BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 34 - 44, 01.03.2013

Öz

The objective of this study is to examine the possible changing in patriarchal order and in today's consumer society how marketing tactics and ads use male or female body as a commodity with the aid of the image of man on Biscolata biscuit TV commercial. In this study, primarily the concept of sex, gender and image will be examined. After that, these ad serials (Biscolata biscuit) will be analyzed using the semiotic method of Roland Barthes.

Kaynakça

  • BARTHES, R. (Mayıs, 2003). Çağdaş Söylenler (Mythologies), (Çev: Tahsin Yücel), İstanbul.
  • BAUDRİLLARD, J. (2012). Tüketim Toplumu Söylenceleri,/Yapıları , Çeviren: Hazal
  • Deliceçaylı, Ferda Keskin, İstanbul:Ayrıntı, 5. Basım. http://www.carbon.cudenver.edu/~mryder/semiotics_este.html ÇABUKLU, Y. (Kasım 2006). Bedenin Farklı Halleri, İstanbul: Pusula Yayıncılık.
  • FOUCAULT, M. (2012). Cinselliğin Tarihi, Çev: Hülya Uğur Tanrıöver, İstanbul: Ayrıntı, Basım.
  • GIDDENS, A. (Nisan 2000). Sosyal Bilimler, Sosyoloji, Bilim, (Yayına Hazırlayan: Cemal Güzel, Hüseyin Özel) Ankara: Ayraç Yayınevi, 1. Baskı.
  • GÜZ, N., KÜÇÜKERDOĞAN, R., SARI, N., KÜÇKÜERDOĞAN, B., ZEYBEK, I. (2002). Etkili İletişim Terimleri, İstanbul: İnkilap.
  • KELLY, M. (2008). Sanat Cinsiyet Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri, (Editör: Ahu Antmen), İstanbul: İletişim.
  • KÜÇÜKERDOĞAN, R. (Temmuz 2009). “Marka Sembollerinde Cinsellik ve Cinsellik
  • Çağrışımları”, The BrandAge, Aylık Marka Yönetimi Dergisi. KÜÇÜKERDOĞAN, R. (2009). Reklam Nasıl Çözümlenir? Reklam İletişiminde
  • Göstergeler ve Stratejiler, İstanbul: Beta. Yaşar Çabuklu, a.g.y., ss.158-167. Jean Baudrillard, a.g.y., s.162. A.g.y., ss.160-161. Mary Kelly, “İmgeleri Arzulamak/ Arzuyu İmgelemek”, Çeviren: Esin Soğancılar, Sanat Cinsiyet Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri, Editör: Ahu Antmen, İletişim:İstanbul, 2008, s. 275.  
  • KÜÇÜKERDOĞAN, R. (Ağustos 2009). “ Marka ve Cinsellik Çağrışımları”, The BrandAge, Aylık Marka Yönetimi Dergisi.
  • MULVEY, L., Visual Pleasure and Narrative Cinema, http://terpconnect.umd.edu/~mquillig/20050131mulvey.pdf .
  • MUTLUER, N. (Der.), (2008). Cinsiyet Halleri- Türkiye’de Toplumsal Cinsiyetin
  • Kesişim Sınırları, İstanbul: Varlık. REİCHERT, T. (Eylül 2004). Reklamcılığın Erotik Tarihi, İstanbul: Güncel Yayıncılık.
  • Semiotics: Language and Culture, http://www.carbon.cudenver.edu/~mryder/semiotics_este.html http://terpconnect.umd.edu/~mquillig/20050131mulvey.pdf.
  • UĞUR TANRIÖVER, H. (Mart 2008). Sen Benim Kim Olduğumu Biliyor musun?, Editör: Hülya Uğur Tanrıöver, İstanbul: Hil Yayınları. http://www.youtube.com
  • ZEYBEK, I. (Aralık 2004). Metin Çözümleme Kitabı Topluluğa Seslenme, İstanbul: ID Kitap.

POSTMODERN TOPLUMDA ATAERKİL DÜZEN DEĞİŞİYOR MU? POPÜLER KÜLTÜR İÇİNDE CİNSELLİK KULLANIMINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ: BİSCOLATA REKLAMLARI VE ERKEK İMGESİ

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 34 - 44, 01.03.2013

Öz

Kaynakça

  • BARTHES, R. (Mayıs, 2003). Çağdaş Söylenler (Mythologies), (Çev: Tahsin Yücel), İstanbul.
  • BAUDRİLLARD, J. (2012). Tüketim Toplumu Söylenceleri,/Yapıları , Çeviren: Hazal
  • Deliceçaylı, Ferda Keskin, İstanbul:Ayrıntı, 5. Basım. http://www.carbon.cudenver.edu/~mryder/semiotics_este.html ÇABUKLU, Y. (Kasım 2006). Bedenin Farklı Halleri, İstanbul: Pusula Yayıncılık.
  • FOUCAULT, M. (2012). Cinselliğin Tarihi, Çev: Hülya Uğur Tanrıöver, İstanbul: Ayrıntı, Basım.
  • GIDDENS, A. (Nisan 2000). Sosyal Bilimler, Sosyoloji, Bilim, (Yayına Hazırlayan: Cemal Güzel, Hüseyin Özel) Ankara: Ayraç Yayınevi, 1. Baskı.
  • GÜZ, N., KÜÇÜKERDOĞAN, R., SARI, N., KÜÇKÜERDOĞAN, B., ZEYBEK, I. (2002). Etkili İletişim Terimleri, İstanbul: İnkilap.
  • KELLY, M. (2008). Sanat Cinsiyet Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri, (Editör: Ahu Antmen), İstanbul: İletişim.
  • KÜÇÜKERDOĞAN, R. (Temmuz 2009). “Marka Sembollerinde Cinsellik ve Cinsellik
  • Çağrışımları”, The BrandAge, Aylık Marka Yönetimi Dergisi. KÜÇÜKERDOĞAN, R. (2009). Reklam Nasıl Çözümlenir? Reklam İletişiminde
  • Göstergeler ve Stratejiler, İstanbul: Beta. Yaşar Çabuklu, a.g.y., ss.158-167. Jean Baudrillard, a.g.y., s.162. A.g.y., ss.160-161. Mary Kelly, “İmgeleri Arzulamak/ Arzuyu İmgelemek”, Çeviren: Esin Soğancılar, Sanat Cinsiyet Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri, Editör: Ahu Antmen, İletişim:İstanbul, 2008, s. 275.  
  • KÜÇÜKERDOĞAN, R. (Ağustos 2009). “ Marka ve Cinsellik Çağrışımları”, The BrandAge, Aylık Marka Yönetimi Dergisi.
  • MULVEY, L., Visual Pleasure and Narrative Cinema, http://terpconnect.umd.edu/~mquillig/20050131mulvey.pdf .
  • MUTLUER, N. (Der.), (2008). Cinsiyet Halleri- Türkiye’de Toplumsal Cinsiyetin
  • Kesişim Sınırları, İstanbul: Varlık. REİCHERT, T. (Eylül 2004). Reklamcılığın Erotik Tarihi, İstanbul: Güncel Yayıncılık.
  • Semiotics: Language and Culture, http://www.carbon.cudenver.edu/~mryder/semiotics_este.html http://terpconnect.umd.edu/~mquillig/20050131mulvey.pdf.
  • UĞUR TANRIÖVER, H. (Mart 2008). Sen Benim Kim Olduğumu Biliyor musun?, Editör: Hülya Uğur Tanrıöver, İstanbul: Hil Yayınları. http://www.youtube.com
  • ZEYBEK, I. (Aralık 2004). Metin Çözümleme Kitabı Topluluğa Seslenme, İstanbul: ID Kitap.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İrem Kahyaoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Gönderilme Tarihi 22 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kahyaoğlu, İ. (2013). POSTMODERN TOPLUMDA ATAERKİL DÜZEN DEĞİŞİYOR MU? POPÜLER KÜLTÜR İÇİNDE CİNSELLİK KULLANIMINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ: BİSCOLATA REKLAMLARI VE ERKEK İMGESİ. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 3(1), 34-44.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png