Bu araştırmanın amacı, 2018 yılı sosyal
bilgiler öğretmenliği öğretim programını incelemek ve öğretim üyelerinin
görüşleri çerçevesinde değerlendirmektir. 2018 yılı sosyal bilgiler
öğretmenliği öğretim programının incelendiği bu araştırma da nitel araştırma
yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırma kapsamında konu ile ilgili dokümanlar
incelenmiş ve dokümanlardan elde edilen verilerin teyit edilmesi amacıyla
güncellenen programın geliştirilme sürecinde yapılan çalıştaylara katılarak
görüş bildiren katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşmeler
gerçekleştirilmiştir. Dokümanlardan ve görüşmelerden elde edilen veriler problem durumunda yer alan sorulara cevap
alınacak şekilde betimsel ve içerik analizi tekniklerinin birlikte
kullanılmasıyla çözümlenmiştir. Araştırma bulguları, güncellenen sosyal
bilgiler öğretmenliği öğretim programında yapılan değişikliklerin, program
geliştirme süreçlerinin bir boyutu olan içerik boyutunu kapsadığını ortaya
koymaktadır. Programın hazırlanmasına katkı sağlayan öğretim üyeleriyle yapılan
görüşmelerden elde edilen veriler de bu bulguyu destekler niteliktedir. Bu
çalışma, kuramsal olarak zengin bir içeriğe sahip gibi görünen 2018 yılı sosyal
bilgiler öğretmenliği öğretim programının uygulanma sürecinde var olan
aksaklıkların devam edeceğini ortaya koymaktadır.
Sosyal bilgiler öğretmenliği sosyal bilgiler program değerlendirme öğretim programı
The aim of the research was to
investigate the 2018 social studies
teacher training curriculum and
evaluate it within the framework of lecturers’ opinions. This research employs a qualitative research approach. Within the scope of this research, documents related
to the topic were investigated and semi-structured interviews were held with
participants attending workshops during the development process of the revised program
with the aim of confirming data obtained from the documents. Questions related
to problems in the data obtained from documents and interviews were analyzed
with descriptive and content analysis techniques together to obtain answers.
The research findings revealed the changes to the revised social studies teacher training program curriculum encompass only the content dimension in the program
development process. Data obtained from interviews with lecturers contributing
to the preparation of the curriculum support this finding. This study reveals that the difficulties that occurs
during implementation of old curriculum will persist during the implementation process for the 2018 social studies teacher training program.
Social studies teaching social studies program assessment curriculum
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 4 |