Oryantiring ve çöp topla-koş(plogging) uygulamalarının temelde ödül sistemine dayanan oyun dinamiklerinden oluştuğu görülmektedir. Bu bağlamda, söz konusu dinamikler “Oyunlaştırma Piramidi” modeli baz alınarak deneyim yaratacak şekilde geliştirilerek dijital ortama entegre edildiğinde bireyler açısndan daha etkili olacağı öngörülmektedir. Bu nedenle, çalışmada her iki faaliyet birleştirilerek bir dijital oyun modeli tasarımı geliştirmek amaçlanmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi ve gömülü teori deseni benimsenmiştir. İkincil veriler, döküman analiziyle incelenmiştir. Gerçekleştirilen döküman analizi sonucunda, çöp topla-koş (plogging) ve oryantiring eko rekreasyon faaliyetleri, oyunlaştırma temelinde ele alınarak dijital oyun tasarım modeli geliştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2022 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 1 |