Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

METAVERSEDE RUHSAL EVREN ÖRNEKLERİ: EVOL VR VE CARDOLORDZ

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 3, 721 - 733, 01.07.2022

Öz

Bu çalışmada 21. yy’a damgasını vuracak gibi duran Metaverse kavramı ve Metaverse’de tanrı avatarlar kültür endüstrisi bağlamında değerlendirilmiştir. Metaverse, sosyalleşme, alış-veriş, eğitim, kültürel etkileşimde bulunmak, çalışmak vb. gibi birçok faaliyeti kapsayan, ikinci bir evren olarak takdim edilmektedir. Makalede, Metaverse ve özellikleri, Web 3 ve NFT gibi yeni teknolojiler, bu teknolojilerin ilk örnekleri ve olası risklerine yer verilirken meditasyon ve tanrı avatarların nasıl takdim edildiği örnekler üzerinden açıklanmıştır. Araştırma sonucunda kimlik, aidiyet, tercihler bağlamında NFT’ler aracılığıyla web 01- 02 teknolojilerindeki üretime benzer ürünlere dair izlere rastlanılmıştır. Dijital iletişimin çoklu ve çelişkili yapısı Metaverse ile devam etmektedir. Ağ teknolojilerinin benzeri görülmemiş bir gelişmişlik düzeyine ulaşmasına hız kavramı ışığında dikkat çekilmeye çalışmış, bunların blok zincir üzerinde kurgulanırken ekonomik ederlerinin altı çizilmiştir.

Kaynakça

  • Referans1 Angelov, V., Petkov, E., Shipkovenski, G., & Kalushkov, T. (2020, June). Modern virtual reality headsets. In 2020 International Congress on Human-Computer Interaction, Optimization and Robotic Applications (HORA) (pp. 1-5). IEEE. Referans2 Azhar, A. (2021), The Exponential Age, Random House Publishing, UK.
  • Referans3 Ball, M. (2022). The Metaverse: And How it Will Revolutionize Everything Hardcover. Liveright Publishing Corporation, Newyork.
  • Referans4 Basu, T. (2021). The metaverse has a groping problem already. MIT Technology Review.
  • Referans5 Baudillard, J.(2014). Simülakr ve Simülasyon (Çev. Oğuz Adanır). Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Referans6 Chadwick, (J.) “Early tester of Meta's Horizon Worlds metaverse app reveals her avatar was 'GROPED' by a stranger - raising concerns about the safety of the virtual world”, MailOnline, 17 December 2021.
  • Referans7 Dijk, V.J. (2018). Ağ Toplumu, İstanbul: Epsilon Yayınevi
  • Referans8 Friedmann, T. (2005) The World is Flat: A Brief History of the 21st Century, Gardner Books.
  • Referans9 Franks, M. A. (2011). Unwilling avatars: Idealism and discrimination in cyberspace. Colum. J. Gender & L., 20, 224.
  • Referans10 Jeon, H. J., Youn, H. C., Ko, S. M., & Kim, T. H. (2022). Blockchain and AI Meet in the Metaverse. Advances in the Convergence of Blockchain and Artificial Intelligence.
  • Referans11 Negri A., Hardt M, (2000), Empire, Cambridge: Harvard University Press.
  • Referans12 Lee, J. Y. (2021). A Study on Metaverse Hype for Sustainable Growth. InternationalJjournal of Advanced Smart Convergence.
  • Referans13 Lyotard, J-F. (2019). Postmodern Durum. Ankara: Bilgesu Yayınları.
  • Referans14 Postman, N. (1994). Televizyon Öldüren Eğlence, Çev: Osman Akınbay, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Referans15 Schiller, H.(1993) Zihin Yönlendirenler, Çev. Cevdet Cerit, Pınar Yayınları, İstanbul.
  • Referans16 Özkan, A. R. (2006). Kıyamet Tarikatları. İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık.
  • Referans17 Ondrejka, C. (2004). Escaping the gilded cage: User created content and building the metaverse. NYL Sch. L.
  • Referans18 Oxford Analytica. (2022). Metaverse holds unknowable societal risks. Emerald Expert Briefings.
  • Referans20 Schwab, K. (2017) The Fourth Industrial, Penguin Books Limited.
  • Referans21 Shriram, K., & Schwartz, R. (2017, March). All are welcome: Using VR ethnography to explore harassment behavior in immersive social virtual reality.
  • Referans22 Stephenson, N. (1992). Snow Crash. Bantam Books.
  • Referans23 Taş, N. (2019). Tıp ve İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinde Batıl İnanç, Dindarlık Ve Mutluluk İlişkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Referans24 Timisi, N. (2016) Dijital, Kalkoden Yayınları, İstanbul.
  • Referans25 Van der Merwe, D. (2021). The Metaverse as Virtual Heterotopia. In 3rd world conference on research in social sciences

EXAMPLES OF THE SPIRITUAL UNIVERSE IN THE METAVERSE: EVOL VR AND CARDOLORDZ

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 3, 721 - 733, 01.07.2022

Öz

In this study, the concept of Metaverse, which seems to leave its mark on the 21st century, and god avatars in Metaverse are evaluated in the context of the culture industry. Metaverse, socializing, shopping, education, cultural interaction, work, etc. It is presented as a second universe that includes many activities such as In the article, Metaverse and its features, new technologies such as Web 3 and NFT, the first examples of these technologies and possible risks are explained, and how god avatars are constructed through examples. As a result of the research, traces of products similar to production in web 02 technologies were found through NFTs. It has been tried to draw attention to the unprecedented level of development of network technologies in the light of the concept of speed, and their economic value has been underlined while they are being built on the blockchain.

Kaynakça

  • Referans1 Angelov, V., Petkov, E., Shipkovenski, G., & Kalushkov, T. (2020, June). Modern virtual reality headsets. In 2020 International Congress on Human-Computer Interaction, Optimization and Robotic Applications (HORA) (pp. 1-5). IEEE. Referans2 Azhar, A. (2021), The Exponential Age, Random House Publishing, UK.
  • Referans3 Ball, M. (2022). The Metaverse: And How it Will Revolutionize Everything Hardcover. Liveright Publishing Corporation, Newyork.
  • Referans4 Basu, T. (2021). The metaverse has a groping problem already. MIT Technology Review.
  • Referans5 Baudillard, J.(2014). Simülakr ve Simülasyon (Çev. Oğuz Adanır). Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Referans6 Chadwick, (J.) “Early tester of Meta's Horizon Worlds metaverse app reveals her avatar was 'GROPED' by a stranger - raising concerns about the safety of the virtual world”, MailOnline, 17 December 2021.
  • Referans7 Dijk, V.J. (2018). Ağ Toplumu, İstanbul: Epsilon Yayınevi
  • Referans8 Friedmann, T. (2005) The World is Flat: A Brief History of the 21st Century, Gardner Books.
  • Referans9 Franks, M. A. (2011). Unwilling avatars: Idealism and discrimination in cyberspace. Colum. J. Gender & L., 20, 224.
  • Referans10 Jeon, H. J., Youn, H. C., Ko, S. M., & Kim, T. H. (2022). Blockchain and AI Meet in the Metaverse. Advances in the Convergence of Blockchain and Artificial Intelligence.
  • Referans11 Negri A., Hardt M, (2000), Empire, Cambridge: Harvard University Press.
  • Referans12 Lee, J. Y. (2021). A Study on Metaverse Hype for Sustainable Growth. InternationalJjournal of Advanced Smart Convergence.
  • Referans13 Lyotard, J-F. (2019). Postmodern Durum. Ankara: Bilgesu Yayınları.
  • Referans14 Postman, N. (1994). Televizyon Öldüren Eğlence, Çev: Osman Akınbay, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Referans15 Schiller, H.(1993) Zihin Yönlendirenler, Çev. Cevdet Cerit, Pınar Yayınları, İstanbul.
  • Referans16 Özkan, A. R. (2006). Kıyamet Tarikatları. İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık.
  • Referans17 Ondrejka, C. (2004). Escaping the gilded cage: User created content and building the metaverse. NYL Sch. L.
  • Referans18 Oxford Analytica. (2022). Metaverse holds unknowable societal risks. Emerald Expert Briefings.
  • Referans20 Schwab, K. (2017) The Fourth Industrial, Penguin Books Limited.
  • Referans21 Shriram, K., & Schwartz, R. (2017, March). All are welcome: Using VR ethnography to explore harassment behavior in immersive social virtual reality.
  • Referans22 Stephenson, N. (1992). Snow Crash. Bantam Books.
  • Referans23 Taş, N. (2019). Tıp ve İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinde Batıl İnanç, Dindarlık Ve Mutluluk İlişkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Referans24 Timisi, N. (2016) Dijital, Kalkoden Yayınları, İstanbul.
  • Referans25 Van der Merwe, D. (2021). The Metaverse as Virtual Heterotopia. In 3rd world conference on research in social sciences
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülenay Pınarbaşı 0000-0002-8758-287X

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2022
Gönderilme Tarihi 2 Nisan 2022
Kabul Tarihi 9 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Pınarbaşı, G. (2022). METAVERSEDE RUHSAL EVREN ÖRNEKLERİ: EVOL VR VE CARDOLORDZ. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 12(3), 721-733.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png