Geçmişte bireylerin kimlikleri sosyal çevresi ve yaşadığı toplum bağlamında gelişim gösterirken bugün bu etki alanı içerisine sosyal medya da dâhil olmaktadır. Bireyler gerçek hayatlarına paralel olarak internet aracılığıyla girdikleri sosyal medya platformlarında birçok kişi etkileşime girebilmekte ve çeşitli hesapları takip edebilmektedir. Aynı zamanda bu ortamlar kullanıcıların kendilerini yansıtmasında ve oluşturmasında da önemli rol oynamaktadır. Özellikle sosyal medya çağının ortasında doğan bireylerin yaşadıkları yere ve zamana eşlik eden platformların yapısı, kimlik gelişiminde öne çıkan etkenlerden biri olmaktadır. Dolayısıyla fiziksel yaşantımızda üstlendiğimiz kimliklerin yanı sıra sosyal medya ile inşa ettiğimiz ve dijital kimlik olarak adlandırabileceğimiz yeni bir türü daha ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada sosyal medya platformlarından olan Instagram kullanıcısı olan 18-24 yaş aralığındaki gençlerin bu platform üzerinden kültürel göstergeleri paylaşımlarına konu ederek dijital kimliklerini oluşturması incelenecektir. Bu amaçla örneklem olarak belirlenen gruba anket yapılarak çalışmanın amaçları doğrultusunda veri toplanmıştır. Bu çalışma Dr. Öğr. Üyesi Seçil ÖZAY danışmanlığında gerçekleştirilen ve Sertaç KAYA tarafından 2021 yılında hazırlanan “Sosyal Medya Kullanan Gençlerin Kimliklerinin Yeniden Üretimi: Dijital Kimliğin İnşası” başlıklı doktora tezinden oluşturulmuştur.
While individuals' identities developed in the context of their social environment and society in the past, today social media is also included in this sphere of influence. Many people can interact and follow various accounts on social media platforms that individuals enter through the internet in parallel with their real lives. At the same time, these environments play an important role in the self-reflection and creation of users. The structure of the platforms that accompany the place and time of individuals born in the middle of the social media age is one of the prominent factors in the development of identity. Therefore, in addition to the identities we assume in our physical life, a new type of identity that we construct with social media and which we can call digital identity emerges. In this study, it will be examined that young people between the ages of 18-24, who are users of Instagram, one of the social media platforms, create their digital identities by sharing cultural indicators on this platform. For this purpose, data were collected in line with the aims of the study by conducting a survey to the group determined as the sample. This study was created from the doctoral thesis titled “Reproduction of the Identities of Young People That Using Social Media: Construction of Digital Identity” prepared by Sertaç KAYA in 2021 and supervised by Asst. Prof. Seçil ÖZAY.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Gönderilme Tarihi | 7 Temmuz 2021 |
Kabul Tarihi | 25 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 4 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)