Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 2, 24 - 36, 24.04.2021

Öz

Kaynakça

  • Bardakcı, S., Akyüz, H.G., Samsa-Yetik, S., & Keser, H. (2014). Öğretmen Adaylarının Dijital Vatandaşlık Eğilimleri Üzerine Sosyokültürel Bir İnceleme. 8th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS). Trakya University: Edirne.
  • Bozkurt, F. ve Çoşkun, D. (2018). 21. yy okuryazarlığı: Öğretmen adaylarının medya algılarına genel bir bakış. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 493-511. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.381046
  • Buckingham, D. (2010) Defining Digital Literacy. Bachmair, B. (Ed.), Medienbildung in neuen kulturräumen (s. 59-71) içinde. VS Verlag für Sozialwissenschaften.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 1-360.
  • Gilster, Paul (1997). Digital literacy. New York: Wiley Computer Pub.
  • Gürtekin, A. (2019). Üniversite öğrencilerinin boş zaman tutumları ile sosyalleşme taktikleri ve dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi (Master's Thesis), Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hamutoğlu, N. B., Güngören, Ö. C., Uyanık, G. K. ve Erdoğan, D. G. (2017). Dijital okuryazarlık ölçeği: Türkçeye uyarlama çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 18(1), 408-429. https://doi.org/10.12984/egeefd.329432
  • Isman, A., & Gungoren, O. C. (2013). Being digital citizen. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 106, 551-556.
  • Karabacak, Z. İ. ve Sezgin, A. A. (2019). Türkiye’de dijital dönüşüm ve dijital okuryazarlık. Türk İdare Dergisi, 91(488), 319-343.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kıyıcı, M. (2008). Öğretmen adaylarının sayısal okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Martin, A. (2005). Digeulit – A European Framework For Digital Literacy: A Progress Report. Journal of e-Literacy 2(2) s.130-136.
  • Ng, W. (2012). Can we teach digital natives digital literacy?. Computers & education, 59(3), 1065-1078.Önal, H. İ. (2007). Medya okuryazarlığı: Kütüphanelerde yeni çalışma alanı. Türk Kütüphaneciliği, 21(3), 335-359.
  • Özdamar, K. (1999) Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi 1.Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Özerbaş, M. A., & Kuralbаyeva, A. (2018). Türkiye ve Kazakistan öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 16-25.
  • Sakallı, H. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının dijital vatandaşlık düzeyleri ile siber zorbalık eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Master's Thesis), Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Shenton, A. K. (2009). Information literacy and scholarly investigation: a British perspective. IFLA journal, 35(3), 226-231. Solmaz, T., Çimen, Ü., & Yüksel, H. (2017) Dijital Çağda Medya Okuryazarlığının Önemi, Tarih Okulu Dergisi, 10,32, 955-97.
  • Thoman, E., Jolls, T., Share, J., Elma, C., & Kesten, A. (2008). 21. yüzyıl okuryazarlığı: Medya okuryazarlığına genel bir bakış ve sınıf içi etkinlikler. Ekinoks Yayınevi.
  • Yeşildal, M. (2018). Yetişkin bireylerde dijital okuryazarlık ve sağlık okuryazarlığı arasındaki ilişki: Konya örneği (Master's Thesis), Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Yılmaz, H. (2010). An Examination of Preservice Teachers' Perceptions About Cyberbullying. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 6(4), 263-270.

Examination of Digital Literacy Levels of the Sports Sciences Faculty Students

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 2, 24 - 36, 24.04.2021

Öz

These days, individuals need more and more skills in order to keep up with the rapidly developing technology and to use the digital world effectively. In this regard, information technologies emerge as an important tool and it is important to provide individuals with digital literacy in order to use these tools effectively. With this study, it is aimed to reveal the digital literacy levels of the students by examining the digital literacy levels of university students studying at the faculty of sports sciences in terms of various variables. The study group of the research consists of a total of 338 university students, 148 female and 190 male, studying at Aksaray University Faculty of Sport Sciences and Yozgat Bozok University Faculty of Sport Sciences in 2019-2020. "Personal information form" and "Digital Literacy Scale (DLS)" were used in order to obtain the data. As a result of the research, no statistically significant difference was found in terms of students' gender and department variables. A statistically significant difference was determined in favor of Aksaray University students in the sub-dimension of the "attitude and cognitive" scale.

Kaynakça

  • Bardakcı, S., Akyüz, H.G., Samsa-Yetik, S., & Keser, H. (2014). Öğretmen Adaylarının Dijital Vatandaşlık Eğilimleri Üzerine Sosyokültürel Bir İnceleme. 8th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS). Trakya University: Edirne.
  • Bozkurt, F. ve Çoşkun, D. (2018). 21. yy okuryazarlığı: Öğretmen adaylarının medya algılarına genel bir bakış. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 493-511. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.381046
  • Buckingham, D. (2010) Defining Digital Literacy. Bachmair, B. (Ed.), Medienbildung in neuen kulturräumen (s. 59-71) içinde. VS Verlag für Sozialwissenschaften.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 1-360.
  • Gilster, Paul (1997). Digital literacy. New York: Wiley Computer Pub.
  • Gürtekin, A. (2019). Üniversite öğrencilerinin boş zaman tutumları ile sosyalleşme taktikleri ve dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi (Master's Thesis), Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hamutoğlu, N. B., Güngören, Ö. C., Uyanık, G. K. ve Erdoğan, D. G. (2017). Dijital okuryazarlık ölçeği: Türkçeye uyarlama çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 18(1), 408-429. https://doi.org/10.12984/egeefd.329432
  • Isman, A., & Gungoren, O. C. (2013). Being digital citizen. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 106, 551-556.
  • Karabacak, Z. İ. ve Sezgin, A. A. (2019). Türkiye’de dijital dönüşüm ve dijital okuryazarlık. Türk İdare Dergisi, 91(488), 319-343.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kıyıcı, M. (2008). Öğretmen adaylarının sayısal okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Martin, A. (2005). Digeulit – A European Framework For Digital Literacy: A Progress Report. Journal of e-Literacy 2(2) s.130-136.
  • Ng, W. (2012). Can we teach digital natives digital literacy?. Computers & education, 59(3), 1065-1078.Önal, H. İ. (2007). Medya okuryazarlığı: Kütüphanelerde yeni çalışma alanı. Türk Kütüphaneciliği, 21(3), 335-359.
  • Özdamar, K. (1999) Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi 1.Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Özerbaş, M. A., & Kuralbаyeva, A. (2018). Türkiye ve Kazakistan öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 16-25.
  • Sakallı, H. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının dijital vatandaşlık düzeyleri ile siber zorbalık eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Master's Thesis), Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Shenton, A. K. (2009). Information literacy and scholarly investigation: a British perspective. IFLA journal, 35(3), 226-231. Solmaz, T., Çimen, Ü., & Yüksel, H. (2017) Dijital Çağda Medya Okuryazarlığının Önemi, Tarih Okulu Dergisi, 10,32, 955-97.
  • Thoman, E., Jolls, T., Share, J., Elma, C., & Kesten, A. (2008). 21. yüzyıl okuryazarlığı: Medya okuryazarlığına genel bir bakış ve sınıf içi etkinlikler. Ekinoks Yayınevi.
  • Yeşildal, M. (2018). Yetişkin bireylerde dijital okuryazarlık ve sağlık okuryazarlığı arasındaki ilişki: Konya örneği (Master's Thesis), Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Yılmaz, H. (2010). An Examination of Preservice Teachers' Perceptions About Cyberbullying. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 6(4), 263-270.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Research Article
Yazarlar

Berkan Bozdağ 0000-0003-3657-4359

Murat Ergin 0000-0001-6188-0492

Yayımlanma Tarihi 24 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

Vancouver Bozdağ B, Ergin M. Examination of Digital Literacy Levels of the Sports Sciences Faculty Students. TOJRAS. 2021;10(2):24-36.