Karakter tasarımları canlandırma sineması, çizgi roman, grafik roman, animasyon, reklam, kitap resimleme, maskot, oyun grafikleri, oyuncak vb. birçok görsel alanda karşılaşılan önemli grafik tasarım uygulamalarındandır. Dolayısıyla tasarlanan karakterlerin nitelikli, özgün, akılda kalıcı, hedef kitleyi etkileyici ve yansıttığı içerikle uyumlu görsel göstergeler olması çokça önemlidir. Karakter geliştirme çalışmalarında, tasarlanan karakterin renkleri, anatomik özellikleri, jestleri, mimikleri, giysileri, onu etrafındakilerden ayıran karakteristik nitelikleri vb. özellikler tasarımın ayırt edici olması için dikkate alınması gereken etki sağlayıcı ögeler ve ilkelerdir.
Görsel iletişim tasarımının önemli ilkelerinden ve ögelerinden biri olan “etki”, özellikle karakter tasarımlarında ifadeyi güçlendirmek ve ayırt edici kılmak amacıyla başvurulan temel yönlendiricilerden biridir. İzleyici ve/veya alımlayıcı kitleler üzerinde akılda kalıcı etkiler (impact) uyandırmak için karakterlerin öne çıkan özelliklerinden hareketle dikkat çekecek görsel etkiler “efekt”ler uygulamak çokça önemlidir.
Nitel araştırma yöntemleri ile hazırlanan bu çalışmada, görsel karakter uygulamalarının grafik tasarım ilke ve ögelerinden “etki” bağlamında irdelenmesi, sorunların belirlenmesi ve söz konusu sorunların çözümü için öneriler geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Dolayısıyla, grafik karakter geliştirme sürecinde önemli bir yeri olan görsel etki ilkesi ve ögesinin kullanımı izleğinde; konu tanımlanarak önemi ortaya konmakta, uygulanmış karakterlerden hareketle tasarım ve uygulamada karşılaşılan biçim-içerik ilişkisine dayalı betimsel sorunlar belirlenmekte, belirlenen sorunların nedenleri irdelenerek çözümü için önerilerde bulunulmaktadır. İrdelenen karakterler çeşitli canlandırma sineması betimgeleri (figürleri) ve kavram tasarımlarından oluşmaktadır. Yapılan irdelemeler; “semantik”, “sentaktik” ve “pragmatik” gibi göstergebilimsel yaklaşımlardan hareketle, uygulanmış karakter betimgelerindeki görsel etki uygulamalarına yönelik olarak gerçekleştirilmektedir.
Karakter Tasarımı Görsel Etki Görsel iletişim Grafik Tasarım Etki Görsel Gösterge
Character designs can be used in animated cinema, comics, graphic novels, animation, advertisements, book illustrations, mascots, game graphics, toys, etc. It is one of the important graphic design applications encountered in many visual fields. Therefore, the designed characters must be visual indicators that are qualified, original, memorable, impressive and compatible with the content they reflect. In character development studies, the designed character's colors, anatomical features, gestures, facial expressions, clothes, characteristic qualities that distinguish him from those around him, etc. features are the influencing elements and principles that must be taken into account for the design to be distinctive.
One of the important principles and elements of visual communication design, “impact” is one of the main guides used to strengthen the expression and make it distinctive, especially in character designs. It is very important to apply visual effects "effects" that will attract attention based on the prominent features of the characters, to create impacts on the audience and / or receptive masses.
In this study, which was prepared with qualitative research methods, it is aimed to examine the visual character applications in the context of "effect", one of the graphic design principles and elements, to identify the problems and to develop suggestions for the solution of these problems. Therefore, following the use of the visual effect principle and element, which has an important place in the graphical character development process; The subject is defined and its importance is revealed, descriptive problems based on the form-content relationship encountered in design and practice are determined based on the applied characters, the causes of the identified problems are examined and suggestions are made for their solution. The analyzed characters consist of various animated movie images (figures) and concept designs. The investigations made, based on semiotic approaches such as "semantic", "syntactic" and "pragmatic" is carried out for visual effect applications in applied character descriptions.
Character Design Visual Communication Impact Visual Impact Visual Indicator
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 20 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 3 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)