Yirminci yüzyılda denetim kabul edildiği üzere tüm teknik alanlarda ilerleme kaydedildikçe, çalışanların denetimine de sirayet etmiştir. Covid 19 pandemisi döneminde bazı meslek gruplarının evlerinden bilişim teknolojilerinin desteği ile işlerini yapmaları istenmiştir. Kamuda ve özel sektörde çoğunlukla beyaz yakalı çalışanların yapabileceği birçok iş kolu evden çalışmaya geçmek durumunda kalmıştır.
Zorunlu olarak geçilen evden çalışma biçiminde çalışanların fiziksel denetimi yerine, kullanılan teknolojiler vasıtasıyla denetlenmesi yoluna gidilmiştir. Denetim, geçmişi çok eski olmayan yönetim bilimi için vazgeçilmez bir eylemlerden biridir. Çalışanların daha fazla ürün üretebilmesi adına, iş yerleri işi bölerek işçinin hızlı çalışmasını sağlamışlardır. Sonrasında üretim miktarını, üretim hattının hızı üzerinden kontrol etmiş; bununla üretimin miktarını ve çalışanları denetlemişlerdir. Pandemi sürecinde evden çalışırken, çalışanların yaptıkları iş teknoloji üzerinden denetlenmiş ve denetimle ilgili geçmişte iddia edilen süreç hızlı bir biçimde gerçekleşmiş olmuştur. Çalışanlar teknolojik araçlarını sürekli kontrol etmiş, iş yaşamı özel yaşama ait süreyi kapsar hale gelmiştir.
Çalışma geçmişte yapılmış pandemi çalışmalarından farklı olarak, sürecin çalışanların denetlenmelerinin sınırlarına ve iş yüklerinin artmış olduğuna dikkati çekmektedir. Kurulan alt yapı olanaklarının sürdürülmesi ve benzer durumlarda kullanılması düşünülmektedir. Bu nedenle teknoloji eliyle denetim önem kazandığının ve devam edeceğinin tespitini yapmaktadır.
In the twentieth century, supervision started to increase along with the progress in all technical fields, and this situation also extended to the supervision of employees. During the Covid 19 pandemic, some occupational groups were asked to perform their jobs with the assistance of information technologies. Many lines of work that can be mostly done by white-collar employees in the public and private sector were forced to switch to teleworking.
In the form of teleworking, which is switched to by necessity, it is preferred to supervise the employees through the technologies used, instead of performing physical supervision on the employees. Supervision is one of the indispensable actions for the management science, whose history is not so old. The workplaces have enabled their employees to work quickly by dividing the works so that these employees could produce more products. Afterwards, the workplaces controlled the production amount over the speed of the production line; in this manner, they were able to supervise the amount of production and the employees. The work done by employees was supervised through technology while teleworking during the pandemic process, and the process claimed in the past regarding the supervision was realized quickly. Employees were forced to constantly check their technological tools, and business life started to encompass the time allocated to private life.
Unlike the pandemic studies conducted in the past, the study draws attention to the limits of the supervision on the employees and the increase in their workload. It is believed to continue the established infrastructure facilities and to use them in similar situations as well. For this reason, it is determined that the technology-based supervision gained importance and will also continue to be significant.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2022 |
Kabul Tarihi | 30 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 4 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)