Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE'DE SANAT GALERİLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI SOSYAL MEDYA ANALİZİ

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 2, 334 - 349, 01.04.2022

Öz

Sanat alanında pazarlamanın amacı, sanat çalışmalarının satışı ve insanlara sanatla ilişkili bir deneyim alanı oluşturarak değerler sunmaktır. Sanat endüstrisinin bir parçası olan sanat galerileri de pazarlama çalışmalarında sosyal medyayı bu amaca yönelik yöneten kurumlar arasındadır. Bu çerçevede sanat galerileri için sosyal medya sanatçılar, koleksiyonerler ve sanat eseri satın almak veya sanatı izlemekle ilgilenen kişiler arasında köprü kuran dijital bir platformdur. Bu açıdan sanat galerilerinin bu platformu halkla iletişime yönelik nasıl etkin bir şekilde kullanabileceği bu alandaki araştırma konularından biridir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye sanat endüstrisinde faaliyet gösteren sanat galerilerinin sosyal medyadaki takipçi sayılarının galerilerin içerik paylaşımlarının düzenli olmasından ve bu içeriklerinin konularından etkilenmekte olup olmadığını araştırmaktır. Bu amaçla araştırmada sosyal medyadaki sanat galerilerinin paylaştıkları içerik sayıları ölçülmüş ve içerik konuları betimlenmiş; pandemi süreci ile pandemi öncesi dönem arasında karşılaştırmalı olarak betimleyici istatistik yöntemiyle analiz edilmiştir. İstanbul, Türkiye'de sanatın merkezi olduğu için, araştırmanın örneklemi İstanbul'daki galeriler olarak seçilmiştir. Covid 19 Pandemisinin hızlı bir dijital dönüşüme yol açtığı Mayıs 2018 ile Mayıs 2020 arasındaki sanat galerilerini karşılaştırmak için tanımlayıcı istatistiksel bir yöntem kullanıldı. Bulgular, sanat galerilerinin sosyal medya kullanımlarının birlikte çalıştıkları sanatçıların yaş gruplarına göre farklılık gösterdiğini; yaş grubu yüksek sanatçılarla çalışan galerilerde içerik paylaşım sıklığından ziyade içeriklerdeki konu seçiminin daha önemli olduğunu ortaya koymuştur.

Kaynakça

  • Aaker, D. (2013). Creating strong brands. Istanbul: Mediacat Books.
  • Baltes, L. P. (2015). Content marketing - the fundamental tool of digital marketing. Bulletin of the Transilvania University of Brasov Series V: Economic Series, 8(57), 112-117.
  • Botti, S. (2000). What role for marketing in the arts? an analysis of arts consumption and artistic value. International Journal of Arts Management, 2(3), 14-27.
  • Byrens, W. (2008). Management and the arts . New York: Routledge .
  • Jyrämä, A., & Äyväri, A. (2010). Marketing contemporary visual art. Marketing Intelligence & Planning, 8(6), 723-735. Kane, G. C., Alavi, M., Labianca, G., & Borgatti, S. P. (2014). What's different about social media networks? A Framework and research agenda. MIS Quarterly, 38(1), 275-304.
  • Kasemsap, K. (2015). The role of social media in international advertising . N. Ö. Taşkıran, & R. Yılmaz içinde, Handbook of research on effective advertising strategies in the social media age (s. 171-196). Pennsylvania: IGI Global.
  • Kingsnorth, S. (2016). Digital marketing strategy. Philedelphia: Kogan Page. Kiran, S., Yılmaz, C., & Emre, İ. E. (2019). The effect of influencers in instagram on followers. International Journal of Management Information Systems and Computer Science, 3(2), 100-111.
  • Kolb, B. (2014). Using social media to enhance the customer attendance experience. D. O'Reilly, R. Rentschler, & T. A. Kirchner içinde, The Routledge companion to arts marketing (s. 161-170). Oxon: Routledge.
  • Kotler, P. (1980). Foreword. M. P. Mokwa içinde, Marketing the arts (s. xi-xiii). Westport: Greenwood Publishing.
  • Larsen, G. (2014). Consuming the arts. D. O'Reilly, R. Rentschler, & T. A. Kirchner içinde, The Routledge companion to arts marketing (s. 183-194). Oxon: Routledge.
  • Salo, J., Lankinen, M., & Mantymaki, M. (2013). The use of social media for artist marketing: music industry perspectives and consumer motivations. International Journal on Media Management, 15(1), 23-41.
  • Savar, A. (2013). Content to commerce. New Jersey: Wiley.
  • Varnali, K. (2017). Customer experience managment. İstanbul: Mediacat Books.

COMPARATIVE SOCIAL MEDIA ANALYSIS OF THE ART GALLERIES IN TURKEY

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 2, 334 - 349, 01.04.2022

Öz

Art marketing aims to sell art works and create areas of artistic experience offering value to the people. As a part of the art industry, art galleries also use social media for this purpose in their marketing efforts. In this respect, social media for art galleries is a digital platform that bridges the gap between artists, collectors and those interested in buying or in viewing art. In this respect, it is a research topic how art galleries can use this platform effectively. Wtihin this research framwork, the aim of this study is to investigate whether the number of followers on social media of art galleries operating in the Turkish art industry is affected by the regular content sharing of the galleries and the topics of these contents. For this purpose, the number of content shared by art galleries in social media and their subjects were examined comparatively between the pandemic process and the pre-pandemic period through descriptive statistic method. Since Istanbul is the center of art in Turkey, the sample of the research was chosen as the galleries in Istanbul. A descriptive statistical method was used to compare art galleries between May 2018 and May 2020, when the Covid 19 Pandemic led to a rapid digital transformation. The findings show that the use of social media by art galleries varies according to the age groups of the artists they work with; content production that can meet expectations is necessary rather than content distribution frequency in art galleries which work with older artists.

Kaynakça

  • Aaker, D. (2013). Creating strong brands. Istanbul: Mediacat Books.
  • Baltes, L. P. (2015). Content marketing - the fundamental tool of digital marketing. Bulletin of the Transilvania University of Brasov Series V: Economic Series, 8(57), 112-117.
  • Botti, S. (2000). What role for marketing in the arts? an analysis of arts consumption and artistic value. International Journal of Arts Management, 2(3), 14-27.
  • Byrens, W. (2008). Management and the arts . New York: Routledge .
  • Jyrämä, A., & Äyväri, A. (2010). Marketing contemporary visual art. Marketing Intelligence & Planning, 8(6), 723-735. Kane, G. C., Alavi, M., Labianca, G., & Borgatti, S. P. (2014). What's different about social media networks? A Framework and research agenda. MIS Quarterly, 38(1), 275-304.
  • Kasemsap, K. (2015). The role of social media in international advertising . N. Ö. Taşkıran, & R. Yılmaz içinde, Handbook of research on effective advertising strategies in the social media age (s. 171-196). Pennsylvania: IGI Global.
  • Kingsnorth, S. (2016). Digital marketing strategy. Philedelphia: Kogan Page. Kiran, S., Yılmaz, C., & Emre, İ. E. (2019). The effect of influencers in instagram on followers. International Journal of Management Information Systems and Computer Science, 3(2), 100-111.
  • Kolb, B. (2014). Using social media to enhance the customer attendance experience. D. O'Reilly, R. Rentschler, & T. A. Kirchner içinde, The Routledge companion to arts marketing (s. 161-170). Oxon: Routledge.
  • Kotler, P. (1980). Foreword. M. P. Mokwa içinde, Marketing the arts (s. xi-xiii). Westport: Greenwood Publishing.
  • Larsen, G. (2014). Consuming the arts. D. O'Reilly, R. Rentschler, & T. A. Kirchner içinde, The Routledge companion to arts marketing (s. 183-194). Oxon: Routledge.
  • Salo, J., Lankinen, M., & Mantymaki, M. (2013). The use of social media for artist marketing: music industry perspectives and consumer motivations. International Journal on Media Management, 15(1), 23-41.
  • Savar, A. (2013). Content to commerce. New Jersey: Wiley.
  • Varnali, K. (2017). Customer experience managment. İstanbul: Mediacat Books.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hanzade Uralman 0000-0001-6817-7097

Deniz Akçay 0000-0003-1906-7988

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 25 Ocak 2022
Kabul Tarihi 12 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uralman, H., & Akçay, D. (2022). COMPARATIVE SOCIAL MEDIA ANALYSIS OF THE ART GALLERIES IN TURKEY. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 12(2), 334-349.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png