Kampüs, lisans eğitimi için öğrencilerin dört yıl veya daha fazla bir zaman diliminde kullandığı yaşam alanıdır. Kampüs alanında eğitim binaları ve idari birimlere ek olarak sosyal ihtiyaçların da karşılanması için kamusal mekânlar yer almaktadır. Kampüs yaşantısında öğrencilerin sosyalleşebilecekleri çeşitli mekânların olması çok yönlü gelişimleri açısından oldukça önemlidir. Bu anlamda üniversite özelinde öğrencilerin hem eğlenebilecekleri hem de farklı disiplinlerde çalışabilecek alanları bünyesinde barındıran öğrenci yaşam merkezleri dikkat çekmektedir. Ülkemizdeki üniversite kampüslerinde de çeşitli işlevleri bünyesinde barındıran öğrenci yaşam merkezleri yer almaktadır. Bununla birlikte öğrenci merkezlerinde herhangi bir standart olmaması yapılan bu merkezlerin sosyal ihtiyacı ne kadar karşıladığı sorusunu beraberinde getirmektedir.
Bu çalışmada Erzurum Atatürk Üniversitesi kampüsündeki bowling salonunun Öğrenci Yaşam Merkezi’ne dönüşümünün iç mimari proje ve uygulamasından bahsedilmiştir. Çalışmanın amacı, Erzurum Atatürk Üniversitesi kampüsündeki mevcut bowling salonunun Öğrenci Yaşam Merkezi’ne dönüşümünün iç mimari proje ve uygulaması ile yurt içi ve yurt dışında yer alan on iki örneğin işlevsel ve mekânsal boyutlarının karşılaştırılarak analizidir. Birinci adımda yurt içi yurt dışında yer alan öğrenci yaşam merkezi projeleri incelenmiş ve altışar adet proje seçilmiştir. Ardından seçilen projeler ve yapılan uygulama projesiyle ilgili bilgilendirme yapılmıştır. Üçüncü adımda ise toplam on iki örnek ile yapılan projede yer alan işlevler ve boyutlar tablolaştırılmıştır. Sonuç olarak, uygulanan projenin işlevsel ve boyutsal niteliği ortaya koyulmuştur. Bu bağlamda yapılan çalışma ile Atatürk üniversitesinde yapılan öğrenci merkezi uygulamasının yurt içi ve yurt dışı örneklerle karşılaştırılmış; sonuç olarak sosyal ihtiyaçların karşılanması için öğrenci merkezlerinde gerekli olan işlev programı için bir öneri oluşturulmuştur.
The campus is the living space used by students for four years or more for undergraduate education. In addition to educational buildings and administrative units, there are public spaces to meet social needs in the campus area. Having various places in campus life where students can socialize is very important for their versatile development. In this sense, student life centers, which include areas where students can both have fun and work in different disciplines, draw attention. There are student life centers with various functions in university campuses in our country. However, the fact that there are no standards in student centers raises the question of how much these centers meet the social needs.
In this study, the interior design project and implementation of the transformation of the existing bowling hall in Erzurum Atatürk University campus into the Student Living Center was mentioned. The aim of the study is to compare the interior design project and implementation of the existing bowling hall in Erzurum Atatürk University campus to the Student Living Center and the analysis of the functional and spatial dimensions of twelve examples in Turkey and abroad. In the first step, student living center projects located in Turkey and abroad were examined and six projects were selected. Then, information was given about the selected projects and the implementation project. In the third step, the functions and dimensions in the project made with a total of twelve examples are tabulated. As a result, the functional and dimensional nature of the implemented project was revealed.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 24 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)