Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluating a Graduate Program of English Language Teacher Education

Yıl 2014, , 1 - 10, 01.02.2014
https://doi.org/10.17569/tojqi.09132

Öz

This study evaluated the MA-TEFL Program at a foundation university. It focuses on strengths and weaknesses of the program and how much the program satisfies and meets the needs of the graduate studentstending to work as teacher trainers.The data was collected from the students, the professors, the administrators, and the graduates through a survey, interviews, and document analysis of the curriculum, course syllabi and materials. Qualitative data analysis techniques were used to identify the strengths, weaknesses of the program, and the students’ needs. This study illuminated new student needs which were not taped into. To meet students’ needs better, this program will be modified and proposed to the Council of Higher Education

Kaynakça

  • added; and the program will have 2 tracks: for ELT graduates and for non-ELT graduates; orientation for the new students at the beginning of each term will be held; at the end of each term, course evaluations will be done, and yearly program evaluation will also be carried out. Moreover, the institution will apply to start an M.A. program with thesis version.

İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans Programı Değerlendirmesi

Yıl 2014, , 1 - 10, 01.02.2014
https://doi.org/10.17569/tojqi.09132

Öz

Bu çalışma bir vakıf üniversitesindeki İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans programını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışma, programıngüçlüvezayıfyönlerine odaklanarak lisansüstü öğrencilerinin programdan memnun olup olmadıklarını bulmayı hedeflemiştir.Bu çalışmada, öğrenciler, öğretim üyelerive program koordinatörü yer almışlardır. Dönem başında öğrencilere ve öğretim üyelerine programla ilgili düşüncelerini ölçen bir anket uygulanmıştır. Akademik yılın sonunda ise öğrenciler ders değerlendirmesi yapmışlardır. Ayrıca, ders materyalleri, ders izlenceleri, ölçme ve değerlendirmede kullanılan materyaller ve program müfredatı araştırmacılar tarafından incelenmiştir. Nitel araştırma teknikleri kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Sonuç olarak, programın güçlü yönlerive geliştirilebilecek yönleri tespit edilmiştir ve öğrencilerin ihtiyaçlarını daha iyi karşılayacak yüksek lisans programının yeniden düzenlenmiş hali YÖK’ e sunulacaktır

Kaynakça

  • added; and the program will have 2 tracks: for ELT graduates and for non-ELT graduates; orientation for the new students at the beginning of each term will be held; at the end of each term, course evaluations will be done, and yearly program evaluation will also be carried out. Moreover, the institution will apply to start an M.A. program with thesis version.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yesim Kesli Dollar Bu kişi benim

Aylin Tekiner Tolu Bu kişi benim

Feyza Doyran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2014
Gönderilme Tarihi 6 Şubat 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Dollar, Y. K., Tolu, A. T., & Doyran, F. (2014). Evaluating a Graduate Program of English Language Teacher Education. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 5(2), 1-10. https://doi.org/10.17569/tojqi.09132
AMA Dollar YK, Tolu AT, Doyran F. Evaluating a Graduate Program of English Language Teacher Education. TOJQI. Nisan 2014;5(2):1-10. doi:10.17569/tojqi.09132
Chicago Dollar, Yesim Kesli, Aylin Tekiner Tolu, ve Feyza Doyran. “Evaluating a Graduate Program of English Language Teacher Education”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 5, sy. 2 (Nisan 2014): 1-10. https://doi.org/10.17569/tojqi.09132.
EndNote Dollar YK, Tolu AT, Doyran F (01 Nisan 2014) Evaluating a Graduate Program of English Language Teacher Education. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 5 2 1–10.
IEEE Y. K. Dollar, A. T. Tolu, ve F. Doyran, “Evaluating a Graduate Program of English Language Teacher Education”, TOJQI, c. 5, sy. 2, ss. 1–10, 2014, doi: 10.17569/tojqi.09132.
ISNAD Dollar, Yesim Kesli vd. “Evaluating a Graduate Program of English Language Teacher Education”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 5/2 (Nisan 2014), 1-10. https://doi.org/10.17569/tojqi.09132.
JAMA Dollar YK, Tolu AT, Doyran F. Evaluating a Graduate Program of English Language Teacher Education. TOJQI. 2014;5:1–10.
MLA Dollar, Yesim Kesli vd. “Evaluating a Graduate Program of English Language Teacher Education”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, c. 5, sy. 2, 2014, ss. 1-10, doi:10.17569/tojqi.09132.
Vancouver Dollar YK, Tolu AT, Doyran F. Evaluating a Graduate Program of English Language Teacher Education. TOJQI. 2014;5(2):1-10.