Eğitim kurumlarımızda yaşanan disiplin ve kalite
sorunları konusunda tartışmaların son zamanlarda önemli ölçüde yoğunlaştığı
gözlenmektedir. Ailede başlayan, okulda ve yaşam boyu devam eden bir süreç
olarak eğitim anlayışı her devirde değişmiş ve çeşitlenmiştir. Yirminci
yüzyılın ortalarından itibaren Türk eğitim dizgesinde çeşitli eğitim politika
ve yaklaşımları denenmektedir. Bu süreçte geleneksel ve çağdaş eğitim
yaklaşımları bazen çatışarak bazen uzlaşarak bir arada uygulanmaktadır. Eğitim
anlayışındaki değişim; öğretmen odaklı klasik anlayıştan, öğrenci odaklı çağdaş
yaklaşıma doğru evrilirken ortaya çıkan sorunlar içinden çıkılmaz bir hal
almıştır.
Bu makalede eğitim anlayışımızdaki değişime yeni bir
yön verme ve yeni bir tartışma başlatma amaçlanmıştır. Son yıllarda eğitimde
aile katılımının önemine ilişkin yayınların da etkisiyle oluşan bu yeni
anlayışa “aile odaklı eğitim” adını verdik. Bu yeni anlayışta çocuğun eğitim
sorumluluğunu okula havale etmek yerine ailenin de ortak olması, ailenin
kendisini bir eğitim kurumu olarak yeniden düzenlemesi, ana-babaların eğitim
konusunda daha bilinçli ve donanımlı hale getirilmesi ve okul eğitimine aile
katılımının sağlanması önemsenmektedir.
The discussions on the problems of discipline and
quality in our schools and education system have risen dramatically. The understanding of Education as a kind of
process that starts at home and continues at school and beyond has always
changed in every age. Since the mid 20th century, various education politics
and approaches have been tried within the Turkish education system. In this process, traditional and modern
education approaches are sometimes
applied in harmony and sometimes in conflict.
As a result of the change in the understanding of
education, the problems that we encounter in the process of change from
traditional teacher centered approach to modern student centered approach, have
become very difficult to solve.
In this paper, we aim to initiate a discussion that
can give a new direction to our understanding of education. In recent years, we
have called this new approach “family centered education” with the help of the
publications regarding the importance of the family involvement in education.
In this new understanding, the responsibility of the child’s education should
be shared by the family and the school; the family itself should become the
source of education and the parents should be more aware of the education which
their child receives and therefore, they should be more equipped to meet the
needs of their children.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi Cilt 2 Sayı 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |