Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 1, 15 - 27, 16.06.2020

Öz

Kaynakça

  • Acar, Y. (2020). Yeni Koronavirüs (Covid-19). Salgını ve Turizm Faaliyetlerine Etkisi, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 7-21.
  • Boğan, E., Ulama, Ş. ve Sarıışık, M. (2016). Zincir Ve Grup Otel İşletmelerinin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Duyurmada Web Sitelerinin Etkinliği Üzerine Bir Araştırma: Türkiye Örneği, International Conference on Eurasian Economies, Kaposvar, Hungary.
  • Chiodini, J. (2020). Maps, Masks and Media–Traveller and Practitionerre Sources for 2019 Novel Coronavirus (2019-nCoV) Acute Respiratory Virüs Travel Medicine and Infectious Disease, 33.
  • Çeti, B.& Ünlüönen, K. (2019). Salgın Hastalıklar Sebebiyle Oluşan Krizlerin Turizm Sektörü Üzerindeki Etkisinin Değerlendirilmesi, HBVÜ Turizm Fakültesi Dergisi, 22 (2), 109-128.
  • Du, Z., Wang, L., Chauchemez, S., Xu, X., Wang, X., Cowling. BJ. & Meyers, L.A. (2020). Risk for Transportation of 2019 Novel Coronavirus Disease from Wuhan to Other Cities in China, Emerg Infect Dis. 26 (5) https //doi org/10 3201/eid2605 200146 (Erişim Tarihi: 19.03.2020).
  • Gencer, M. (2020), Kriz ve Felaket Dönemlerinde Sosyal Medyanın Gücü, https://www.turizmaktuel.com/haber/kriz-ve-felaket-donemlerinde-sosyal-medyanin-gucu (Erişim Tarihi: 22.04.2020)
  • Horwath HTL (2020), Türkiye Zincirler & Oteller Raporu 2019, https://turkey.cms-horwathhtl.com/wpcontent/uploads/sites/10/2019/03/HHTL_T%C3%BCrkiye_Raporu_2019.pdf, (Erişim Tarihi:18.04.2020).
  • Irvine, W. & A. R. Anderson (2004). Small Tourist Firms in Rural Areas: Agility, Vulnerability and Survival in the Face of Crisis, International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research, Vol. 10, No. 4, 229-246.
  • İbiş, S. (2020). Turizm Ekonomisinde Koronavirüs Etkisi, https://www.tourmag.com.tr/turizm-ekonomisinde-koronavirus-etkisi/ (Erişim Tarihi: 20.04.2020)
  • Jos , M. G. S., Ana M. G. A. & Rebeca, S. J. C. (2006). Determinants of Internet Use in the Purchasing Process, Journal of Business & Industrial Marketing, 21(3), 164-174.
  • Karamustafa, K. & Öz, M. (2010), Türkiye’de Konaklama İşletmelerinin Web Sitelerinde Yer Verilen Faktörlerin Başarımı, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(2), 189‐218.
  • Karasar, N.(1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti.: Ankara
  • Mastrogiacomo, M. (2020), Crisis Management: Preparing Your Hotel For Coronavirüs (Covid-19), https://www.hospitalitynet.org/opinion/4097439.html (Erişim Tarihi: 20.03.2020).
  • Sinmez, K. (2020), Global Hotel Markaları Krizden Avantajlı Çıkacak, https://www.tourmag.com.tr/global-hotel-markalari-krizden-avantajli-cikacak/ (Erişim Tarihi: 22.04.2020).
  • Stafford, G., Yu, L. & Amroo, A.K. (2002). Crisis Management and Recovery, Cornell Hotel and Catering Administration Quarterly, October, 27-40.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, Turizm İstatistikleri, Genel Değerlendirme 2019, https://yigm.ktb.gov.tr/Eklenti/69320,turizmistatistikleri2019-4pdf.pdf?0 (Erişim Tarihi:20.04.2020).
  • T.C. Sağlık Bakanlığı, Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü, Covid-19 (Sars, CoV-2 Enfeksiyonu) Rehberi, Bilim Kurulu Çalışması, 14 Nisan 2020, https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/depo/rehberler/COVID-19_Rehberi.pdf, (Erişim Tarihi:20.04.2020)
  • Tew, P.J., Zhen, L., George, T.,& Joanne, G. (2008). Sars: Lessons in Strategic Planning For Hoteliers and Destination Marketers, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 20 (3), 332-346.
  • UNWTO (2020), Impact Assessment of the COVID-19 Outbreak on International Tourism, https://webunwto.s3.eu-west-1.amazonaws.com/s3fs-public/2020-03/24-03Coronavirus.pdf, (Erişim Tarihi: 23.04.2020).
  • Veil, S.R., Buehner, T. & Palenchar, M.J. (2011), A Work-in-Process Literature Review: Incorporating Social Media in Risk and Crisis Communication, Journal of Contingencies andCrisis Management, 19 (2), 110-122.
  • Vincent C.S.H. (2003). Internet Usage by International Travelers: Reasons and Barriers. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 15(7), 370-378.
  • Wilson, M.E. & Chen, L. H. (2020). Travellers Give Wings to Novel Coronavirus (2019-nCoV), Journal of Travel Medicine, 2020, 1–3. https //doi org/10 1093/jtm/taaa015 (Erişim Tarihi: 21.03.2020)
  • https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/depo/diger_kamu_kuruluslar/COVID19-KonaklamaTesislerindeAlinmasiGerekenOnlemler.pdf (Erişim tarihi: 25.04.2020).

Türkiye’de Faaliyet Gösteren Otel Zincirlerinin Yeni Tip Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirmeleri

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 1, 15 - 27, 16.06.2020

Öz

İlk vakaları Çin’in Wuhan Eyaleti’nde görülen ve hızla tüm dünyaya yayılan Yeni Tip Koronavirüs Covid-19 salgınında Türkiye’de ilk vaka T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından 10 Mart 2020 tarihinde açıklanmıştır. Başta seyahat kısıtlamaları olmak üzere salgının önlenmesi için alınan tedbirlerden en fazla etkilenen sektörlerin başında ise konaklama sektörü gelmektedir. Belirsizlik ve endişenin hakim olduğu bu tür kriz dönemlerinde müşterilerle iletişimin doğru şekilde yürütülmesi hayati önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de faaliyet gösteren yerli ve uluslararası zincir otellerin web sayfalarında Covid-19 ile ilgili yaptıkları bilgilendirmeleri analiz etmektir. Örneklem olarak otel sayısına göre ilk 10 sırada yer alan yerli ve uluslararası zincir oteller seçilmiştir. Çalışma kapsamına alınan uluslararası zincir otellerin tamamının, yerli zincir otellerin ise çoğunluğunun Covid-19 ile ilgili bilgilendirme yaptıkları tespit edilmiştir. Çalışmada uluslararası zincir otellerin müşterilerine; rezervasyon iptal ve değişiklik bilgileri, hijyen uygulamaları ve sadakat programlarına üye müşterinin durumu gibi konularda daha detaylı bilgilendirme yaptıkları sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Acar, Y. (2020). Yeni Koronavirüs (Covid-19). Salgını ve Turizm Faaliyetlerine Etkisi, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 7-21.
  • Boğan, E., Ulama, Ş. ve Sarıışık, M. (2016). Zincir Ve Grup Otel İşletmelerinin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Duyurmada Web Sitelerinin Etkinliği Üzerine Bir Araştırma: Türkiye Örneği, International Conference on Eurasian Economies, Kaposvar, Hungary.
  • Chiodini, J. (2020). Maps, Masks and Media–Traveller and Practitionerre Sources for 2019 Novel Coronavirus (2019-nCoV) Acute Respiratory Virüs Travel Medicine and Infectious Disease, 33.
  • Çeti, B.& Ünlüönen, K. (2019). Salgın Hastalıklar Sebebiyle Oluşan Krizlerin Turizm Sektörü Üzerindeki Etkisinin Değerlendirilmesi, HBVÜ Turizm Fakültesi Dergisi, 22 (2), 109-128.
  • Du, Z., Wang, L., Chauchemez, S., Xu, X., Wang, X., Cowling. BJ. & Meyers, L.A. (2020). Risk for Transportation of 2019 Novel Coronavirus Disease from Wuhan to Other Cities in China, Emerg Infect Dis. 26 (5) https //doi org/10 3201/eid2605 200146 (Erişim Tarihi: 19.03.2020).
  • Gencer, M. (2020), Kriz ve Felaket Dönemlerinde Sosyal Medyanın Gücü, https://www.turizmaktuel.com/haber/kriz-ve-felaket-donemlerinde-sosyal-medyanin-gucu (Erişim Tarihi: 22.04.2020)
  • Horwath HTL (2020), Türkiye Zincirler & Oteller Raporu 2019, https://turkey.cms-horwathhtl.com/wpcontent/uploads/sites/10/2019/03/HHTL_T%C3%BCrkiye_Raporu_2019.pdf, (Erişim Tarihi:18.04.2020).
  • Irvine, W. & A. R. Anderson (2004). Small Tourist Firms in Rural Areas: Agility, Vulnerability and Survival in the Face of Crisis, International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research, Vol. 10, No. 4, 229-246.
  • İbiş, S. (2020). Turizm Ekonomisinde Koronavirüs Etkisi, https://www.tourmag.com.tr/turizm-ekonomisinde-koronavirus-etkisi/ (Erişim Tarihi: 20.04.2020)
  • Jos , M. G. S., Ana M. G. A. & Rebeca, S. J. C. (2006). Determinants of Internet Use in the Purchasing Process, Journal of Business & Industrial Marketing, 21(3), 164-174.
  • Karamustafa, K. & Öz, M. (2010), Türkiye’de Konaklama İşletmelerinin Web Sitelerinde Yer Verilen Faktörlerin Başarımı, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(2), 189‐218.
  • Karasar, N.(1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti.: Ankara
  • Mastrogiacomo, M. (2020), Crisis Management: Preparing Your Hotel For Coronavirüs (Covid-19), https://www.hospitalitynet.org/opinion/4097439.html (Erişim Tarihi: 20.03.2020).
  • Sinmez, K. (2020), Global Hotel Markaları Krizden Avantajlı Çıkacak, https://www.tourmag.com.tr/global-hotel-markalari-krizden-avantajli-cikacak/ (Erişim Tarihi: 22.04.2020).
  • Stafford, G., Yu, L. & Amroo, A.K. (2002). Crisis Management and Recovery, Cornell Hotel and Catering Administration Quarterly, October, 27-40.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, Turizm İstatistikleri, Genel Değerlendirme 2019, https://yigm.ktb.gov.tr/Eklenti/69320,turizmistatistikleri2019-4pdf.pdf?0 (Erişim Tarihi:20.04.2020).
  • T.C. Sağlık Bakanlığı, Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü, Covid-19 (Sars, CoV-2 Enfeksiyonu) Rehberi, Bilim Kurulu Çalışması, 14 Nisan 2020, https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/depo/rehberler/COVID-19_Rehberi.pdf, (Erişim Tarihi:20.04.2020)
  • Tew, P.J., Zhen, L., George, T.,& Joanne, G. (2008). Sars: Lessons in Strategic Planning For Hoteliers and Destination Marketers, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 20 (3), 332-346.
  • UNWTO (2020), Impact Assessment of the COVID-19 Outbreak on International Tourism, https://webunwto.s3.eu-west-1.amazonaws.com/s3fs-public/2020-03/24-03Coronavirus.pdf, (Erişim Tarihi: 23.04.2020).
  • Veil, S.R., Buehner, T. & Palenchar, M.J. (2011), A Work-in-Process Literature Review: Incorporating Social Media in Risk and Crisis Communication, Journal of Contingencies andCrisis Management, 19 (2), 110-122.
  • Vincent C.S.H. (2003). Internet Usage by International Travelers: Reasons and Barriers. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 15(7), 370-378.
  • Wilson, M.E. & Chen, L. H. (2020). Travellers Give Wings to Novel Coronavirus (2019-nCoV), Journal of Travel Medicine, 2020, 1–3. https //doi org/10 1093/jtm/taaa015 (Erişim Tarihi: 21.03.2020)
  • https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/depo/diger_kamu_kuruluslar/COVID19-KonaklamaTesislerindeAlinmasiGerekenOnlemler.pdf (Erişim tarihi: 25.04.2020).
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burak Eryılmaz 0000-0002-2179-5450

Yayımlanma Tarihi 16 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 30 Nisan 2020
Kabul Tarihi 1 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Eryılmaz, B. (2020). Türkiye’de Faaliyet Gösteren Otel Zincirlerinin Yeni Tip Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirmeleri. Turizm Akademik Dergisi, 7(1), 15-27.
AMA Eryılmaz B. Türkiye’de Faaliyet Gösteren Otel Zincirlerinin Yeni Tip Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirmeleri. Turizm Akademik Dergisi. Haziran 2020;7(1):15-27.
Chicago Eryılmaz, Burak. “Türkiye’de Faaliyet Gösteren Otel Zincirlerinin Yeni Tip Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirmeleri”. Turizm Akademik Dergisi 7, sy. 1 (Haziran 2020): 15-27.
EndNote Eryılmaz B (01 Haziran 2020) Türkiye’de Faaliyet Gösteren Otel Zincirlerinin Yeni Tip Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirmeleri. Turizm Akademik Dergisi 7 1 15–27.
IEEE B. Eryılmaz, “Türkiye’de Faaliyet Gösteren Otel Zincirlerinin Yeni Tip Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirmeleri”, Turizm Akademik Dergisi, c. 7, sy. 1, ss. 15–27, 2020.
ISNAD Eryılmaz, Burak. “Türkiye’de Faaliyet Gösteren Otel Zincirlerinin Yeni Tip Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirmeleri”. Turizm Akademik Dergisi 7/1 (Haziran 2020), 15-27.
JAMA Eryılmaz B. Türkiye’de Faaliyet Gösteren Otel Zincirlerinin Yeni Tip Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirmeleri. Turizm Akademik Dergisi. 2020;7:15–27.
MLA Eryılmaz, Burak. “Türkiye’de Faaliyet Gösteren Otel Zincirlerinin Yeni Tip Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirmeleri”. Turizm Akademik Dergisi, c. 7, sy. 1, 2020, ss. 15-27.
Vancouver Eryılmaz B. Türkiye’de Faaliyet Gösteren Otel Zincirlerinin Yeni Tip Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirmeleri. Turizm Akademik Dergisi. 2020;7(1):15-27.