak adına göstergebilimsel çerçevede inceleme gerçekleştirilmiştir. Bu
çerçevede, görselin teknik, dilsel, gösteren -gösterilen ilişkisi, metafor-metonimi kullanımı
üzerinde durulmuştur.
Çalışmada, görselin incelemesine geçmeden önce; kurumsal sosyal sorumluluk ve sivil
toplum kuruluşlarının ilişkilerinden söz edilmektedir. Bu bağlamda, sosyal sorumluluk,
kurumsal sosyal sorumluluk, sivil toplum kuruluşları ve kampanyaları kavramları üzerinde
durulmuş olup, sokak hayvanları ile ilgili projeler hayata geçiren Hayvan Hakları
Federasyonu ve Barınak Gönüllüleri Hayvanlara Yaşam Hakkı Derneği’nin yaptığı çalışmalar
örneklendirilerek açımlamaya çalışılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Gönderilme Tarihi | 22 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)