BibTex RIS Kaynak Göster

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ İÇİN TASARLANAN VİDEOLARIN GÖSTERGEBİLİMSEL ÇÖZÜMLEMESİ: HAYTAP ve BGD’NİN EMPATİ VİDEOSUNUN ÇÖZÜMLEMESİ

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 12, 01.03.2012

Öz

Sivil toplum kuruluşlarının, yerel yönetimler ve markalarla işbirliği kurarak tasarladığı
projelerle toplumda giderilmesi istenen sorunların çözümünde, bireylerde istenilen yönde
davranış değişikliği yaratmak hedeflenmektedir. Bu çerçevede proje için tasarlanan iletilerin
aktarılmak istenen bilgi, duygu ya da düşünceyle bütünlük göstermesi önemlidir. HAYTAPHayvan
Hakları Federasyonu ve BGD-Barınak Gönüllüleri ve Hayvanlara Yaşam Hakkı
Derneği bu çerçevede toplumu, hayvanlara karşı duyarlı olmaya çağıran “empati” temalı bir
kampanya düzenlemiştir.
Kampanyanın, hedef kitle üzerinde davranış değişikliği yaratmasını destekleyen görsel-işitseldilsel
öğelerle iletiler tasarlanmıştır. Kamu spotu mantığıyla hazırlanan görsel ileti ile
oluşturulan kampanyada anlatılmak istenen mesajla, mesajı aktaran görüntülerin bütünlük
sağladığını ortaya koymak adına göstergebilimsel çerçevede inceleme gerçekleştirilmiştir. Bu
çerçevede, görselin teknik, dilsel, gösteren -gösterilen ilişkisi, metafor-metonimi kullanımı
üzerinde durulmuştur.
Çalışmada, görselin incelemesine geçmeden önce; kurumsal sosyal sorumluluk ve sivil
toplum kuruluşlarının ilişkilerinden söz edilmektedir. Bu bağlamda, sosyal sorumluluk,
kurumsal sosyal sorumluluk, sivil toplum kuruluşları ve kampanyaları kavramları üzerinde
durulmuş olup, sokak hayvanları ile ilgili projeler hayata geçiren Hayvan Hakları
Federasyonu ve Barınak Gönüllüleri Hayvanlara Yaşam Hakkı Derneği’nin yaptığı çalışmalar
örneklendirilerek açımlamaya çalışılmıştır

Kaynakça

  • Bilgin, Nuri, Sosyal Psikoloji Sözlüğü, Kavramlar-Yaklaşımlar., Bağlam Yayınları 2007.
  • Morris, Charles G., Psikolojiyi Anlamak, Psikolojiye Giriş. Türk Psikologlar Derneği Yayınları, 2002 .
  • Seyide Parsa, Alev Fatoş Parsa, Göstergebilim Çözümlemeleri, İzmir, Ege Üni.Yay., 2002.
  • Peltekoğlu, Filiz Balta, Halkla İlişkiler Nedir,İstanbul, Beta Yay., 2009.
  • Kotler, Philip; Lee, Nancy, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, , İst., Mediacat Yay., 2006. TEZLER
  • Toplumsal Sorunların Çözümüne Yönelik Hazırlanan Reklam Kampanyaları: Anlatısal ve Tematik İleti Çözümleme Örnekleri, İKU İletişim Sanatları Yüksek Lisans Programı Yayınlanmamış Tezi, Haz.Begüm Aylin Güven, 2011. İNTERNET SİTELERİ http://lenner.tv/index.php/haytap-video-yayin-platformu/haytap/haytap-hayvan-haklari- federasyonu-tanitim-filmi (17.04.2012, 21:42) www.haytap.org http://www.bgd.org.tr/ http://www.tdk.gov.tr/ http://sbe.balikesir.edu.tr/dergi/edergi/c8s13/makale/c8s13m7.pdf,
  • Sorumluluk Anlayışında Son Dönemeç: Stratejik Sorumluluk Yrd.Doç.Dr. Ender YÖNET. http://deu.mitosweb.com/browse/50433/9.1%20aky%C4%B1ld%C4%B1z.pdf?show
  • Sorumluluk ve Ahlaki Yaklaşımlar Çerçevesinde Pazarlamanın Sürdürülebilir Gelişimdeki Rolü, Yard. Doç. Dr. Murat AKYILDIZ. http://www.belgeler.com/blg/1cqv/kurumsal-sosyal-sorumluluk-projeleri-uzerine-kuramsal- ve-uygulamali-bir-calisma-a-theoretical-and-practical-study-about-corporate-social- responsibility-projects Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Üzerine Kuramsal ve Uygulamalı Bir Çalışma, Beril BERKER S. http://www.iudergi.com/tr/index.php/iletisim/article/viewFile/7928/7388 Kurum İçi Hedef
  • Grupların, Sosyal Sorumluluk Uygulamalarındaki Yeri ve “Pfizer Toplum Takımı” Projesi İncelemesi, Tuğçe GÜREL. http://eprints.sdu.edu.tr/423/1/TS00581.pdf Avrupa Birliği Uyum Sürecinde Türkiye’deki
  • Sivil Toplum Kuruluşları, Yüksek Lisans Tezi, Olcay KARAKUŞ, 2006. Sosyal Sosyal
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayla Özlem Yağan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Gönderilme Tarihi 22 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yağan, A. Ö. (2012). KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ İÇİN TASARLANAN VİDEOLARIN GÖSTERGEBİLİMSEL ÇÖZÜMLEMESİ: HAYTAP ve BGD’NİN EMPATİ VİDEOSUNUN ÇÖZÜMLEMESİ. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2(1), 1-12.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png