Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

NORMALLEŞME SÜRECİNDE İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOLARININ MEKÂNSAL ORGANİZASYONU

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 2, 497 - 514, 01.04.2022

Öz

Hızlı bir şekilde bulaşan koronavirüs ve beraberinde getirdiği COVID-19 hastalığının hızla yayılması küresel bir halk sağlığı krizine neden olmuştur. Bu kriz beraberinde sosyal uzaklaşma önlemlerini ve yönergelerini getirmiştir. Salgını yavaşlatmak için öncelikle eğitimin her kademesinde süresi belirsiz olarak eğitime ara verilmiştir. Salgın sürecinde eğitimin devamı için gereksinim duyulan dijital değişimler ve bu değişimlere entegrasyonlar hem öğrencilerde hem de eğitimcilerde şok etkisi ve adaptasyon açısından olumsuzluklar yaratmıştır. Üniversitede tasarım tabanlı uygulamalar üzerine kurulu etkileşimli bir süreçten oluşan programlarda; fiziksel öğrenme ortamlarının yerini dijital ekranın alması endişelere yol açmıştır. Salgının aşılama ve alınan önlemlerle kontrol altına alınmasıyla normalleşme süreci çalışmaları başlamıştır. Yüz yüze eğitimin başlaması etkileşimin yoğun olduğu tasarım stüdyolarında mekânsal organizasyonun sosyal mesafeye uygun olarak ele alınması gerektirmiştir.
Çalışmanın amacı, normalleşme süresince iç mimari tasarım stüdyolarının pandemi kurallarına uygun olarak nasıl düzenlenmesi gerektiğine vurgu yapmak ve önemini belirtmektir. Bu bağlamda Atatürk Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi İç Mimarlık Bölümü lisans programında eğitimlerin gerçekleştirildiği stüdyo örneklem olarak ele alınmıştır. Değerlendirme ölçütü olarak farklı kurumların konu kapsamında hazırladıkları rehberler, açıklamalar incelenmiş, Atatürk Üniversitesi Salgın Yönetimi Rehberi baz alınmıştır. Çalışma kapsamında stüdyoların mekânsal organizasyonlarına dair önerilerde bulunulmuştur. Bu önerilerde 4 metrekarel üzerinden 8,10 ve 12 kişilik gruplardan oluşan öğrencilere yönelik sınıf düzenlemelerine yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Alnusairat, S., Al Maani, D., Al-Jokhadar, D. (2020). Architecture students’ satisfaction with and perceptions of online design studios during COVID-19 lockdown: the case of Jordan universities. Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research. Vol. 15 No. 1, 2021 pp. 219-236. DOI 10.1108/ARCH-09-2020-0195
  • Altun Ekiz, M. (2020). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Karantina Dönemindeki Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşleri (Nitel Bir Araştırma). Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2(ÖS1), 1-13.
  • Anthony, K. H. (2012). Studio Culture and Student Life, Architecture School, Three Centuries of Educating Architects in North America, Edited by Ockman, J. Williamson R. MIT Press, Cambridge, Massachusetts (396-401).
  • Atatürk Üniversitesi Salgın Yönetim Rehberi, 2021, https://egitimedevam.atauni.edu.tr/wp-content/uploads/2020/09/DOSYA_C.pdf.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi. 5(2), 368-397.
  • Buluk, B. & Eşitti B. (2020). Koronavirüs (covid-19) sürecinde uzaktan eğitimin turizm lisans öğrencileri tarafından değerlendirilmesi. Journal of Awareness. Cilt 5, Sayı 3, 2020, pp. 285-298
  • Ceylan, S., Şahin, P., Seçmen, S., Somer, M. E., & Süher, K. H. (2020). An evaluation of online architectural design studios during COVID-19 outbreak. Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research. Vol. 15 No. 1, doi: 10.1108/ARCH-10-2020-0230.
  • Cuff, D. (1992). Architecture: The story of practice. Mit Press.
  • Dikmen, Ç. B. (2011). Mimarlık Eğitiminde Stüdyo Çalışmalarının Önemi: Temel Eğitim Stüdyoları, e-Journal of New World Sciences Academy. Cilt: 6, Sayı: 4 SS:1509-1520.
  • Dorta, T., Kinayoglu, G., & Boudhraâ, S. (2016). A new representational ecosystem for design teaching in the studio. Design Studies. 47, 164-186.
  • Dutton, T. A. (1987). Design and studio pedagogy. Journal of Architectural Education. Vol. 41 No. 1, pp. 16-25.
  • Erden, E., 2019, Bauhaus Ekolü’nün Erken Cumhuriyet Dönemi Modernleşmesi Üzerine Etkileri: 1933’te Almanya’dan Göç Eden Bilim İnsanlarının Türkiye Sanat Eğitimine Katkıları, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
  • Ertaş, Ş. ve Koç, S. (2018). İç Mimarlık Proje Dersi Sürecinde Dijital Öykünün Kullanılması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt:11, Sayı:59, Ss.528-535.
  • Fleischmann, K. (2020). The Online Pandemic in Design Courses: Design Higher Education in Digital Isolation. In L. Naumovsk (Ed.), The Impact Of COVID19 On The International Education System (pp. 1–16). Proud Pen. doi: 10.51432/978-1-8381524-0-6_1
  • Genç, M. F., Ay, M. F., Gümrükçüoğlu, S. (2021). Koronavirüs (Covıd-19) Sürecinde İlahiyat Alanında Lisansüstü Eğitim Gören Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Bakışları. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi. 21/1, 71-97. https://doi.org/10.33415/daad.840675
  • Genç, O. & Köker, F. (2021). Covid-19 Pandemisinin Yükseköğretim Öğrencileri Üzerindeki Algısı ve Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitimin Etkinliği. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 51, 185-210
  • Genç, M. F., Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Turkish Studies, 15(4), 403-422. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43798
  • Gökmen H. ve Süer, D. (2003). Mimarlık Eğitiminde Tasarım Stüdyolarına Farklı Yaklaşımlar, Mimari Tasarım Stüdyosunun Elemanları Ege Mimarlık. 47, ss:6-7.
  • Gül, L. F., Wang, X., Bülbül, T. T., Çağdaş, G., & Tong, H. (2009). Global Teamwork: A Study of Design Learning in Collaborative Virtual Environments. Proceedings of the Undisciplined! Design Research Society Conference 2008. 16-19 July 2008, Sheffield Hallam University, Sheffield, UK.
  • Güzelci, O. Z., Alacam, S., Kocabay, S., Akkuyu, E. I. (2020). Adaptability of Primary and Middle Schools to Post-Pandemic Reuse - A Discussion in the Context of Flexibility. Journal of Design Studio. V.2, N.2, pp 5-22.
  • Güzelci, O. Z., Bayram, A. K. Ş., Alaçam, S., Güzelci, H., Akkuyu, E. I., & Şencan, İ. (2020). Design tactics for enhancing the adaptability of primary and middle schools to the new needs of postpandemic reuse. Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research. Vol. 15 No. 1, doi: 10.1108/ARCH-10-2020-0237
  • İzgi, U. (1999). Mimarlıkta Süreç, Kavramlar-İlişkiler (1.baskı). Cilt 201,199-200. İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi. 10(2), 181–192. doi:10.2399/yod.20.730688
  • Kararmaz, Ö., & Civaroğlu, A. (2017). Erken Dönem Mimari Tasarım Stüdyolarına Deneyim Tabanlı Yaklaşımların Bütünleştirilmesi Üzerine Bir Araştırma. Megaron. 12(3), 409–419.
  • Lueth, P. L. O. (2008). The architectural design studio as a learning environment: a qualitative exploration of architecture design student learning experiences in design studios from first through fourth-year. Retrospective Theses and Dissertations. Iowa State University.
  • Maghool, S., Moeini, S. and Arefazar, Y. (2018). An Educational application based on virtual reality technology for learning architectural details: challenges and benefits. Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research. Vol. 12 No. 3, pp. 246-272.
  • Oh, Y., Ishizaki, S., Gross, M. D., & Do, E. Y. L. (2013). A theoretical framework of design critiquing in architecture studios. Design Studies. 34(3), 302-325.
  • Onur, D., Zorlu, T. (2017). Tasarım Stüdyolarında Uygulanan Eğitim Metotları ve Yaratıcılık İlişkisi. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication-Tojdac. 7(4), 542-555.
  • Özorhon, G., & Lekesiz, G. (2021). Re-considering the Architectural Design Studio after Pandemic: Tools, Problems, Potentials. Journal of Design Studio, 3(1), 19-36.
  • Resmî Gazete. 2020. COVID-19 Kapsamında Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Normallaşme ve Alınacak Tedbirler, 20.06.2021. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/06/20210630-14.pdf.
  • Sagun, A., Demirkan, H. and Goktepe, M. (2001). A framework for the design studio in web-based education. Journal of Art and Design Education, Vol. 20 No. 3, pp. 332-342.
  • Schön, D. A. (1985). The Design Studio. An Exploration of Its Traditions and Potentials. London: Rıba Publication Ltd. p.89.
  • Schön, D. A. (1984). The Architectural Studio as an Exemplar of Education for Reflection-inAction. Journal of Architectural Education,.38(1), 2–9. doi: 10.2307/1424770
  • Soccio, P., Tregloan, K., & Thompson, J. (2020). Well-coordinated: learner-focused coordination tactics beyond the pandemergency. Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research. Vol. 15 No. 1, doi: 10.1108/ARCH-10-2020-0227.
  • Uluoğlu, B. (1988). Tasarım Stüdyosuna Bir Bakış. Planlama, Sayı: 2, s. 21-25.
  • Varma, A., & Jafri, M. S. (2020). COVID-19 responsive teaching of undergraduate architecture programs in India: learnings for post-pandemic education. Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research. Vol. 15 No. 1, doi: 10.1108/ARCH-10-2020-0234.
  • Yıldız, S. (2016). Pedogojik Formasyon Eğitimi Alan Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (1), 301-329.
  • Yılmaz E. M., Ulusoy, M. (2016). Mimarlık Eğitimi Sürecinde Stüdyo İzlenimleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi/Journal of Research Education and Teaching. Cilt:5, Özel Sayı, SS:327-337.
  • YÖK, 2021, Koronovirüs Bilgilendirme Notu-1, https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/02-coronavirus-bilgilendirme-notu-1.pdf
  • YÖK, 2020a, Uzaktan Eğitim ve YKS’nin Ertelenmesi Basın Açıklaması: https://basin.yok.gov.tr/AciklamaBelgeler i/2020/03-uzaktan-egitime-iliskin-alinan-karar.pdf.
  • YÖK, 2020, Küresel Salgın Bağlamında Yükseköğretim Kurumlarında Sağlıklı ve Temiz Ortamların Geliştirilmesi Kılavuzu, 2020.
  • Yurtsever, B., & Polatoğlu, Ç. (2020). Active Studio Experiences in Architectural Design Education. Megaron, 15(3), 412–429.
  • Yurtsever, B. (2017). Mimari Tasarım Eğitiminde Eleştirel Düşünme Becerisinin Rolüne İlişkin Sorgulama. Megaron, 12(3), 385-394.
  • Yürekli, İ ve Yürekli, H. (2004). Mimari Tasarım Eğitiminde Enformellik. Mimarlık, Tasarım, Planlama Dergisi. Cilt:3, Sayı:1, Ss.53-62.
  • Url-1, 2021, https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66300/covid-19-nedir-.html, (Son Erişim Tarihi: 10.02.2021).
  • Url-2, 2021, https://haberler.itu.edu.tr/covid19, (Son Erişim Tarihi: 23.11.2021).
  • Url-3, 2021, https://www.marmara.edu.tr/covid-19/covid-19, (Son Erişim Tarihi: 17.11.2021).
  • Url-4, 2021, https://www.msgsu.edu.tr/covid-19/3353/Page.aspx, (Son Erişim Tarihi:23.11.2021).
  • Url-5, 2021, https://www.ktu.edu.tr/covid19, (Son Erişim Tarihi: 23.11.2021).
  • Url-6, 2021, https://covid19.atauni.edu.tr/, (Son Erişim Tarihi:24.11.2021).
  • Url-7, 2021, https://egitimedevam.atauni.edu.tr/wp-content/uploads/2021/09/derslik-1_gunce l.pdf.pdf, (Son Erişim Tarihi: 24.11.2021).

SPATIAL ORGANIZATION OF INTERIOR DESIGN STUDIOS IN THE NORMALIZATION PROCESS

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 2, 497 - 514, 01.04.2022

Öz

The rapid spread of the highly-contagious COVID-19 disease has caused a global public health crisis. This crisis has brought with it social distancing measures and guidelines. In order to slow down the spread of the virus, education was suspended indefinitely at all levels of education. The digital innovations needed for the continuation of education during the epidemic and the process of integration to these innovations have unsettled individuals and yielded negative results both in terms of students and educators. In the programs consisting of an interactive process based on design-based applications at the university; The replacement of physical learning environments by digital screens has raised concerns. The process of normalization began after the pandemic was brought under control thanks to the measures taken and mass vaccination campaigns. The return to face-to-face education necessitated the handling of spatial organization in design studios, where interaction is intense, in line with the principle of social distancing.
This study aims to describe how interior architectural design studios should be arranged as per the pandemic rules during the period of normalization. Accordingly, the sample of this study is the studio where the lectures of the Department of Interior Architecture, Faculty of Architecture and Design of Atatürk University are held. The guides and instructions of different organizations on the subject were examined and the Atatürk University Pandemic Management Guide was taken as the evaluation criterion. Recommendations were made on the spatial arrangement of studios. In these suggestions, classroom arrangements for students consisting of groups of 8, 10 and 12 people over 4 square meters were included.

Kaynakça

  • Alnusairat, S., Al Maani, D., Al-Jokhadar, D. (2020). Architecture students’ satisfaction with and perceptions of online design studios during COVID-19 lockdown: the case of Jordan universities. Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research. Vol. 15 No. 1, 2021 pp. 219-236. DOI 10.1108/ARCH-09-2020-0195
  • Altun Ekiz, M. (2020). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Karantina Dönemindeki Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşleri (Nitel Bir Araştırma). Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2(ÖS1), 1-13.
  • Anthony, K. H. (2012). Studio Culture and Student Life, Architecture School, Three Centuries of Educating Architects in North America, Edited by Ockman, J. Williamson R. MIT Press, Cambridge, Massachusetts (396-401).
  • Atatürk Üniversitesi Salgın Yönetim Rehberi, 2021, https://egitimedevam.atauni.edu.tr/wp-content/uploads/2020/09/DOSYA_C.pdf.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi. 5(2), 368-397.
  • Buluk, B. & Eşitti B. (2020). Koronavirüs (covid-19) sürecinde uzaktan eğitimin turizm lisans öğrencileri tarafından değerlendirilmesi. Journal of Awareness. Cilt 5, Sayı 3, 2020, pp. 285-298
  • Ceylan, S., Şahin, P., Seçmen, S., Somer, M. E., & Süher, K. H. (2020). An evaluation of online architectural design studios during COVID-19 outbreak. Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research. Vol. 15 No. 1, doi: 10.1108/ARCH-10-2020-0230.
  • Cuff, D. (1992). Architecture: The story of practice. Mit Press.
  • Dikmen, Ç. B. (2011). Mimarlık Eğitiminde Stüdyo Çalışmalarının Önemi: Temel Eğitim Stüdyoları, e-Journal of New World Sciences Academy. Cilt: 6, Sayı: 4 SS:1509-1520.
  • Dorta, T., Kinayoglu, G., & Boudhraâ, S. (2016). A new representational ecosystem for design teaching in the studio. Design Studies. 47, 164-186.
  • Dutton, T. A. (1987). Design and studio pedagogy. Journal of Architectural Education. Vol. 41 No. 1, pp. 16-25.
  • Erden, E., 2019, Bauhaus Ekolü’nün Erken Cumhuriyet Dönemi Modernleşmesi Üzerine Etkileri: 1933’te Almanya’dan Göç Eden Bilim İnsanlarının Türkiye Sanat Eğitimine Katkıları, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
  • Ertaş, Ş. ve Koç, S. (2018). İç Mimarlık Proje Dersi Sürecinde Dijital Öykünün Kullanılması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt:11, Sayı:59, Ss.528-535.
  • Fleischmann, K. (2020). The Online Pandemic in Design Courses: Design Higher Education in Digital Isolation. In L. Naumovsk (Ed.), The Impact Of COVID19 On The International Education System (pp. 1–16). Proud Pen. doi: 10.51432/978-1-8381524-0-6_1
  • Genç, M. F., Ay, M. F., Gümrükçüoğlu, S. (2021). Koronavirüs (Covıd-19) Sürecinde İlahiyat Alanında Lisansüstü Eğitim Gören Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Bakışları. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi. 21/1, 71-97. https://doi.org/10.33415/daad.840675
  • Genç, O. & Köker, F. (2021). Covid-19 Pandemisinin Yükseköğretim Öğrencileri Üzerindeki Algısı ve Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitimin Etkinliği. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 51, 185-210
  • Genç, M. F., Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Turkish Studies, 15(4), 403-422. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43798
  • Gökmen H. ve Süer, D. (2003). Mimarlık Eğitiminde Tasarım Stüdyolarına Farklı Yaklaşımlar, Mimari Tasarım Stüdyosunun Elemanları Ege Mimarlık. 47, ss:6-7.
  • Gül, L. F., Wang, X., Bülbül, T. T., Çağdaş, G., & Tong, H. (2009). Global Teamwork: A Study of Design Learning in Collaborative Virtual Environments. Proceedings of the Undisciplined! Design Research Society Conference 2008. 16-19 July 2008, Sheffield Hallam University, Sheffield, UK.
  • Güzelci, O. Z., Alacam, S., Kocabay, S., Akkuyu, E. I. (2020). Adaptability of Primary and Middle Schools to Post-Pandemic Reuse - A Discussion in the Context of Flexibility. Journal of Design Studio. V.2, N.2, pp 5-22.
  • Güzelci, O. Z., Bayram, A. K. Ş., Alaçam, S., Güzelci, H., Akkuyu, E. I., & Şencan, İ. (2020). Design tactics for enhancing the adaptability of primary and middle schools to the new needs of postpandemic reuse. Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research. Vol. 15 No. 1, doi: 10.1108/ARCH-10-2020-0237
  • İzgi, U. (1999). Mimarlıkta Süreç, Kavramlar-İlişkiler (1.baskı). Cilt 201,199-200. İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi. 10(2), 181–192. doi:10.2399/yod.20.730688
  • Kararmaz, Ö., & Civaroğlu, A. (2017). Erken Dönem Mimari Tasarım Stüdyolarına Deneyim Tabanlı Yaklaşımların Bütünleştirilmesi Üzerine Bir Araştırma. Megaron. 12(3), 409–419.
  • Lueth, P. L. O. (2008). The architectural design studio as a learning environment: a qualitative exploration of architecture design student learning experiences in design studios from first through fourth-year. Retrospective Theses and Dissertations. Iowa State University.
  • Maghool, S., Moeini, S. and Arefazar, Y. (2018). An Educational application based on virtual reality technology for learning architectural details: challenges and benefits. Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research. Vol. 12 No. 3, pp. 246-272.
  • Oh, Y., Ishizaki, S., Gross, M. D., & Do, E. Y. L. (2013). A theoretical framework of design critiquing in architecture studios. Design Studies. 34(3), 302-325.
  • Onur, D., Zorlu, T. (2017). Tasarım Stüdyolarında Uygulanan Eğitim Metotları ve Yaratıcılık İlişkisi. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication-Tojdac. 7(4), 542-555.
  • Özorhon, G., & Lekesiz, G. (2021). Re-considering the Architectural Design Studio after Pandemic: Tools, Problems, Potentials. Journal of Design Studio, 3(1), 19-36.
  • Resmî Gazete. 2020. COVID-19 Kapsamında Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Normallaşme ve Alınacak Tedbirler, 20.06.2021. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/06/20210630-14.pdf.
  • Sagun, A., Demirkan, H. and Goktepe, M. (2001). A framework for the design studio in web-based education. Journal of Art and Design Education, Vol. 20 No. 3, pp. 332-342.
  • Schön, D. A. (1985). The Design Studio. An Exploration of Its Traditions and Potentials. London: Rıba Publication Ltd. p.89.
  • Schön, D. A. (1984). The Architectural Studio as an Exemplar of Education for Reflection-inAction. Journal of Architectural Education,.38(1), 2–9. doi: 10.2307/1424770
  • Soccio, P., Tregloan, K., & Thompson, J. (2020). Well-coordinated: learner-focused coordination tactics beyond the pandemergency. Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research. Vol. 15 No. 1, doi: 10.1108/ARCH-10-2020-0227.
  • Uluoğlu, B. (1988). Tasarım Stüdyosuna Bir Bakış. Planlama, Sayı: 2, s. 21-25.
  • Varma, A., & Jafri, M. S. (2020). COVID-19 responsive teaching of undergraduate architecture programs in India: learnings for post-pandemic education. Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research. Vol. 15 No. 1, doi: 10.1108/ARCH-10-2020-0234.
  • Yıldız, S. (2016). Pedogojik Formasyon Eğitimi Alan Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (1), 301-329.
  • Yılmaz E. M., Ulusoy, M. (2016). Mimarlık Eğitimi Sürecinde Stüdyo İzlenimleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi/Journal of Research Education and Teaching. Cilt:5, Özel Sayı, SS:327-337.
  • YÖK, 2021, Koronovirüs Bilgilendirme Notu-1, https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/02-coronavirus-bilgilendirme-notu-1.pdf
  • YÖK, 2020a, Uzaktan Eğitim ve YKS’nin Ertelenmesi Basın Açıklaması: https://basin.yok.gov.tr/AciklamaBelgeler i/2020/03-uzaktan-egitime-iliskin-alinan-karar.pdf.
  • YÖK, 2020, Küresel Salgın Bağlamında Yükseköğretim Kurumlarında Sağlıklı ve Temiz Ortamların Geliştirilmesi Kılavuzu, 2020.
  • Yurtsever, B., & Polatoğlu, Ç. (2020). Active Studio Experiences in Architectural Design Education. Megaron, 15(3), 412–429.
  • Yurtsever, B. (2017). Mimari Tasarım Eğitiminde Eleştirel Düşünme Becerisinin Rolüne İlişkin Sorgulama. Megaron, 12(3), 385-394.
  • Yürekli, İ ve Yürekli, H. (2004). Mimari Tasarım Eğitiminde Enformellik. Mimarlık, Tasarım, Planlama Dergisi. Cilt:3, Sayı:1, Ss.53-62.
  • Url-1, 2021, https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66300/covid-19-nedir-.html, (Son Erişim Tarihi: 10.02.2021).
  • Url-2, 2021, https://haberler.itu.edu.tr/covid19, (Son Erişim Tarihi: 23.11.2021).
  • Url-3, 2021, https://www.marmara.edu.tr/covid-19/covid-19, (Son Erişim Tarihi: 17.11.2021).
  • Url-4, 2021, https://www.msgsu.edu.tr/covid-19/3353/Page.aspx, (Son Erişim Tarihi:23.11.2021).
  • Url-5, 2021, https://www.ktu.edu.tr/covid19, (Son Erişim Tarihi: 23.11.2021).
  • Url-6, 2021, https://covid19.atauni.edu.tr/, (Son Erişim Tarihi:24.11.2021).
  • Url-7, 2021, https://egitimedevam.atauni.edu.tr/wp-content/uploads/2021/09/derslik-1_gunce l.pdf.pdf, (Son Erişim Tarihi: 24.11.2021).
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semiha İsmailoğlu 0000-0002-1006-6279

Firdevs Kulak Torun 0000-0003-0133-4216

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 18 Ocak 2022
Kabul Tarihi 8 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İsmailoğlu, S., & Kulak Torun, F. (2022). NORMALLEŞME SÜRECİNDE İÇ MİMARİ TASARIM STÜDYOLARININ MEKÂNSAL ORGANİZASYONU. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 12(2), 497-514.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png