Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“BİR TUTAM BİLİM BİR DÜNYA ŞENLİK” PROJESİ KATILIMCI GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 4, 1026 - 1036, 01.10.2023
https://doi.org/10.7456/tojdac.1321470

Öz

TÜBİTAK 4007 “BİR TUTAM BİLİM BİR DÜNYA ŞENLİK” PROJESİ KATILIMCI GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖZ
Bilim şenlikleri, genellikle belirli bir bölge veya ülkede düzenlenen ve halka açık olan etkinliklerdir. Bu etkinlikler özellikle çocuklar için eğlenceli ve eğitici bir etkinlik olarak kabul edilerek onların bilimsel merakını artırmayı ve yeteneklerini geliştirmeyi sağlamaktadır. Bu çalışma TÜBİTAK 4007 özel çağrısı kapsamında düzenlenen Bir Tutam Bilim Bir Dünya Şenlik Projesine katılım gösteren katılımcıların görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bir Tutam Bilim Bir Dünya Şenlik Projesi 11 adet atölyeden oluşmaktadır. Araştırmanın evrenini Hatay İli Kırıkhan İlçesi Hüdayi konteyner kentte bulunan 300 katılımcı oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen ve bilim şenliğine katılım gösteren 300 katılımcı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu ve Bilim Şenliği Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada deneysel araştırma deseni olan tek grup ön-test, son-test uygulanarak veriler toplanmış ve veriler SPSS 22.0 programı ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre Bir Tutam Bilim Bir Dünya Şenlik Projesi atölyelerine katılan katılımcıların etkinlik öncesi ve sonrası görüşleri arasında anlamlı düzeyde farklılık olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Bilim Şenliği, Tübitak 4007, Bilim, Eğitim.

Destekleyen Kurum

TÜBİTAK

Proje Numarası

123B026

Kaynakça

  • Akkanat, Ç. (2020). TÜBİTAK 4007 Bilim Şenlikleri Destekleme Programı Kapsamında Gerçekleşen Merzifon Bilim Şenliğinin Farklı Yaş Gruplarına Göre Değerlendirilmesi. Disiplinlerarası Eğitim Dergisi: Teori ve Uygulama, 2(2), 102-122. DOI: 10.47157/jietp.
  • Aksoy, Ö. N. (2022). Bandırma’da Bilim Var! Tübitak 4007 Bilim Şenliği Katılımcılarının Bilimsel Tutumlarının Değerlendirilmesi. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (2), 29-51.
  • Aydoğan, D., Yengin, D. & Bayrak T. (2022). Sanatın Hibrit Gerçeklik Alanı: “Metaverse”. Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, 28, 53-66. doi: 10.17484/yedi.1028845.
  • Başar, M., Doğan, C., Şener, N. & Doğan, Z. G. (2018). Bilim Şenliği Etkinliklerinin Öğrenci Veli ve Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (2), 132-147.
  • Başar, M., Gurkan, H., Avcı, A., Sökmen Bedel, N., Aktaş, A., Gündüz, M. & Soylu, A. (2021). Özel/Minik Mucitler 4007 TÜBİTAK Bilim Şenliği Programının Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi. Araştırma ve Deneyim Dergisi, 6 (2), 122-138. DOI: 10.47214/adeder.1026808.
  • Boz, M., Buluk, B. & Aysu, S. (2017). Sosyal Medya Kullanımı ve Sosyal Sermaye İlişkisi: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Örneği. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 16. UIK Özel Sayısı, 633-648.
  • Demiral, G. (2022). TÜBİTAK (4007) Tarafından Desteklenen ‘Teknolojiye Dokun’ Adlı Bilim Şenliği Etkinliğinin Değerlendirilmesi. Social Sciences Research Journal, 11 (1), 132-142.
  • Durant, J. (2013). The role of science festivals. Proceedings National Academy Science, 110 (8): 2681- 2681.
  • George, D. & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson.
  • Gülgün, C., Yılmaz, A., Avan, Ç., Ertuğrul Akyol, B. & Doğanay, K. (2019). TÜBİTAK Tarafından Desteklenen Bilim Şenliklerine (4007) Yönelik Ilkokul Ve Ortaokul Öğrencilerinin Ve Atölye Liderlerinin Görüşlerinin Belirlenmesi. Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat (J-STEAM) Eğitim Dergisi, 2 (1), 52-67.
  • Keçeci, G., Kırbağ Zengin, F. & Alan, B. (2017). Bilim Şenliği Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması, International Journal of Eurasia Social Sciences, 8(27), 562-575.
  • Kuruöz, E., Gür, B., Taşçı, S. & Kaya, M. İ. (2022). TÜBİTAK (4007) Kartal Robotik Ve Kodlama Bilim Şenliğindeki Katılımcı Tutumlarının Değerlendirilmesi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11 (31), 71-90.
  • Park, H., Kim, Y. & Jeong, S. (2019). The effect of a science festival for special education students on communicating science. Asia-Pacific Science Education, 5(1), 1-21.
  • TÜBİTAK (2023). 4007 Afet Bölgesi “Bilim Her Yerde” Özel Destek Çağrısı. https://tubitak.gov.tr/sites/default/files/18842/4007_afet_bolgesi_bilim_heryerde_ozel_destek_cagrisi.pdf adresinden 14.04.2023 tarihinde ulaşılmıştır.

EVALUATION OF PARTICIPANT’S OPINIONS REGARDING “A PINCH OF SCIENCE A SLEW OF FESTIVALS” PROJECT

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 4, 1026 - 1036, 01.10.2023
https://doi.org/10.7456/tojdac.1321470

Öz

EVALUATION OF PARTICIPANT’S OPINIONS REGARDING TÜBİTAK 4007 “A PINCH OF SCIENCE A SLEW OF FESTIVALS” PROJECT

ABSTRACT
Science festivals are public events, usually held in a particular region or country. These activities are considered a fun and educational activities especially for children, increasing their scientific curiosity and improving their abilities. The current study was carried out to determine the views of the participants who participated in the A Pinch Science A Slew of Festivals Project organized within the scope of the TÜBİTAK 4007 special call. A Pinch of Science a Slew of Festivals Project consists of 11 workshops. The study universe consists of 300 participants living in the Hüdayi container Kırıkhan district of Hatay. The study sample including 300 participants was determined by the convenience sampling method and participated in the science festival. Personal Information Form and Science Festival Attitude Scale were data collection tools. The data were collected by applying the single group pre-test and post-test, which is the experimental research design, and the data were analyzed with the SPSS 22.0 program. The study findings show that there is a significant difference between the views of the participants who participated in the A Pinch of Science a Slew of Festivals Project workshops before and after the event.
Keywords: Science Festival, Tübitak 4007, Science, Education.

Proje Numarası

123B026

Kaynakça

  • Akkanat, Ç. (2020). TÜBİTAK 4007 Bilim Şenlikleri Destekleme Programı Kapsamında Gerçekleşen Merzifon Bilim Şenliğinin Farklı Yaş Gruplarına Göre Değerlendirilmesi. Disiplinlerarası Eğitim Dergisi: Teori ve Uygulama, 2(2), 102-122. DOI: 10.47157/jietp.
  • Aksoy, Ö. N. (2022). Bandırma’da Bilim Var! Tübitak 4007 Bilim Şenliği Katılımcılarının Bilimsel Tutumlarının Değerlendirilmesi. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (2), 29-51.
  • Aydoğan, D., Yengin, D. & Bayrak T. (2022). Sanatın Hibrit Gerçeklik Alanı: “Metaverse”. Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, 28, 53-66. doi: 10.17484/yedi.1028845.
  • Başar, M., Doğan, C., Şener, N. & Doğan, Z. G. (2018). Bilim Şenliği Etkinliklerinin Öğrenci Veli ve Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (2), 132-147.
  • Başar, M., Gurkan, H., Avcı, A., Sökmen Bedel, N., Aktaş, A., Gündüz, M. & Soylu, A. (2021). Özel/Minik Mucitler 4007 TÜBİTAK Bilim Şenliği Programının Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi. Araştırma ve Deneyim Dergisi, 6 (2), 122-138. DOI: 10.47214/adeder.1026808.
  • Boz, M., Buluk, B. & Aysu, S. (2017). Sosyal Medya Kullanımı ve Sosyal Sermaye İlişkisi: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Örneği. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 16. UIK Özel Sayısı, 633-648.
  • Demiral, G. (2022). TÜBİTAK (4007) Tarafından Desteklenen ‘Teknolojiye Dokun’ Adlı Bilim Şenliği Etkinliğinin Değerlendirilmesi. Social Sciences Research Journal, 11 (1), 132-142.
  • Durant, J. (2013). The role of science festivals. Proceedings National Academy Science, 110 (8): 2681- 2681.
  • George, D. & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson.
  • Gülgün, C., Yılmaz, A., Avan, Ç., Ertuğrul Akyol, B. & Doğanay, K. (2019). TÜBİTAK Tarafından Desteklenen Bilim Şenliklerine (4007) Yönelik Ilkokul Ve Ortaokul Öğrencilerinin Ve Atölye Liderlerinin Görüşlerinin Belirlenmesi. Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat (J-STEAM) Eğitim Dergisi, 2 (1), 52-67.
  • Keçeci, G., Kırbağ Zengin, F. & Alan, B. (2017). Bilim Şenliği Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması, International Journal of Eurasia Social Sciences, 8(27), 562-575.
  • Kuruöz, E., Gür, B., Taşçı, S. & Kaya, M. İ. (2022). TÜBİTAK (4007) Kartal Robotik Ve Kodlama Bilim Şenliğindeki Katılımcı Tutumlarının Değerlendirilmesi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11 (31), 71-90.
  • Park, H., Kim, Y. & Jeong, S. (2019). The effect of a science festival for special education students on communicating science. Asia-Pacific Science Education, 5(1), 1-21.
  • TÜBİTAK (2023). 4007 Afet Bölgesi “Bilim Her Yerde” Özel Destek Çağrısı. https://tubitak.gov.tr/sites/default/files/18842/4007_afet_bolgesi_bilim_heryerde_ozel_destek_cagrisi.pdf adresinden 14.04.2023 tarihinde ulaşılmıştır.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İletişim Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hicran Özlem Ilgın 0000-0002-0549-0710

Meral Kurtulmuş 0000-0002-6616-1638

Proje Numarası 123B026
Erken Görünüm Tarihi 30 Ağustos 2023
Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2023
Kabul Tarihi 14 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ilgın, H. Ö., & Kurtulmuş, M. (2023). EVALUATION OF PARTICIPANT’S OPINIONS REGARDING “A PINCH OF SCIENCE A SLEW OF FESTIVALS” PROJECT. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 13(4), 1026-1036. https://doi.org/10.7456/tojdac.1321470


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png