Günümüzde sürdürülebilirlik kavramı, endüstrinin her alanında olduğu gibi inşaat sektöründe de oldukça dikkat çekici bir konudur. Özellikle bina yaşam döngüsünün çevresel etkileri düşünüldüğünde sürdürülebilirlik kavramının inşaat sektörü için önemi daha iyi anlaşılmaktadır. Her eğitim alanında olduğu gibi mimarlık eğitimi de çağın gereksinimlerine göre şekillenmektedir. Çağın ihtiyaçları doğrultusunda değişen mimarlık alanına bakıldığı zaman yirmi yıl öncesi ile günümüzde bazı farklılıklar bulunmaktadır. Sürdürülebilirlik konusunda mimarlık, iç mimarlık, inşaat mühendisliği, şehir ve bölge planlaması ve peyzaj mimarlığı gibi disiplinlerin eğitim aşamalarında bazı değişikliklere gidilmesi gerekmektedir. Mesleki çevre duyarlılığının gelişim sürecinde, yaşam alanlarını biçimlendiren mimarlığa diğer disiplinlerle birlikte büyük sorumluluk düşmektedir. Mimarlık öğrencisinin özellikle lisans düzeyinde alacağı eğitimle ekoloji ve sürdürülebilirlik kavramlarını önemseyen, yenilebilir enerji kaynaklarını kullanabilen bir birikim oluşturması sağlanmalıdır. Bu çalışma; Balıkesir Üniversitesi Mimarlık bölümü lisans 4. sınıf öğrencilerinin sürdürülebilirlik konusundaki farkındalıklarını belirlemeyi amaçlamaktadır ve çalışma için gerekli olan veriler bir anket çalışması yapılarak toplanmıştır. Anket çalışması; 2018-2019 ve 2019-2020 eğitim öğretim yılları bahar döneminde 4. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Sürdürülebilirlik kavramına dikkat çekmeye çalışan bu çalışma, bina ölçeğinde uygulayıcı olacak mimar adaylarının, eğitim sürecinde sürdürülebilirlik kavramı ile ne kadar etkileşimde olduklarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın sonuçları; öğrencilerin sürdürülebilir mimarlık konusunda çok fazla bilgi sahibi olmadıklarını ancak bu dersleri almaya istekli olduklarını göstermektedir. Çalışmanın bir diğer sonucu da, öğrencilerin mimari tasarım derslerinde sürdürülebilirlik konusuna vurgu yapan projelere daha çok yönlendirilmesi gerekliliğidir.
Today, the concept of sustainability is a very popular topic in the construction sector, as in all areas of the industry. When the environmental impacts of the building life cycle are considered, the importance of this concept for the construction sector is seen more clearly. As in every education field, architectural education is also shaped according to the needs of the age. The differences between two decades and today can be noticed when looking at the field of architecture that shifts in line with the needs of the age. Thus, necessary changes should be made in some disciplines such as architecture, interior architecture, civil engineering, city and regional planning and landscape architecture under the subject of sustainability. Architecture, which shapes the living spaces, has an enormous responsibility along with some other disciplines during the evolution of the occupational environmental awareness. It should be ensured with the university education that the undergraduate architecture students develop a mentality that pays attention to the concepts of ecology and sustainability, and enables skills to utilize renewable energy sources. This study aims to determine the awareness of students on sustainability. The data for this research is collected by conducting a survey at the Department of Architecture at the University of Balikesir, and covers the senior students in the spring semester of 2018-2019 and 2019-2020 academic years. This study, which intends to accentuate the concept of sustainability, aims to determine how the architect candidates who will be implementers in the future, interact with the concept of sustainability during their higher education. One of the results of the study shows that students do not have much knowledge about sustainable architecture, but they tend to take related courses. Another result of the study is that students should be directed to projects that emphasize sustainability in architectural design courses.
sustainability sustainable construction architectural education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 27 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)