Sanat alanında pazarlamanın amacı, sanat çalışmalarının satışı ve insanlara sanatla ilişkili bir deneyim alanı oluşturarak değerler sunmaktır. Sanat endüstrisinin bir parçası olan sanat galerileri de pazarlama çalışmalarında sosyal medyayı bu amaca yönelik yöneten kurumlar arasındadır. Bu çerçevede sanat galerileri için sosyal medya sanatçılar, koleksiyonerler ve sanat eseri satın almak veya sanatı izlemekle ilgilenen kişiler arasında köprü kuran dijital bir platformdur. Bu açıdan sanat galerilerinin bu platformu halkla iletişime yönelik nasıl etkin bir şekilde kullanabileceği bu alandaki araştırma konularından biridir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye sanat endüstrisinde faaliyet gösteren sanat galerilerinin sosyal medyadaki takipçi sayılarının galerilerin içerik paylaşımlarının düzenli olmasından ve bu içeriklerinin konularından etkilenmekte olup olmadığını araştırmaktır. Bu amaçla araştırmada sosyal medyadaki sanat galerilerinin paylaştıkları içerik sayıları ölçülmüş ve içerik konuları betimlenmiş; pandemi süreci ile pandemi öncesi dönem arasında karşılaştırmalı olarak betimleyici istatistik yöntemiyle analiz edilmiştir. İstanbul, Türkiye'de sanatın merkezi olduğu için, araştırmanın örneklemi İstanbul'daki galeriler olarak seçilmiştir. Covid 19 Pandemisinin hızlı bir dijital dönüşüme yol açtığı Mayıs 2018 ile Mayıs 2020 arasındaki sanat galerilerini karşılaştırmak için tanımlayıcı istatistiksel bir yöntem kullanıldı. Bulgular, sanat galerilerinin sosyal medya kullanımlarının birlikte çalıştıkları sanatçıların yaş gruplarına göre farklılık gösterdiğini; yaş grubu yüksek sanatçılarla çalışan galerilerde içerik paylaşım sıklığından ziyade içeriklerdeki konu seçiminin daha önemli olduğunu ortaya koymuştur.
Sanat Pazarlaması Sanat Galerileri Sosyal Medya Dijital İletişim Sanat Yönetimi
Art marketing aims to sell art works and create areas of artistic experience offering value to the people. As a part of the art industry, art galleries also use social media for this purpose in their marketing efforts. In this respect, social media for art galleries is a digital platform that bridges the gap between artists, collectors and those interested in buying or in viewing art. In this respect, it is a research topic how art galleries can use this platform effectively. Wtihin this research framwork, the aim of this study is to investigate whether the number of followers on social media of art galleries operating in the Turkish art industry is affected by the regular content sharing of the galleries and the topics of these contents. For this purpose, the number of content shared by art galleries in social media and their subjects were examined comparatively between the pandemic process and the pre-pandemic period through descriptive statistic method. Since Istanbul is the center of art in Turkey, the sample of the research was chosen as the galleries in Istanbul. A descriptive statistical method was used to compare art galleries between May 2018 and May 2020, when the Covid 19 Pandemic led to a rapid digital transformation. The findings show that the use of social media by art galleries varies according to the age groups of the artists they work with; content production that can meet expectations is necessary rather than content distribution frequency in art galleries which work with older artists.
Arts Marketing Art Galleries Social Media Digital Communication Arts Management
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ocak 2022 |
Kabul Tarihi | 12 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)