Bilim şenlikleri bilimsel bilginin yaygınlaştırılması, bilime olan ilginin arttırılması, bilimsel düşünme yetisini arttırma nedenlerinden dolayı düzenlenmektedir. Bu araştırma TÜBİTAK 4007 Bilim Şenlikleri Destekleme Programı kapsamında desteklenmeye değer bulunan Bir Tutam Bilim Bir Dünya Şenlik 2024 projesine katılan öğrencilerin etkinliklere yönelik görüşlerinin tespit edilmesi için oluşturulmuştur. Çanakkale İli Ezine İlçesinde gerçekleştirilen projede 21 farklı atölye düzenlenmiş ve 5000 katılımcı sayısına ulaşılmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan 357 katılımcıya kolayda örnekleme yöntemi ile ulaşılmıştır. Veriler Kişisel Bilgi Formu ve Bilim Şenliği Tutum Ölçeği kullanılarak ön test ve son test şeklinde uygulanarak SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre bilim şenliklerinin katılımcıların bilimsel bilgilere olan ilgisini artırdığı, bilimsel düşünme yetisini geliştirdiği ve sosyal etkileşimleri olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Etik Kurulu Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Komisyonu tarafından 30.05.2024 tarih ve 08/58 sayılı karar ile etik kurul belgesi alınmıştır.
TÜBİTAK
TÜBİTAK 4007 124B829
Science festivals are organized to disseminate scientific knowledge, increase interest in science, and enhance scientific thinking skills. This study was conducted to determine the opinions of students who participated in the "A Pinch of Science, A World of Festivity 2024" project, which was deemed worthy of support under the TÜBİTAK 4007 Science Festivals Support Program. The project, held in the Ezine district of Çanakkale Province, featured 21 different workshops and attracted 5,000 participants. A sample of 357 participants was reached through convenience sampling. The data were collected using a Personal Information Form and the Science Festival Attitude Scale, and analyzed using pre-test and post-test methods in the SPSS program. The findings of the study indicate that science festivals increase participants' interest in scientific knowledge, enhance their scientific thinking skills, and positively impact social interactions.
TÜBİTAK 4007 124B829
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları, Günlük Yaşam ve Tüketim |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Proje Numarası | TÜBİTAK 4007 124B829 |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 6 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)