Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan değişimler turizm endüstrisinin gelişmesinde önemli rol oynamaktadır. İnternet ve sosyal medyanın gelişimi, insanların iletişim kurma şeklini ve aynı zamanda insanların seyahatlerini planlama, turizm bilgilerini arama, turizm bilgilerine erişme ve kullanma biçimini, seyahat deneyimlerini aileleri ve başkalarıyla paylaşma şeklini de değiştirmiştir. Gezginler, seyahatlerinin farklı aşamalarında seyahat deneyimleri ile ilgili içerikleri farklı motivasyonlarla sosyal medyada paylaşmaktadır. Özellikle bu paylaşımların tüketici davranışları üzerindeki etkileri son yıllarda hem uygulayıcıların hem de akademisyenlerin ilgi odağı haline gelmiştir. Bu kapsam doğrultusunda araştırmanın amacı, Türk gezginlerin seyahat deneyimleri ile ilgili içerikleri sosyal medyada paylaşma motivasyonlarını ortaya koymaktır. Araştırma yöntemi olarak derinlemesine araştırma yapmak için en sık tercih edilen yöntemlerden biri olan nitel araştırma yöntemlerinden yapılandırılmış görüşme tekniği tercih edilmiştir. Veriler, sosyal medya (Facebook ve Instagram) üzerinden online görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilen verilere içerik analizi yapılmıştır. Analiz sonucuna göre; kimlik, ilişki, eğlence, yarar/fayda ve hatıralar dahil olmak üzere literatüre dayalı çeşitli motivasyon faktörleri belirlenmiştir. Bunlara ek olarak hatıralar faktörü, son yapılan bazı araştırma sonuçlarında da bahsedilen bir tetikleyici unsur olarak tanımlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre uygulayıcılara ve gelecekteki araştırmacılara bazı öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2022 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { touraj1082189, journal = {Turizm Akademik Dergisi}, eissn = {2149-1690}, address = {}, publisher = {Muharrem TUNA}, year = {2022}, volume = {9}, number = {2}, pages = {379 - 392}, title = {Gezginlerin Seyahat Deneyimlerini Sosyal Medyada Paylaşma Motivasyonları}, key = {cite}, author = {Arslan, Ayşe and Şimşek, Güntekin} } |
APA | Arslan, A. & Şimşek, G. (2022). Gezginlerin Seyahat Deneyimlerini Sosyal Medyada Paylaşma Motivasyonları . Turizm Akademik Dergisi , 9 (2) , 379-392 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/touraj/issue/73968/1082189 |
MLA | Arslan, A. , Şimşek, G. "Gezginlerin Seyahat Deneyimlerini Sosyal Medyada Paylaşma Motivasyonları" . Turizm Akademik Dergisi 9 (2022 ): 379-392 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/touraj/issue/73968/1082189> |
Chicago | Arslan, A. , Şimşek, G. "Gezginlerin Seyahat Deneyimlerini Sosyal Medyada Paylaşma Motivasyonları". Turizm Akademik Dergisi 9 (2022 ): 379-392 |
RIS | TY - JOUR T1 - Gezginlerin Seyahat Deneyimlerini Sosyal Medyada Paylaşma Motivasyonları AU - AyşeArslan, GüntekinŞimşek Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - DO - T2 - Turizm Akademik Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 379 EP - 392 VL - 9 IS - 2 SN - -2149-1690 M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Turizm Akademik Dergisi Gezginlerin Seyahat Deneyimlerini Sosyal Medyada Paylaşma Motivasyonları %A Ayşe Arslan , Güntekin Şimşek %T Gezginlerin Seyahat Deneyimlerini Sosyal Medyada Paylaşma Motivasyonları %D 2022 %J Turizm Akademik Dergisi %P -2149-1690 %V 9 %N 2 %R %U |
ISNAD | Arslan, Ayşe , Şimşek, Güntekin . "Gezginlerin Seyahat Deneyimlerini Sosyal Medyada Paylaşma Motivasyonları". Turizm Akademik Dergisi 9 / 2 (Aralık 2022): 379-392 . |
AMA | Arslan A. , Şimşek G. Gezginlerin Seyahat Deneyimlerini Sosyal Medyada Paylaşma Motivasyonları. Turizm Akademik Dergisi. 2022; 9(2): 379-392. |
Vancouver | Arslan A. , Şimşek G. Gezginlerin Seyahat Deneyimlerini Sosyal Medyada Paylaşma Motivasyonları. Turizm Akademik Dergisi. 2022; 9(2): 379-392. |
IEEE | A. Arslan ve G. Şimşek , "Gezginlerin Seyahat Deneyimlerini Sosyal Medyada Paylaşma Motivasyonları", Turizm Akademik Dergisi, c. 9, sayı. 2, ss. 379-392, Ara. 2022 |