Hızlı bir şekilde bulaşan koronavirüs ve beraberinde getirdiği COVID-19 hastalığının hızla yayılması küresel bir halk sağlığı krizine neden olmuştur. Bu kriz beraberinde sosyal uzaklaşma önlemlerini ve yönergelerini getirmiştir. Salgını yavaşlatmak için öncelikle eğitimin her kademesinde süresi belirsiz olarak eğitime ara verilmiştir. Salgın sürecinde eğitimin devamı için gereksinim duyulan dijital değişimler ve bu değişimlere entegrasyonlar hem öğrencilerde hem de eğitimcilerde şok etkisi ve adaptasyon açısından olumsuzluklar yaratmıştır. Üniversitede tasarım tabanlı uygulamalar üzerine kurulu etkileşimli bir süreçten oluşan programlarda; fiziksel öğrenme ortamlarının yerini dijital ekranın alması endişelere yol açmıştır. Salgının aşılama ve alınan önlemlerle kontrol altına alınmasıyla normalleşme süreci çalışmaları başlamıştır. Yüz yüze eğitimin başlaması etkileşimin yoğun olduğu tasarım stüdyolarında mekânsal organizasyonun sosyal mesafeye uygun olarak ele alınması gerektirmiştir.
Çalışmanın amacı, normalleşme süresince iç mimari tasarım stüdyolarının pandemi kurallarına uygun olarak nasıl düzenlenmesi gerektiğine vurgu yapmak ve önemini belirtmektir. Bu bağlamda Atatürk Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi İç Mimarlık Bölümü lisans programında eğitimlerin gerçekleştirildiği stüdyo örneklem olarak ele alınmıştır. Değerlendirme ölçütü olarak farklı kurumların konu kapsamında hazırladıkları rehberler, açıklamalar incelenmiş, Atatürk Üniversitesi Salgın Yönetimi Rehberi baz alınmıştır. Çalışma kapsamında stüdyoların mekânsal organizasyonlarına dair önerilerde bulunulmuştur. Bu önerilerde 4 metrekarel üzerinden 8,10 ve 12 kişilik gruplardan oluşan öğrencilere yönelik sınıf düzenlemelerine yer verilmiştir.
Covid-19 tasarım eğitimi tasarım stüdyosu Mekansal Organizasyon iç mimarlık
The rapid spread of the highly-contagious COVID-19 disease has caused a global public health crisis. This crisis has brought with it social distancing measures and guidelines. In order to slow down the spread of the virus, education was suspended indefinitely at all levels of education. The digital innovations needed for the continuation of education during the epidemic and the process of integration to these innovations have unsettled individuals and yielded negative results both in terms of students and educators. In the programs consisting of an interactive process based on design-based applications at the university; The replacement of physical learning environments by digital screens has raised concerns. The process of normalization began after the pandemic was brought under control thanks to the measures taken and mass vaccination campaigns. The return to face-to-face education necessitated the handling of spatial organization in design studios, where interaction is intense, in line with the principle of social distancing.
This study aims to describe how interior architectural design studios should be arranged as per the pandemic rules during the period of normalization. Accordingly, the sample of this study is the studio where the lectures of the Department of Interior Architecture, Faculty of Architecture and Design of Atatürk University are held. The guides and instructions of different organizations on the subject were examined and the Atatürk University Pandemic Management Guide was taken as the evaluation criterion. Recommendations were made on the spatial arrangement of studios. In these suggestions, classroom arrangements for students consisting of groups of 8, 10 and 12 people over 4 square meters were included.
Design Education Covid-19 Design Studios Spatial Organization İnterior Architecture.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ocak 2022 |
Kabul Tarihi | 8 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)