Bu araştırma ile kız meslek lisesi öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeyini anne- babanın öğrenim düzeyine, mesleğine ve TEOG puanına göre incelemek amaçlanmıştır. Araştırma grubu 373 kız meslek lisesi (122 9. sınıf, 73 10. sınıf, 70 1. sınıf,108 12. sınıf) öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler mesleki olgunluk düzeylerini belirlemek amacıyla Kuzgun ve Bacanlı (1996) tarafından geliştirilen mesleki olgunluk ölçeği ile toplanmıştır. Ölçekten elde edilen verilere betimleyici analiz yapıldı. Öğrencilerin anne- babanın öğrenim düzeyi, mesleği ve TEOG puanı değişkenine mesleki olgunluk düzeylerinin orta seviyede olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
This survey of female high school students with the professional maturity of the parent's education level, aimed to examine according to the profession and teoge points. Research group 373 vocational school for girls (122 9th grade, 10th grade 73, 70 1st class, 108 12th grade) consists of students. Raven and Bacanlı data to determine the level of professional maturity (1996) were collected by a questionnaire developed by professional maturity. Descriptive analysis was performed on data obtained from the scale. The education level of the parents of students, professional teoge points and reached the conclusion that the intermediate level of professional maturity level variables.
Professional, Professional Maturity, Professional Maturity, Gender
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi Cilt 1 Sayı 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |