The purpose of this study is to investigate the perceptions and classroom applications of the Turkish EFL instructors about integrating target culture in their classroom. A sample of eighty (N=80) EFL instructors working at state and private university language preparatory programs in Turkey participated in this study. The quantitative data were obtained through a questionnaire, and the qualitative data were collected from semi-structured interviews and stimulated recalls administered to the two groups of participants.The findings of the study revealed significant implications with respect to integrating target culture in an EFL classroom
Bu çalışmanın amacı, dil hazırlık programlarında çalışmakta olan ve İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten Türk okutmanların hedef kültürü sınıflarında entegre etme konusunda sınıf içi uygulamalarını ve algılarını araştırmaktır. Çalışmanın örneklemi olarak, araştırmaya Türkiye’deki devlet ve özel üniversitelerinde çalışan seksen (N=80) yabancı dil hazırlık programı okutmanı katılmıştır. Nicel veriler bir anket aracılığıyla elde edilmiş, nitel veriler iki grup katılımcıya uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme ve çağrışım tekniğine dayalı görüşmeyle toplanmıştır. Çalışmanın bulguları, yabancı dil olarak İngilizce sınıfında hedef kültürü entegre etmeye ilişkin önemli çıkarımlar ortaya koymaktadır.
Hedef kültür sınıf içi uygulamalar yabancı dil olarak İngilizce
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2014 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 1 |