The development of the tourism industry around the world has made the destinations to change and develop not only in terms of economy but also in social and cultural term. This situation requires that destinations need to act in the effective and efficient organization in promotional, marketing, practice and management. Industry located within the actors and destination within the forefront of stakeholder cooperation and coordination understanding of the requirements and ideas to keep in Turkey, troops in different areas in the world and Europe, organizations, associations, federations, foundations, councils, organizations such commissions were emerged. All these tourism organizations, which are intended to move cooperation and co-operatically in all of the stakeholders in Turkey, Europe and the world, are active in national and international arena, and institute effective communications with their organizations they organize and organize the actors in the industry. In the study, it is aimed to determine the contribution and effects of national and international organizations in the tourism industry by examining the global tourism marketing. In the study that is used the qualitative research method by the secondary data, a conceptual analysis was collected by giving data with the literature review technique. The research has been found that, tourism organizations operating in the national and international arena, they have direct or indirect effects on employment, investment and infrastructure, education, marketing, creating research resources and keeping statistics, project development, product pricing, sustainable development and destination management. In addition, the decision-making aspects regarding all these issues come to the foreground about related organizations.
Tourism Industry National and International Organizations Tourism Marketing
Turizm endüstrisinin dünya genelinde gelişim içerisinde olması destinasyonların sadece iktisadi açıdan değil sosyal ve kültürel açıdan da değişim ve gelişim göstermesini sağlamıştır. Bu durum destinasyonların tanıtım, pazarlama, uygulama ve yönetim konularında etkin ve verimli bir organizasyon içerisinde hareket etmelerini gerekli kılmıştır. Endüstri içerisinde yer alan aktörlerin ve destinasyon bünyesindeki paydaşların işbirliği ve koordinasyon anlayışının ön planda tutulması gerekliliği ve düşünceleri ile Türkiye’de, Avrupa’da ve dünyada farklı alanlarda birlik, örgüt, dernek, federasyon, vakıf, konsey, komisyon gibi organizasyonlar ortaya çıkmıştır. Türkiye, Avrupa ve dünya genelinde turizm endüstrisinde yer alan tüm paydaşların işbirliğini ve koordineli bir biçimde hareket etmelerini hedefleyen bu kuruluşlar, ulusal ve uluslararası arenalarda faaliyet göstermekte olup yaptıkları çalışmalar ve düzenledikleri organizasyonlarla etkili bir iletişim ağı kurmakta, aldıkları kararlarla endüstride yer alan aktörleri yönlendirmektedir. Çalışmada, turizm endüstrisi içerisinde yer alan ulusal ve uluslararası kuruluşların global turizm pazarlaması çerçevesinde incelenerek endüstriye katkı ve etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak ikincil verilerden yararlanılan çalışmada literatür taraması tekniği ile veri toplanarak kavramsal bir analiz yapılmıştır. Araştırma neticesinde; ulusal ve uluslararası arenada faaliyet gösteren turizm kuruluşlarının; istihdam, yatırım ve altyapı, eğitim, pazarlama, araştırma kaynağı oluşturma ve istatistikler tutma, proje geliştirme, ürün fiyatlandırma, sürdürülebilir kalkınma ve destinasyon yönetimi konularında doğrudan ya da dolaylı etkilerinin olduğu tespit edilmiştir. İlgili kuruluşların ayrıca, tüm bu konularla ilgili karar verme yönleri de ön plana çıkmaktadır.
Turizm Endüstrisi Ulusal ve Uluslararası Kuruluşlar Turizm Pazarlaması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bölgesel Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 27 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Tourism and Recreation tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Lisence ile lisanslanmaktadır.