STEM Eğitimi,
fen, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerinin birbiri ile ilişkili
ve bütüncül öğretimini esas almaktadır. STEM eğitiminin toplumun yalnızca
belirli bir kesimine hitap etmesinden kaçınılması ve toplumun dezavantajlı
kesimlerine de uygulanması önem arz etmektedir. Araştırmanın amacı
sosyo-ekonomik olarak dezavantajlı öğrencilerin ve öğretmenlerinin STEM eğitimi
deneyimine yönelik görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma durum çalışması
modelinde planlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin kuzeyinde bir
ilde yatılı bölge okulunda öğrenim görmekte olan 34 sekizinci sınıf öğrencisi
ve bir fen bilimleri öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada 8. sınıfı fen
bilimleri dersi kapsamında bir ünite (Canlılar ve Hayat) STEM eğitimine uygun
olarak planlanmıştır. Araştırmanın verileri öğrencilerin günlükleri ve
uygulayıcı tarafından tutulan alan notları ile toplanmıştır. Öğrencilerin
günlüklerinden elde edilen verilerin analizi içerik analizi ile, alan notları
ise betimsel analiz ile çözümlenmiştir.
Yatılı bölge okulu öğrencileri STEM odaklı etkinlikler ile yürütülen
uygulamaları; öğrenme sürecine, 21. Yüzyıl becerilerine, STEM disiplinlerine
yönelik algılarına ve STEM alanlarında kariyer farkındalığına olumlu etkisi
olduğu şeklinde değerlendirmişlerdir. Uygulayıcı ise, uygulamaların
öğrencilerin derse katılımını ve grup çalışması becerisinin arttığını,
öğrencilerin derste eğlendiklerini ve motive olduklarını, günlük yaşam ile
öğrendiklerini ilişkilendirme, problem çözme ve tasarım becerilerinin
gelişimini sağladığı ve mühendisliğe yönelik farkındalıklarının gelişim
gösterdiği şeklinde değerlendirmiştir.
Dezavantajlı öğrenciler yatılı bölge ortaokulu öğrencileri sosyal adalet STEM
STEM
education is based on interrelated and holistic teaching of the disciplines of
science, technology, engineering and mathematics. It is important to ensure
that STEM education does not address a certain category of society only but
that it is also applied to disadvantaged segments of society. The aim of the
present study is to identify the opinions of socio-economically disadvantaged
students and their teachers about STEM education experience. The study was
planned according to the case study model. The participants of the research
consisted of a teacher and 34 Grade-8 students studying in a regional boarding
school (RBS) in a northern province of Turkey. In the study, a unit (Living
Beings and Life) within the scope of 8th grade science course was planned in
accordance with STEM education. The data of the study were collected through
student diaries and the field notes taken by the teacher. The data obtained
from student diaries were subjected to content analysis, and the field notes
were analysed with descriptive analysis. It was determined that the RBS
students evaluated STEM-focused activities and the related applications in
terms of their contributions to their learning process, 21st-century skills,
their perceptions about STEM disciplines and the development of their career
awareness on STEM fields. The results obtained from the teachers’ field notes
showed that the students’ participation and group work skills increased, that
the students had fun and became motivated in the course, and that they
experienced an improvement in their skills of associating what they learned
with their daily life, solving problems and designing and in their engineering
awareness.
Disadvantaged students regional boarding secondary school students social justice STEM
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 4 |