Kültür tarihine baktığımızda, farklı kültürlerin sürekli birbirleriyle etkileşim içinde olduğunu görmekteyiz. Modern dünya kültürünü de irdelediğimizde, farklı coğrafyalarda yer alan, ancak belirli koşullar sonucunda iletişim içerisine giren çok çeşitli özgün kültürün adeta bir bileşimini görmekteyiz. Bu kültürel çeşitlilikler hem eşzamanlı, hem de artzamanlı olarak bir diyalog ve etkileşim içerisinde bulunmaktadır. Yapmış olduğumuz çalışma da bu konsept doğrultusunda incelenecektir.
Birçok kültürel alanda olduğu gibi görsel sanatlar alanında da yabancı kültürlere ait öğeler alınarak ulusal olanaklar genişletilmiş ve zenginleştirilmiştir. Rus edebiyatında XIX yüzyıl sonu ile XX yüzyılın başında yaşanan gelişmeler beraberinde tiyatro ve sinema sanatını da etkiler. Giderek sanat alanındaki yeni doğuşlar, yeni anlatımlar Sembolizm, Akmeizm, İmajenizm, Fütürizm akımlarıyla buluşur. Çalışmamızda Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk 20 yılında Türk–Rus ilişkilerini kültürel bağlamında, Rus sinemasının Türk sinemasıyla iletişimi incelenecek, ne denli etkili olduğunu gösterilecektir. Rus sinemasının yenilikçi olarak adlandırılan akımlar ve kuramlar oluşturduğu dönemde, Türk sinema âleminin yanında yer alması, verdiğimiz örneklerden de anlaşıldığı gibi, yeni kurulan Cumhuriyet’in sanat yaşamında önemli gelişmelere neden olur. Türk sineması Batı taklitçiliğinden kurtulduğu gibi, kendi sanatsal buluşlarının temelini oluşturacak girişimlere de yol açtığı kanıtlanacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi Cilt 4 Sayı 2 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |