MEDYA İŞLETMELERİNDE YENİ NESİL PAZARLAMA: FREEMIUM SPOTIFY ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Yıl 2018,
Cilt: 8 Sayı: 4, 684 - 693, 01.10.2018
Tolga Kara
,
Tolga Hünkar
Öz
Medya, günümüzde gelişmekte olan bir endüstridir. Gün geçtikçe popülerlik kazanan medya endüstrisi
ekonomi içinde de yeni bir dal olarak ortaya çıkmaktadır. Son dönemlerde birçok çalışmanın konusu
haline gelen ve popüler bir tartışma konusu olan medya ekonomisi, pazarlamanın da yönünü değiştiren
bir olgudur. Pazarlama artık günümüzde eski dönemlere kıyasla değişikliğe uğramıştır. Artık
teknolojinin kullanıldığı günümüz dünyasında yeni nesil pazarlama teknikleri uygulanmaya
başlamıştır. Bu hususta en çok ön plana çıkan ise Freemiumdur. Bu çalışmada ilk olarak literatür
taraması yapılarak medya, medya ekonomisi kavramları, medya işletmelerinde pazarlamanın önemi ve
yeni nesil pazarlama yöntemleri üzerinde durulmuştur. Araştırma bölümü için ise anket çalışmasından
yararlanılmıştır. Anket, spotify kullanıcılarına; freemium pazarlama yönteminin satın almaya etkisini
araştırmak amacıyla yapılmıştır.
Kaynakça
- Bulunmaz, B. (2013). “Basın İşletmeleri İçin Yeni Ekonomi Kavramının Anlamı Ve Yarattığı Etkiler”,
Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Araştırmaları Dergisi, Sayı: 5-6, s. 37-46,
Ergün, E. (2016). “Türkiye’de Kullanılan Online Müzik Platformları: Spotify Örneği”, The Turkish
Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC April 2016 Volume 6 Issue 2.
Finn, A., McFadyen, S. ve Hoskins, C. (1994), “Marketing, management and competitive strategy in
the cultural industries”, Canadian Journal of Communication, Vol.19 No.3, pp. 523-550.
http://www.istatistikanaliz.com [12.11.2017]
Kara, T. (2012). Sosyal Medya Üzerînde Yenî Nesîl Pazarlama Ve Türkîye Bîlgî & Îletîşîm Hîzmetlerî
Endüstrîsînde Sosyal Ağların Kullanımına Yönelîk Bîr Araştırma. Küresel Media Journal: Turkish
Edition, 2 (4).
Kumar, V. (2014). “Making'Freemium'Work”, Harvard Business Review, Vol. 92, Nº 5, pp. 27-29.
Murphy, L. (2014). “Freemium or Free Trial? There’s a Better Question”,
https://sixteenventures.com/freemium-or-free-trial [13/11/2017]
Sezer, Ö. (2013). Küreselleşmenin Medya İşletmelerine Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalı Basın Ekonomisi Ve İşletmeciliği Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi,
İstanbul.
Terkan, R. (2014). "Sosyal Medya Ve Pazarlama: Tüketicide Kalite Yansıması." Organizasyon Ve
Yönetim Bilimleri Dergisi 6.1
Yıl 2018,
Cilt: 8 Sayı: 4, 684 - 693, 01.10.2018
Tolga Kara
,
Tolga Hünkar
Kaynakça
- Bulunmaz, B. (2013). “Basın İşletmeleri İçin Yeni Ekonomi Kavramının Anlamı Ve Yarattığı Etkiler”,
Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Araştırmaları Dergisi, Sayı: 5-6, s. 37-46,
Ergün, E. (2016). “Türkiye’de Kullanılan Online Müzik Platformları: Spotify Örneği”, The Turkish
Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC April 2016 Volume 6 Issue 2.
Finn, A., McFadyen, S. ve Hoskins, C. (1994), “Marketing, management and competitive strategy in
the cultural industries”, Canadian Journal of Communication, Vol.19 No.3, pp. 523-550.
http://www.istatistikanaliz.com [12.11.2017]
Kara, T. (2012). Sosyal Medya Üzerînde Yenî Nesîl Pazarlama Ve Türkîye Bîlgî & Îletîşîm Hîzmetlerî
Endüstrîsînde Sosyal Ağların Kullanımına Yönelîk Bîr Araştırma. Küresel Media Journal: Turkish
Edition, 2 (4).
Kumar, V. (2014). “Making'Freemium'Work”, Harvard Business Review, Vol. 92, Nº 5, pp. 27-29.
Murphy, L. (2014). “Freemium or Free Trial? There’s a Better Question”,
https://sixteenventures.com/freemium-or-free-trial [13/11/2017]
Sezer, Ö. (2013). Küreselleşmenin Medya İşletmelerine Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalı Basın Ekonomisi Ve İşletmeciliği Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi,
İstanbul.
Terkan, R. (2014). "Sosyal Medya Ve Pazarlama: Tüketicide Kalite Yansıması." Organizasyon Ve
Yönetim Bilimleri Dergisi 6.1