Bugün
kurumların hem iç hem dış paydaşlarının zihninde oluşabilecek her türlü olumsuz
fikir, algı, imaj ya da olgu için hazırlıklı olması ve kurumsal itibarını
oluşturmak, yaşatmak ve sürdürmek için çalışması gerekmektedir. Günümüzde
halkla ilişkiler kavramını, uluslararası pazarlarda yer edinmek isteyen her
firmanın yönetim stratejilerine yakın kademelere yerleştirdiği bilinen bir
gerçektir. Özellikle kurumların kendilerine, rekabet ortamında bir yer
edinebilmek için kurumsal imaj yönetimi ve bu kapsamda gerçekleşen imaj yaratma
çalışmaları ile yakından ilintili olduğunu söylemek hiç zor olmayacaktır. Bu
bağlamda bu çalışmada imaj kavramı, sınırları ve önemi, kurumsal imaj ve ilgili
olduğu kavramlar ve kent imajı kavramları literatür tarama yöntemiyle
detaylandırılacaktır. Çalışmanın amacı kent imajı kavramını kurumsal imaj
perspektifinden inceleyerek akademik literatüre kazandırmaktır. Bu nedenle çalışmada
halkla ilişkiler uygulamalarından kurumsal imaj oluşturma kavramı imaj
oluşturma kavramından hareketle kent imajı oluşturma uygulaması olarak ele
alınacaktır. Kent imajı oluşturma sürecinin kurumsal imaj oluşturma uygulaması
ile paralel niteliklere sahip bir halkla ilişkiler uygulaması olarak ele
alınması gerekliliği konmaya çalışılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 21 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)