In this study, an exemplary analysis of native advertising (NA) applications carried out on Youtube in Turkey has been made. It is one of the most current examples of new media advertising. In NA, the audience is often unaware that they are watching an ad. Therefore, it can be said that this new type of advertisement has an important potential for transforming the relations between the audience and the advertisement. Hence, it is necessary to carry out comprehensive analyzes for NA. One of the most important social media channels with NA applications is the Youtube. In this context, in this study, native advertising applications are discussed in the example of two different programs published on the Youtube in Turkey. For this purpose, within the scope of the study, NA applications were analyzed through a qualitative analysis in an example section from İbrahim Selim Mercedes Drive Talks and İbrahim Selim and Tonight Programs. As a result of the analysis, it has been seen that various methods are used. These are the use of space and audience, and the presentation of the product as a natural part of the celebrity's life.
Advertisement social media youtube youtuber native advertising
Bu çalışmada Türkiye’de Youtube video portalında yer alan native reklam uygulamalarına ilişkin örnek bir çözümleme yapılmıştır. Native reklam, yeni medya reklamcılığının en güncel örneklerinden birini oluşturmaktadır. Native reklam uygulamaları, izleyicinin reklam izlediğinin farkında olduğu klasik reklam uygulamasının bir ölçüde değiştirilmesine dayanmaktadır. Native reklam reklamlarında seyirci, çoğu zaman reklam izlediğinin farkında değildir. Dolayısıyla bu yeni reklam türünün izleyici ve reklam arasındaki ilişkileri dönüştürme açısından önemli bir potansiyel taşıdığı söylenebilir. Bu sebeple bu reklam tarzının özelliklerinin belirlenmesi için çok geniş kapsamlı analizlerin yapılması gereklidir. Native reklam uygulamaların yer aldığı en önemli sosyal medya mecralarından biri, Youtube video portalıdır. Bu kapsamda çalışmada, Türkiye’de Youtube video portalında yayınlanan iki farklı program örneğinde native reklam uygulamaları ele alınmaktadır. Bu amaçla çalışma kapsamında İbrahim Selim Mercedes Drive Talks ve İbrahim Selim ile Bu Gece programlarından birer örnek bölümde native reklam uygulamaları nitel bir analiz yoluyla çözümlenmiştir. Analiz sonucunda bu reklam türünün gerektirdiği dikkatin reklamdan başka yöne çekilebilmesi adına mekânsal özelliklerin kullanıldığı görülmüştür. Bunun yanında izleyicinin sürece dahil edilmesi ve konula sunucu arasında doğal bir bağ kurulduğu ortaya konulmuştur. Reklamın yerleştirilmesinde ise, ünlü bir konuğun gündelik yaşamıyla ürünün özdeşleştirilmesi stratejisinden yoğun olarak yararlanıldığı gözlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 7 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 3 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)