Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İMAJ VE KURUMSAL İMAJ BAĞLAMINDA KENT İMAJI

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 2, 203 - 215, 01.04.2018

Öz








Bugün
kurumların hem iç hem dış paydaşlarının zihninde oluşabilecek her türlü olumsuz
fikir, algı, imaj ya da olgu için hazırlıklı olması ve kurumsal itibarını
oluşturmak, yaşatmak ve sürdürmek için çalışması gerekmektedir. Günümüzde
halkla ilişkiler kavramını, uluslararası pazarlarda yer edinmek isteyen her
firmanın yönetim stratejilerine yakın kademelere yerleştirdiği bilinen bir
gerçektir. Özellikle kurumların kendilerine, rekabet ortamında bir yer
edinebilmek için kurumsal imaj yönetimi ve bu kapsamda gerçekleşen imaj yaratma
çalışmaları ile yakından ilintili olduğunu söylemek hiç zor olmayacaktır. Bu
bağlamda bu çalışmada imaj kavramı, sınırları ve önemi, kurumsal imaj ve ilgili
olduğu kavramlar ve kent imajı kavramları literatür tarama yöntemiyle
detaylandırılacaktır. Çalışmanın amacı kent imajı kavramını kurumsal imaj
perspektifinden inceleyerek akademik literatüre kazandırmaktır. Bu nedenle çalışmada
halkla ilişkiler uygulamalarından kurumsal imaj oluşturma kavramı imaj
oluşturma kavramından hareketle kent imajı oluşturma uygulaması olarak ele
alınacaktır. Kent imajı oluşturma sürecinin kurumsal imaj oluşturma uygulaması
ile paralel niteliklere sahip bir halkla ilişkiler uygulaması olarak ele
alınması gerekliliği konmaya çalışılacaktır.

Kaynakça

  • Akıncı, B. (1998) Kurum Kültürü ve Örgütsel İletişim, İstanbul, İletişim Yayınları. Aktan, C. C. (1997). Değişim ve Yeni Global Yönetim, İstanbul, Mess. Apaydın, F. (2011). Şehir Pazarlaması, Ankara, Nobel Akademik Yayın. Argüden, Y. (2003). İtibar Yönetimi, İstanbul, Arge Danışmanlık Yayınları,. Asseal, H. (1984). Consumer Behaviourand Marketing Action, Boston. Ken. Aydınalp, G. I. (2014). Halkla İlişkilerde İmaj Yönetimi, İmaj Üretimi, Editör Güzin Ilıcak Aydınalp, Ankara, Nobel. Bakan, Ö. (2005). Kurumsal İmaj, Tablet Yayınları, Konya Balta Peltekoğlu, F. (2007). İmajın Çekiciliği mi, Sorates’in İtibarı mı?, Tüm Yönleriyle Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Ed. Metin Işık, İstanbul, Eğitim Kitabevi. Balta Peltekoğlu, F. (2012) Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul, Beta. Budak, G., Budak, G. (2014). İmaj Mühendisliği Vizyonundan Halkla İlişkiler, İstanbul, Nobel. Bulduklu, Y. (2015). İmaj Yönetimi-Yaklaşımlar, Taktikler, Stratejiler, Konya, Litera-Türk. Cohen, A. P. (1999). Topluluğun Simgesel Kurtuluşu, Çev: Mehmet Küçük, Ankara, Dost Yayınevi. Çiftçioğlu, B. A. (2009). Kurumsal İtibar Yönetimi, Bursa, Dora Yayıncılık. Dereli, T.,Baykasoğlu, A. (2007) Toplam Marka Yönetimi, İstanbul, Hayat. Fidan, M., Şimşek, N. (2003). Kurum Kültürü ve Liderlik, Ankara, Tablet Yayınevi. Geçikli, F. (2012). Şehir İmajı, Ankara, Fenomen. Göksel, A. (2001), İşletme Yönetimi Temel Kavramlar ve Yeni Yaklaşımlar, İstanbul, Türkmen Kitabevi. Göksel, A. B., Yurdakul, N. B. (2007) Halkla İlişkilerde Temel Bilgiler, İzmir, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları no:15. Görkemli, N., Tekin, G., Baypınar, Y. E. (2013) Kültürel Etkinlikler ve Kent İmajı-Mevlana Törenlerinin Konya Kent İmajına Etkinliklerine İlişkin Hedef Kitlelerin Görüşü, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Sayı:1. Karaköse, T. (2007). Kurumların DNA’sı İtibar ve Yönetimi, Ankara, Nobel. Kırel, Ç. (2000). Örgütlerde Etik Davranışlar, Yönetimi ve Bir Uygulama Çalışması, Eskişehir, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Kışlacıklıoğlu, Ö. (1999). Kurum Kültürü ve Halkla İlişkiler, İstanbul, Mess. Lee, B. (1960). Developing The Corporate Image, New York, Charles Scribner’s Sons. Okay, A. (2005). Kurum Kimliği, İstanbul, MediaCat Yayınları. Oktay, D. (2002). “TheQuestfor urban identity in the changing context of the city”, Elservier Science Ltd, Cities, Vol.19 No:4, p:261-271. Özdemirci, A. (2014). Şirket ve Popüler Kültür; Tüketim Psikolojisi ve İmaj Yönetimi, İstanbul, Beta. Özer, M. A. (Kasım 2012 / Şubat 2013). İmajını Yöneten Örgütler Daha mı Başarılı Oluyor?, TÜHİS İş Hukuku ve İktisat Dergisi Cilt: 24. Rainisto, S. K. (2003). Success Factors Of Place Marketing: A Study of Place Marketing Practice In Northern Europe And United States. Helsinki University of Technology, Institute of Strategy and International Business Doctoral Dissertations, Helsinki. Riordan, C. M., Gatewood, R. D., Bill J. B. (1997) Corporate Image: Employee Reactionand Implications for managing Corporate Social Performance, Journal Of Business Ethics. Vol 16. Tolungüç, A. (1999). Turizmde Tanıtım ve Reklam, Ankara, MediaCat Yayınları. Uzoğlu, S. (2001). Kurumsal Kimlik, Kurumsal Kültür ve Kurumsal İmaj, Anadolu Üniversitesi Kurgu Dergisi, Eskişehir, S:18, syf:337-353. Yavuz, M. C., Tutar, H., Saydan, R., Kanıbir, H., Gelibolu, L. (2014). Kars Algısı, İmajı ve Marka Kimliği Araştırması, Kars, Serhat Kalkınma Ajansı. Yengin, Deniz. (2017).İletişim Çalışmalarında Araştırma Yöntemleri ve Uygulamaları, DER Yayınları, İstanbul.
  • ÇEVRİMİÇİ KAYNAKLAR http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.543c23b05f6d23.12789961 http://thebrandage.com/sehir-pazarlamasi-ve-marka-sehirler-yaratmak/ http://www.antalyabugun.com/makale/kurumsal-kimlik-neden-gerekli-380.html
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hicran Özlem Ilgın Bu kişi benim 0000-0002-0549-0710

İrfan Ertekin 0000-0002-2452-1252

Didem Ataman Yengin Bu kişi benim 0000-0002-5698-2694

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 2 Mart 2018
Kabul Tarihi 21 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ilgın, H. Ö., Ertekin, İ., & Ataman Yengin, D. (2018). İMAJ VE KURUMSAL İMAJ BAĞLAMINDA KENT İMAJI. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 8(2), 203-215.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png