Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KIZ MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ OLGUNLUKLARI ÜZERİNE NİTEL BİR İNCELEME

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 9 - 24, 24.04.2017

Öz

Bu araştırma ile kız meslek lisesi öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeyini anne- babanın öğrenim düzeyine, mesleğine ve TEOG puanına göre incelemek amaçlanmıştır. Araştırma grubu 373 kız meslek lisesi (122 9. sınıf, 73 10. sınıf, 70 1. sınıf,108 12. sınıf) öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler mesleki olgunluk düzeylerini belirlemek amacıyla Kuzgun ve Bacanlı (1996) tarafından geliştirilen mesleki olgunluk ölçeği ile toplanmıştır. Ölçekten elde edilen verilere betimleyici analiz yapıldı. Öğrencilerin anne- babanın öğrenim düzeyi, mesleği ve TEOG puanı değişkenine mesleki olgunluk düzeylerinin orta seviyede olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, Ü. K. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • Kuzgun, Y. (2000). Meslek Danışmanlığı Kuramlar Uygulamalar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kuzgun, Y. Ve Eldelikliogu, J. (2005). Anne Baba Tutumları Ölçeği. Editör: Kuzgun ve F.Bacanlı. PDR’de Kullanılan Ölçekler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Acısu, S. (2002). Koruma altında olan lise ve meslek lisesi öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Acısu, S. (2002). Koruma altında olan lise ve meslek lisesi öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akay, B. (1982). Lise öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeyleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akbalık, G. (1991). Ortaokul III. sınıf öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akbıyık, Y. (1996). Meslek liselerine devam eden öğrencilerin mesleki olgunluk düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Akay, B. (1982). Lise öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeyleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akbıyık, Y. (1996). Meslek liselerine devam eden öğrencilerin mesleki olgunluk düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ayas, T., Deniz, M. ve Kağan, M. (2010). Ginzberg ve arkadaşlarının gelişim kuramına dayalı örnek bir mesleki grup rehberliği çalışması, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7 (2), 1096- 1117.
  • Çakar, M. (1997). Lise son sınıf öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeyleri ile denetim odağı düzeylerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Çakır, M.A. (2003). Bir mesleki grup rehberliği programının lise öğrencilerinin karar verme düzeylerine etkisi. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Kuzgun, Y., “Ana-Baba Tutumlarının Bireyin Kendini Gerçeklestirme Düzeyine Etkisi”, Yayınlanmamıs Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 1972, s. 14-15, 16-17.
  • Kuzgun Y. (1973) “Ana- Baba Tutumlarının Bireyin Kendini Gerçekleştirme Düzeyine Etkisi,” Hacettepe Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5 (1), 57-70.
  • Acısu, S. (2002). Koruma altında olan lise ve meslek lisesi öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akay, B. (1982). Lise öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeyleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akbıyık, Y. (1996). Meslek liselerine devam eden öğrencilerin mesleki olgunluk düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

GIRLS VOCATIONAL HIGH SCHOOL STUDENTS PROFESSIONAL MATURITY ON A QUALITATIVE REVIEW

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 9 - 24, 24.04.2017

Öz

This survey of female high school students with the professional maturity of the parent's education level, aimed to examine according to the profession and teoge points. Research group 373 vocational school for girls (122 9th grade, 10th grade 73, 70 1st class, 108 12th grade) consists of students. Raven and Bacanlı data to determine the level of professional maturity (1996) were collected by a questionnaire developed by professional maturity. Descriptive analysis was performed on data obtained from the scale. The education level of the parents of students, professional teoge points and reached the conclusion that the intermediate level of professional maturity level variables.

Kaynakça

  • Açıkgöz, Ü. K. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • Kuzgun, Y. (2000). Meslek Danışmanlığı Kuramlar Uygulamalar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kuzgun, Y. Ve Eldelikliogu, J. (2005). Anne Baba Tutumları Ölçeği. Editör: Kuzgun ve F.Bacanlı. PDR’de Kullanılan Ölçekler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Acısu, S. (2002). Koruma altında olan lise ve meslek lisesi öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Acısu, S. (2002). Koruma altında olan lise ve meslek lisesi öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akay, B. (1982). Lise öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeyleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akbalık, G. (1991). Ortaokul III. sınıf öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akbıyık, Y. (1996). Meslek liselerine devam eden öğrencilerin mesleki olgunluk düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Akay, B. (1982). Lise öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeyleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akbıyık, Y. (1996). Meslek liselerine devam eden öğrencilerin mesleki olgunluk düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ayas, T., Deniz, M. ve Kağan, M. (2010). Ginzberg ve arkadaşlarının gelişim kuramına dayalı örnek bir mesleki grup rehberliği çalışması, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7 (2), 1096- 1117.
  • Çakar, M. (1997). Lise son sınıf öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeyleri ile denetim odağı düzeylerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Çakır, M.A. (2003). Bir mesleki grup rehberliği programının lise öğrencilerinin karar verme düzeylerine etkisi. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Kuzgun, Y., “Ana-Baba Tutumlarının Bireyin Kendini Gerçeklestirme Düzeyine Etkisi”, Yayınlanmamıs Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 1972, s. 14-15, 16-17.
  • Kuzgun Y. (1973) “Ana- Baba Tutumlarının Bireyin Kendini Gerçekleştirme Düzeyine Etkisi,” Hacettepe Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5 (1), 57-70.
  • Acısu, S. (2002). Koruma altında olan lise ve meslek lisesi öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akay, B. (1982). Lise öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeyleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akbıyık, Y. (1996). Meslek liselerine devam eden öğrencilerin mesleki olgunluk düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi Cilt 1 Sayı 1
Yazarlar

Sevgül Dayı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dayı, S. (2017). KIZ MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ OLGUNLUKLARI ÜZERİNE NİTEL BİR İNCELEME. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 1(1), 9-24.