Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

USE OF CLAY MATERIAL IN PROCESS ART

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 3, 786 - 796, 01.07.2021

Öz

Art; It covers the use of search, seeking, change-transformation, production-consumption and application processes. The clay, which is in a very similar relationship in this very many structures of art; It offers both surface and three dimensions. In the process of shaping itself, clay is a material used in art production due to its plasticity. The solving process, which works by the artists who use these ceramic solution methods, shaped and dried from clay, with water, is also included in the work. The works of artists who present an ongoing or completed embroidery to the viewer; Video Art is directly related to postmodern art movements such as Installation, Performance and Conceptual Art. The clay material, which is at the center of this transitive relationship, has been discussed in terms of its process-oriented use in contemporary art practices, unlike its use in ceramic art. The subject of this study; David Cushway, Clare Twomey, Caroline Tattersall, Juree Kim and Karin Lehmann's works in this context. In the productions of the artists with this understanding; rather than recycling the clay, it is aimed to capture the emotion and perception of the audience and interact with the work in the phases of change and transformation that it goes through with the process.

Kaynakça

  • Referans1 Caroline Tattersall ile 5 Nisan 2021 tarihinde gerçekleştirilen kişisel iletişim.
  • Referans2 Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, (2008) Yem Yayınevi, İstanbul.
  • Referans3 Edited by Maria Elena Buszek (2011) Extra/Ordinary Craft and Contemporary Art, Durham, NC: Duke University Press-Jo Dahn: “Contemporary Conceptual Ceramics” (s. 153-171)
  • Referans4 Walden, J. (2013) Art and Destruction, Bölüm 1:, Gray L. https://core.ac.uk/download/pdf/29585303.pdf
  • Referans5 Hanaor, C., (2007). Breaking the Mould: New Approaches to Ceramics, Black Dog Publishing, London, “Contemporary Clay”, Clare Twomey (s. 26-37)
  • Referans6 Karin Lehmann ile 30 Mart 2021 tarihinde gerçekleştirilen kişisel iletişim.
  • Referans7 Livingstone, A., Petrie, K., (2017) The Ceramic Reader, Bloomsbery Publishing, India.
  • Referans8 O’Doherty, B., (2019) Beyaz Küpün İçinde, (Çev. Ahu Antmen) Sel Yayıncılık, İstanbul.
  • Referans9 URL-1 https://www.davidcushway.com/sublimation/, (Erişim Tarihi: 23 Haziran 2020)
  • Referans10 URL-2 https://www.youtube.com/watch?v=qbivYNGraOc, (Erişim Tarihi: 18.03.2021)
  • Referans11 URL-3 http://www.claretwomey.com/press.html, (Erişim Tarihi: 14.03.2021)
  • Referans12 URL-4 https://cfileonline.org/exhibition-karin-lehmann-sediment-sampling/, Erişim Tarihi: 15.07.2020)
  • Referans13 URL-5 http://www.seventeengallery.com/exhibitions/karin-lehmann-wiederganger/, Erişim Tarihi: 15.07.2020)
  • Referans14 URL-6 https://londonkoreanlinks.net/2017/06/26/exhibition-visit-contemporary-korean-ceramics-at-the-va/, (Erişim Tarihi: 03.04.2021)
  • Referans15 URL-7 http://artwaplatform.cafe24.com/article/koreaneye2020/8/206/, (Erişim Tarihi: 27.02.2021)

ÇAMUR MALZEMENİN SÜREÇ SANATINDA KULLANIMI

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 3, 786 - 796, 01.07.2021

Öz

Sanat; düşünme, arayış, değişim-dönüşüm, üretim- tüketim ve uygulama süreçlerinin tümünü kapsamaktadır. Sanatın bu çok katmanlı yapısıyla büyük ölçüde benzer bir ilişki içinde olan çamur malzeme; hem yüzey hem de üç boyut imkânı sunmaktadır. Şekillendirmesi başlı başına bir süreç gerektiren çamur, plastik özelliğinden ötürü çağdaş sanat üretimlerinde sıklıkla kullanılan bir malzemedir. Bu çalışmada seramik şekillendirme yöntemlerini kullanan sanatçıların, çamurdan şekillendirdikleri ve kuruttukları çalışmaların suyla teması ile yavaş yavaş işleyen çözünme süreci de esere dahil edilmektedir. İzleyiciye, devam eden ya da tamamlanan bir süreci sunan sanatçıların eserleri; Video Sanatı, Yerleştirme, Performans ve Kavramsal Sanat gibi postmodern sanat akımları ile doğrudan ilişkilidir. Bu geçişken ilişkinin merkezinde yer alan çamur malzeme, seramik sanatındaki kullanımından farklı olarak çağdaş sanat pratiklerinde süreç odaklı kullanımı açısından ele alınmıştır. Bu çalışmanın konusunu; David Cushway, Clare Twomey, Caroline Tattersall, Juree Kim ve Karin Lehmann’ın bu bağlamda ürettikleri eserleri oluşturmaktadır. Sanatçıların bu anlayıştaki üretimlerinde; çamurun geri dönüşümünden ziyade süreçle birlikte geçirdiği değişim ve dönüşüm evrelerinde izleyicinin duygusunu ve algısını yakalayarak eserle etkileşime geçmesinin amaçlandığı görülmektedir.

Kaynakça

  • Referans1 Caroline Tattersall ile 5 Nisan 2021 tarihinde gerçekleştirilen kişisel iletişim.
  • Referans2 Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, (2008) Yem Yayınevi, İstanbul.
  • Referans3 Edited by Maria Elena Buszek (2011) Extra/Ordinary Craft and Contemporary Art, Durham, NC: Duke University Press-Jo Dahn: “Contemporary Conceptual Ceramics” (s. 153-171)
  • Referans4 Walden, J. (2013) Art and Destruction, Bölüm 1:, Gray L. https://core.ac.uk/download/pdf/29585303.pdf
  • Referans5 Hanaor, C., (2007). Breaking the Mould: New Approaches to Ceramics, Black Dog Publishing, London, “Contemporary Clay”, Clare Twomey (s. 26-37)
  • Referans6 Karin Lehmann ile 30 Mart 2021 tarihinde gerçekleştirilen kişisel iletişim.
  • Referans7 Livingstone, A., Petrie, K., (2017) The Ceramic Reader, Bloomsbery Publishing, India.
  • Referans8 O’Doherty, B., (2019) Beyaz Küpün İçinde, (Çev. Ahu Antmen) Sel Yayıncılık, İstanbul.
  • Referans9 URL-1 https://www.davidcushway.com/sublimation/, (Erişim Tarihi: 23 Haziran 2020)
  • Referans10 URL-2 https://www.youtube.com/watch?v=qbivYNGraOc, (Erişim Tarihi: 18.03.2021)
  • Referans11 URL-3 http://www.claretwomey.com/press.html, (Erişim Tarihi: 14.03.2021)
  • Referans12 URL-4 https://cfileonline.org/exhibition-karin-lehmann-sediment-sampling/, Erişim Tarihi: 15.07.2020)
  • Referans13 URL-5 http://www.seventeengallery.com/exhibitions/karin-lehmann-wiederganger/, Erişim Tarihi: 15.07.2020)
  • Referans14 URL-6 https://londonkoreanlinks.net/2017/06/26/exhibition-visit-contemporary-korean-ceramics-at-the-va/, (Erişim Tarihi: 03.04.2021)
  • Referans15 URL-7 http://artwaplatform.cafe24.com/article/koreaneye2020/8/206/, (Erişim Tarihi: 27.02.2021)
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Canbolat 0000-0002-7408-3406

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2021
Gönderilme Tarihi 10 Nisan 2021
Kabul Tarihi 20 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Canbolat, A. (2021). ÇAMUR MALZEMENİN SÜREÇ SANATINDA KULLANIMI. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 11(3), 786-796.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png