BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, , 1 - 10, 01.04.2019
https://doi.org/10.22282/ojrs.2019.46

Öz

Kaynakça

  • 1.Argan, M., Katırcı, H. (2008). Spor pazarlaması. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • 2.Aripinar, E. (1997). Olimpiyatlar. Morpa Spor Ansiklopedisi. 4. Cilt. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • 3.Blythe, J. (2001). Pazarlama ilkeleri, İstanbul:Bilim Teknik Yayınlar.
  • 4.Bülbül, A.R. (2000). Halkla İlişkiler ve Tanıtım. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • 5.Gungor, H. (2013). Turkısh World Relıgıous And Polıtıcal Phenomenon Tengrısm Tengrıyanstvo, Turkish Studies, 8(9); 23-232.
  • 6.Imamoglu, S.H. (2003). Sponsorluk Sözleşmesi. Ankara: Yetkin Yayınevi.
  • 7.Karakücük, S. (1988). Tarihsel ve Politik Yönden Olimpiyat Oyunları. Ankara: Uzman Matbaacılık.
  • 8.Koryürek, C.E. (2003). Olimpiyadlar. İstanbul: Stil Matbaacılık.
  • 9.Meenaghan, T. (1991). Sponsorship-Legitirmising The Medium. European Journal Of Marketing: Mcb Up Ltd.
  • 10.Okay, A. (1998). Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sponsorluk. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • 11.Secilmis, K. (2004). Antik Zamandan Günümüze Olimpiyat Oyunları. İstanbul: Press Basım ve Yayın.
  • 12.Oztürk, S.A. (1992). Pazarlama iletişiminde Gelişen Bir Kavram:Destekleme Faaliyetleri (Sponsorluk), Pazarlama Dünyası, Sayı: 34.
  • 13.Pitts, B.G and Stotlar, D.K. (1996). Fundamentals of Sport Marketing. Morgantown, W.Va.:Fitness International Technology Inc.
  • 14.Parkhouse, B.L. (1996). The Management of Sport. 2nd Edition, St. Louis, Md.: Mosby.
  • 15.Sahin, H.M., Koc, S., Yilgin, A. (2003). Beden Eğitimi ve Sponsorluk. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • 16.Shank, M.D. (2002). Sports Marketing. A Strategic Perspective. New Jersey: Prentice Hall.
  • 17.Simson, V and Jennings, A. Olimpiyatlar Sahtekarlık ve Mafya, Şefik Matbaası, İstanbul , 1993.
  • 18.Sunay, H. (2009). Spor Yönetimi. Ankara: Gazi Yayınları.
  • 19.Tarcan, S.S. (1984). Eski ve Yeni Olimpiyatlar. İstanbul: Ülkü Yayın Evi.
  • 20.TMOK. (2004). İstanbul 2004 Olimpik Amaç ve Hareket. Tanıtım Broşürü. İstanbul: TMOK Yayınlar.
  • 21.Ustel, L.C. (2005). 1894’den 2004’e Olimpiyat Tarihi. İstanbul: Doğan Ofset.

SPONSORSHIP IN CLASSICAL OLYMPIC GAMES

Yıl 2019, , 1 - 10, 01.04.2019
https://doi.org/10.22282/ojrs.2019.46

Öz

For hundreds of years, sports have been the greatest tool for establishing peace in the world, so the Olympic games held every four years became a means of cultural exchange without religious, language or race discrimination. It is the wish of all elite athletes to compete in the Olympic Games and represent their country. Being the most successful athlete, or being an Olympic champion is their biggest dream, but the ultimate aim is to compete with sportsmanlike conduct. Olympic games are among the most costly sports organizations attended by athletes, sports reporters, and audiences from around the world. Only wealthy countries can carry the burden of such high costs, which in turn leads to increased tourism activities and the acquisition of modern sports facilities for the hosting country while also affording a good opportunity to promote the host country. In order to meet the high cost of sport organization, host countries share the costs with large commercial companies in the context of modern marketing. Sports organizations choose to support sports activities in order to appeal to the maximum number of audience. In today's world, sponsorship has become one of the most important factors that makes it possible to offer the Olympics to large audiences. This study intends to show the importance of sponsorship in classic Olympic games.

Kaynakça

  • 1.Argan, M., Katırcı, H. (2008). Spor pazarlaması. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • 2.Aripinar, E. (1997). Olimpiyatlar. Morpa Spor Ansiklopedisi. 4. Cilt. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • 3.Blythe, J. (2001). Pazarlama ilkeleri, İstanbul:Bilim Teknik Yayınlar.
  • 4.Bülbül, A.R. (2000). Halkla İlişkiler ve Tanıtım. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • 5.Gungor, H. (2013). Turkısh World Relıgıous And Polıtıcal Phenomenon Tengrısm Tengrıyanstvo, Turkish Studies, 8(9); 23-232.
  • 6.Imamoglu, S.H. (2003). Sponsorluk Sözleşmesi. Ankara: Yetkin Yayınevi.
  • 7.Karakücük, S. (1988). Tarihsel ve Politik Yönden Olimpiyat Oyunları. Ankara: Uzman Matbaacılık.
  • 8.Koryürek, C.E. (2003). Olimpiyadlar. İstanbul: Stil Matbaacılık.
  • 9.Meenaghan, T. (1991). Sponsorship-Legitirmising The Medium. European Journal Of Marketing: Mcb Up Ltd.
  • 10.Okay, A. (1998). Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sponsorluk. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • 11.Secilmis, K. (2004). Antik Zamandan Günümüze Olimpiyat Oyunları. İstanbul: Press Basım ve Yayın.
  • 12.Oztürk, S.A. (1992). Pazarlama iletişiminde Gelişen Bir Kavram:Destekleme Faaliyetleri (Sponsorluk), Pazarlama Dünyası, Sayı: 34.
  • 13.Pitts, B.G and Stotlar, D.K. (1996). Fundamentals of Sport Marketing. Morgantown, W.Va.:Fitness International Technology Inc.
  • 14.Parkhouse, B.L. (1996). The Management of Sport. 2nd Edition, St. Louis, Md.: Mosby.
  • 15.Sahin, H.M., Koc, S., Yilgin, A. (2003). Beden Eğitimi ve Sponsorluk. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • 16.Shank, M.D. (2002). Sports Marketing. A Strategic Perspective. New Jersey: Prentice Hall.
  • 17.Simson, V and Jennings, A. Olimpiyatlar Sahtekarlık ve Mafya, Şefik Matbaası, İstanbul , 1993.
  • 18.Sunay, H. (2009). Spor Yönetimi. Ankara: Gazi Yayınları.
  • 19.Tarcan, S.S. (1984). Eski ve Yeni Olimpiyatlar. İstanbul: Ülkü Yayın Evi.
  • 20.TMOK. (2004). İstanbul 2004 Olimpik Amaç ve Hareket. Tanıtım Broşürü. İstanbul: TMOK Yayınlar.
  • 21.Ustel, L.C. (2005). 1894’den 2004’e Olimpiyat Tarihi. İstanbul: Doğan Ofset.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hüseyin Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

Vancouver Öztürk H. SPONSORSHIP IN CLASSICAL OLYMPIC GAMES. TOJRAS. 2019;8(2):1-10.