Bu çalışma, uluslararası öğrenciler ile ilgili 2015 ile 2019 yılları arasında yapılan lisansüstü tezlerin yapısal olarak incelemesini amaçlamaktadır. Bu amaçla araştırma tarama modelinde düzenlenmiş olup, veriler doküman analizi yoluyla incelenmiştir. Çalışmanın evrenini uluslararası öğrenciler konusunu içeren Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK)’nun internet sitesinde yayınlanmış tüm tezler oluşturmaktadır. Araştırmada tez başlıklarında ya da anahtar kelimelerde uluslararası öğrenciler aranmış ve araştırmanın konusu ile ilgili toplam 30 teze ulaşılmıştır. Bunlardan 25’i yüksek lisans tezi ve 5’i doktora tezidir. Çalışmadaki veriler doküman analizinde bulunan kodlama yöntemine göre kodlanmıştır. On başlık (yayın yılı, yayınlanan üniversite, yayınlanan enstitü, çalışma türü, araştırma yöntemleri, araştırma modelleri, örneklem türü, evren /çalışma grubu tarif etmesi, veri toplama araçları ve veri analiz yöntemleri) altında araştırmalara ait çalışma kimliği ve çalışma içeriği ile ilgili bilgiler yer almaktadır. Araştırma sonunda, elde edilen bulgulara göre uluslararası öğrencilere ilişkin 3 tez ile 2015 yılında olurken 17 tez ile 2019 yılında en fazla tezin yazıldığı görülmektedir. Uluslararası öğrenciler ile ilgili yapılan tez çalışmalarında en fazla kullanılan ölçme aracının anket ve görüşme formu olduğu görülmüştür. Uluslararası öğrenciler ile ilgili lisansüstü tezlerin incelemesi için yapılan bu çalışmanın bulgularının ışığında incelenen araştırmalar, akademik hayattan uzak durduğu için akademik hayatı gerek dersler anlatması gerekse sınavları geçmesine daha fazla önem verilmesi önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi Cilt 4 Sayı 2 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |