The purpose of the study was to explore the challenges and strategies through meaningful experiences from their narratives of four Indonesian doctoral students studied at overseas universities. The main focus was to explore four Indonesian doctoral students’ lived experiences overseas in several aspects such as personal, social, and academic life. This study also described the students’ challenges in conducting their research overseas as well as the strategies they used to face the challenges and the supports they received during their study. This study employed a narrative inquiry method with three-dimensional narrative inquiry space; interaction, continuity, and situation to better understand lived experiences and research journey of each individual in an educational context. The main source of data was an in-depth- interview series developed by Seidman (2006). The interviews were analyzed by using thematic analysis developed by Braun and Clark (2006). The findings showed that several themes emerged from the interviews. They were an adaptation to a new environment, research topic and research problem, relationship with supervisors, access to research facilities, and supports from universities.
Indonesian doctoral students narrative inquiry lived experiences
Çalışmanın amacı, denizaşırı üniversitelerde okuyan dört Endonezyalı doktora öğrencisinin anlatılarından anlamlı deneyimler yoluyla zorlukları ve stratejileri keşfetmekti. Ana odak noktası, dört Endonezyalı doktora öğrencisinin yurtdışında yaşadıkları deneyimleri kişisel, sosyal ve akademik yaşam gibi çeşitli açılardan keşfetmekti. Bu çalışma aynı zamanda öğrencilerin yurtdışında araştırmalarını yürütürken karşılaştıkları zorlukların yanı sıra zorluklarla yüzleşmek için kullandıkları stratejileri ve çalışmaları sırasında aldıkları destekleri açıkladı. Bu çalışmada, üç boyutlu anlatı sorgulama alanı olan bir anlatı sorgulama yöntemi kullanılmıştır; eğitim bağlamında her bireyin yaşanmış deneyimlerini ve araştırma yolculuğunu daha iyi anlamak için etkileşim, süreklilik ve durum. Ana veri kaynağı, Seidman (2006) tarafından geliştirilen derinlemesine görüşme serisidir. Görüşmeler, Braun ve Clark (2006) tarafından geliştirilen tematik analiz kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, görüşmelerden birkaç temanın ortaya çıktığını gösterdi. Yeni bir ortama uyum, araştırma konusu ve araştırma problemi, danışmanlarla ilişki, araştırma tesislerine erişim ve üniversitelerden gelen desteklerdi.
Endonezyalı doktoralı öğrencileri anlatı araştırması yaşanmış deneyimler
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 17 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 2 |