Bu çalışmada, her geçen gün kullanımı yaygınlaşan sosyal medyanın
oluşturduğu sanal mekânlar, sağladıkları getiriler ve eksilttikleri değerler
bakımından, eğitim yapıları içerisinde yer alan gerçek (fiziksel) mekânlarla
karşılaştırılmış; birbirlerinin ikamesi olup olmadıkları, okul aidiyeti
üzerinde farklı etkiler yaratıp yaratmadıkları araştırılmıştır. Çalışma, olasılıksız
örnekleme yöntemlerinden kotalı örnekleme ile belirlenen 159 öğrenci üzerinde
yapılan bir anket ile desteklenmiştir. Bu anket yardımıyla eğitimde sanal
mekânların kullanımının fiziksel mekân kısıtları ile ne derecede ilişkili olduğu,
sanal mekân kullanımının fiziksel mekân kullanım miktarına etkisinin olup
olmadığı, öğrencilerin birçok bilgiye sosyal medya üzerinde erişmesinin okul
fiziksel alanında geçirilen süreyi ne şekilde etkilediği, sosyal medya
araçlarına atfedilen işlevlerin çeşitli fiziksel mekân çözümlemeleri ile ikame
edilip edilemeyeceği, fiziksel mekân kullanımının okul aidiyeti duygusuna nasıl
etki ettiği gibi sorulara yanıt alınmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda, sosyal
medya ve dolayısıyla sanal mekân kullanımının, gerçek mekân kullanımının yerine
geçmeyeceği; ancak, fiziksel mekânın yetersiz kaldığı ve/veya zaman veyahut
benzer kısıtlar nedeniyle ulaşılabilir olmadığı durumlarda tamamlayıcı
nitelikte kullanılabileceği görüşü ön plana çıkmıştır. Bu nedenle, sosyal medya
kullanımının, fiziksel mekâna her alanda –özellikle tasarım eğitimi gibi
alanlarda- alternatif olamayacağı sonucuna varılmış; ancak tamamlayıcı
nitelikte kullanılmasının da pek çok fayda sağlayabileceği öngörülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 21 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)