This research focuses on the development process of three-dimensional character design and modeling in mobile games with the rapid development of the game market in the world and in Turkey. The rapid development of the game market has led to an increase in the number of these companies and the necessity to create, develop and improve the infrastructure of the games by programming mobile games and adding new design elements with the increasing number of companies invested or acquired by important national or international companies. Undoubtedly, the visuality used in games is very important in terms of increasing the demand for them and the pleasure they will give to the player. Especially three-dimensional character design ranks first among the criteria that increase the appreciation of the game. Characters should be well designed and original in order to be adopted and preferred by users. This study aims to reveal the development process of three-dimensional character design for mobile games. With this research, it is aimed to draw attention to the design and modeling stages of three-dimensional characters produced for mobile games. The data obtained as a result of the research on the subject show that character design, which is one of the design steps that determine the success of a game, has important contributions from the development stage of the game to the marketing stage. The effectiveness of the character reinforces the bond that the users establish with him/her and thus enables them to internalise and adopt the game they play. For this reason, it has been determined that while character design is critical to the success of a game, it should also be considered that it includes various other elements that also affect the overall game experience.
Mobile game Three-dimensional modeling Character design Concept design Digital game.
Bu araştırma, Dünyada ve Türkiye’de oyun piyasasının hızlı gelişimiyle birlikte mobil oyunlar özelinde gerçekleştirilen üç boyutlu karakter tasarım ve modellemesinin geliştirilme sürecini konu almaktadır. Oyun piyasasının hızlı gelişimi bu şirketlerin sayıca artmasına ve önemli ulusal ya da uluslararası şirketler tarafından yatırım alması veya satın alınmasıyla birlikte sayıca artan şirketlerin mobil oyunları programlama ve yeni tasarım ögeleri ekleyerek oyunların alt yapısını oluşturma, geliştirme ve iyileştirme gerekliliğini doğurmuştur. Kuşkusuz oyunlarda kullanılan görsellik onlara olan talebi ve oyuncuya yaşatacağı hazzı arttırması bakımından oldukça önemlidir. Özellikle üç boyutlu karakter tasarımı oyunun beğenisini arttıran kriterler arasında ilk sırada yer almaktadır. Karakterler kullanıcılar tarafından benimsenmesi ve tercih edilmesi için iyi tasarlanmış ve özgün olmalıdırlar. Çalışma, mobil oyunlar için tasarlanan üç boyutlu karakter tasarımının geliştirilme sürecini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu araştırmayla mobil oyunlar için üretilen üç boyutlu karakterlerin tasarım ve modelleme aşamalarına dikkat çekilmek istenmektir. Konuyla ilgili yapılan araştırmalar sonucunda elde edilen veriler bir oyunun başarısını belirleyen tasarım adımlarından olan karakter tasarımının özgün, çekici ve benzersiz karakterler şeklinde tasarlanmasının oyunun geliştirmesi aşamasından pazarlama aşamasına kadar önemli katkılarının olduğunu göstermektedir. Karakterin etkililiği kullanıcıların onunla aralarında kurdukları bağı pekiştirmekte ve bu sayede oynadıkları oyunu daha da içselleştirerek benimsemelerini sağlamaktadır. Bu nedenle karakter tasarımı bir oyunun başarısı için kritik öneme sahip olmasıyla birlikte, genel oyun deneyimini de etkileyen çeşitli diğer unsurları da içerdiğini değerlendirmek gerektiği tespit edilmiştir.
Mobil Oyun Üç Boyutlu Modelleme Karakter Tasarımı Konsept Tasarım Dijital Oyun
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dijital Oyun Tasarımı, Görsel İletişimde Bilgisayar Destekli Tasarım, Görsel Tasarım |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 4 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)