Bu araştırmanın amacı; yabancı turistlerin çekici seyahat motivasyonlarının tekrar
ziyaret etme niyetlerine etkisini belirlemektir. Araştırmanın evreni, Muğla’nın
Marmaris ilçesini 2017 yılı Haziran ile Ağustos ayları arasında ziyaret eden
yabancı turistlerden oluşmaktadır. Bu bağlamda toplam 407 yabancı turistten
veri elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde aritmetik ortalama,
standart sapma gibi betimsel analizlerden, faktör analizi, güvenirlik analizi,
korelasyon ve regresyon analizi gibi istatistiksel testlerden faydalanılmıştır.
Araştırmadan elde
edilen sonuçlara göre, yabancı turistlerin Marmaris’i tercih etmesini etkileyen
en önemli iki faktör; hijyen ve güvenlik ve fiyat olarak belirlenmiştir. Diğer
bir ifadeyle Marmaris’in güvenli, temiz ve ucuz bir şehir olması ve ucuz
konaklama imkanlarının olması yabancı turistlerin Marmaris’i tercih etmesinde
etkili olmuştur. Ayrıca araştırmada, çekici faktörlerin yabancı turistlerin
Marmaris’i tekrar ziyaret etme niyetlerini etkilediği ortaya çıkmıştır.
Turistlerin Marmaris’i tekrar ziyaret etme niyetlerini etkileyen en önemli
çekici faktörün fiyat unsuru olduğu ortaya çıkmıştır.
Seyahat motivasyonu çekici faktörler tekrar ziyaret etme niyeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 2 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1 |