Bu araştırmanın amacı, 9-15 yaş Müslüman çocukların, diğer dine ve diğer dinden
akranları hakkındaki algılarını, resimleri yoluyla tespit etmektir. Bu araştırmaya 57 öğrenci katılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden; sanat
temelli araştırma ve yarı-yapılandırılmış görüşme desenleriyle desenlenmiştir. Veriler,
resimlerin göstergebilimsel analizi, yarı-yapılandırılmış görüşmelerin betimsel
analizi ile toplanmıştır. Çocukların çizimlerinde, en çok düz anlamı içeren "görüntüsel gösterge"yi
kullandıkları, ikinci olarak neden-sonuç ilişkisi içeren, "belirti
göstergesi" ni kullandıkları, en az kullanılan gösterge türünün ise
"simge" olduğu görülmüştür. Araştırmada çocukların iç dünyalarının
resimlere yansıdığı görülmektedir. Arkadaşının dininin önemli olmadığını ve
diğer dinin mensuplarıyla birlikte yaşamaktan rahatsızlık duymadığını ifade
eden çocukların resimlerine, hoşgörü temelli göstergeler yansımıştır. Öte
yandan arkadaşının dinin önemli olduğunu ve Hristiyan bir toplumda yaşamaktan
memnun olmadığını ifade edenlerin resimlerine ön yargı temelli göstergeler
yansımıştır.
Dini önyargı ve hoşgörü dini sosyal kategorizasyon müslüman azınlık grup algısı çocuk resimleri göstergebilim
The purpose of
this study is to ascertain the perceptions of Muslim children aged between 9
and 15 years old about Christianity and
their Christian peers via drawings they draw. In total, 57 students
participated in this research. The pattern of the study is based on art-based
research listed among the qualitative research
methods. The data were collected by the descriptive
analysis of semi-structured interviews as well as semiotic analysis of the drawings.
It was observed that children use an
“icon” the most in their drawings since it has a literal meaning, secondly the
“index”, which implies a causal relation while the children use the “symbol”
the least. It is comprehended that the drawings of children reflect the inner
world of the children. The drawings of children, stating that the religion does
not constitute an important factor and they are not bothered to live with
people from other religions, reflect the indicators based on the tolerance. On
the other hand, the drawings of those who expressed that they are not content
to live in a Christian society and that the religion is important for them,
reflect the indicators based on the prejudice.
Religious prejudice and tolerance religious social categorization perception of muslim minority group children's drawings semiotics
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 2 |