Modern yaşamın önemli bir unsuru haline gelmiş olan
medyanın bir kolu olan basılı reklamlarda "kadın"ı nasıl gösterdiği
ve bu kadın imgesinin dönemin modern yaşantısında nasıl kurgulandığı
araştırmanın önemini belirtmektedir. Araştırma, yeni Cumhuriyet döneminde kadının
konumuna ilişkin yapılan "yeni kadın", "modern kadın"
imgesi açısından önem taşımaktadır.Araştırmanın amacı; 1930'larda, Cumhuriyetin yeni kurulduğu bir ülke
Türkiye'de, basılı reklamlarda "modern kadın" imgesinin temsili ve
"kadın" imgelerinin nasıl kurgulandığını belirlemektir. Bu amaç
doğrultusunda köklü bir gazete olan Cumhuriyet gazetesinin yayınlanan basılı
reklamlarında yer alan "modern kadın", "yeni kadın"
imgeleri 1930'lu yılları ele alarak, her yıla ait birer basılı reklam ile
göstergebilimsel analiz yöntemi, Roland Barthes'in yaklaşımı ile analiz
edilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2017 |
Kabul Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 4 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)