Bu çalışmanın amacı yükseköğrenimde öğrencilerin siberaylaklık yapma sebeplerini “öğrenci” ve “öğretmen (ders hocası)” kapsamında incelemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılan bu araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı güz döneminde bir devlet üniversitesinde okumakta olan 228 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Katılımcılara yöneltilen açık uçlu sorular sonucunda elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Bulgular dört ana başlık altında irdelenmiştir: öğretenden kaynaklı siberaylaklık davranışları, öğretenden kaynaklı siberaylaklık davranışlarını minimize etmek için öneriler, öğrenenden kaynaklı siberaylaklık davranışları ve öğrenenden kaynaklı siberaylaklık davranışlarını minimize etmek için öneriler. Elde edilen veriler doğrultusunda katılımcılar öğretim elemanının iletişim becerilerinden ve seçtikleri öğretim yöntem ve tekniklerinin kendilerini siberaylaklık davranışına yönlendirdiğini ifade etmiştir. Ayrıca kendi kişisel sorunlarının ve motivasyon düşüklüklerinin de benzer sonuç doğurduğunu söylemiştir. Bu sonuçlar, gelecekte yapılacak araştırmaların uygulamaya yoğunlaşması gerektiğini göstermektedir.
Cyberloafing
behaviors in education refer to students’ behaviors of using technology (e.g.,
smartphones, laptops, and the Internet) for non-academic purposes during
classes. Although there exist many studies on employees’ cyberloafing
tendency/behaviors, such studies are pretty limited in the field of education.
Thus, the main goal of the current study is to investigate undergraduate students’
cyberloafing behaviors in terms of instructor and student-related issues. In
this qualitative study, the participants consisted of 228 undergraduate
students in a state university. The participants were provided with open ended
questions related to their possible cyberloafing behaviors. Content analysis
was used for data analysis. The results were categorized under four themes:
teacher related cyberloafing behaviors, suggestions for minimizing
teacher-related cyberloafing behaviors, student related cyberloafing behaviors,
suggestions for minimizing student-related cyberloafing behaviors. The results
show instructors’ communication styles and their teaching preferences lead
students to cyberloafing behaviors. Furthermore, students’ personal issues and
lack of motivation resulted in misbehavior.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 1 |